TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Nowe autobusy szynowe dla Kolei Mazowieckich
Karol Wach - Opublikowano: 09.08.2011 12:42:21 3 komentarze
Nowe autobusy szynowe dla Kolei Mazowieckich

Województwo Mazowieckie ogłosiło przetarg na dostawę dwóch fabrycznie nowych, jednoczłonowych spalinowych autobusów szynowych przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym (głównie na terenie województwa mazowieckiego), o dziennym przebiegu każdego z autobusów około 500 km oraz ich serwisowanie przez okres 4 lat licząc od daty odbioru. Pojazdy zostaną zakupione dla Kolei Mazowieckich. To pierwszy taki przetarg w historii przewoźnika. Wcześniej na mazowieckie tory wyjeżdżały szynobusy jednoczłonowe, ale używane, sprowadzone z Niemiec. 

O zamówienie mogą ubiegać się producenci, którzy posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenia w produkcji autobusów szynowych. Wykazać należy dostawy, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej jednej sztuki fabrycznie nowego, spalinowego pojazdu szynowego, przeznaczonego do realizowania kolejowych przewozów pasażerskich, z podaniem wartości, przedmiotu i daty wykonania. Wydaje się zatem, iż faworytów do zwycięstwa jest dwóch: Konsorcjum PESA i ZNTK Mińsk Mazowiecki oraz Newag. Niespodzianki jednak mile widziane. Oferty można składać do dnia 12 września 2011 roku. Jedyne kryterium wyboru stanowi najniższa cena.

Jakie mają być szynobusy? Przystosowane do obsługi ruchu regionalnego na liniach o szerokości toru 1435 mm. Minimalna długość pojazdu ze zderzakami to min. 24500 mm. Pojazdy powinny być przystosowane do przewozu dwóch osób na wózkach inwalidzkich. 10% miejsc powinno być dostępnych dla osób uprzywilejowanych, wymagany udział niskiej podłogi to 40%. Szynobusy muszą być także wyposażone w stojak do przewozu min. 3 rowerów w pozycji poziomej bądź pionowej. Toaleta musi stanowić układ zamknięty i być przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Kamery zewnętrzne spełniać mają funkcję lusterek wstecznych z monitorami LCD, zabudowanymi na pulpicie maszynisty obejmujące całą długość pojazdu po obu stronach. Lusterka składać się mają automatycznie po przekroczeniu prędkości 15 km/h. Na czołach pojazdu zamontowane zostaną wyświetlacze w technice LED, na których mają wyświetlać się co najmniej 3 wiersze tekstu. Ponadto pojazdy zostaną wyposażone w wewnętrzną informację pasażerską, system monitoringu, system emisji reklam, system liczenia pasażerów, system informacji rozgłoszeniowej i system monitorowania zużycia paliwa. Producent musi także przygotować miejsce pod automat do sprzedaży biletów oraz kasowniki. Budowa pojazdu –modułowa, czoło pojazdu –opływowe, bez ostrych krawędzi, z wbudowanymi zespolonymi reflektorami dolnymi i górnymi. Pojazdy muszą być przystosowane do pracy w temperaturze od -30 do +40 stopni, w warunkach obfitych opadów i zalegania śniegu, a także kursowania w sterowaniu wielokrotnym co najmniej 3 pojazdów. Prędkość eksploatacyjna pociągów to 120 km/h. Pomieszczenie pasażerskie –bezprzedziałowe o standardzie 2 klasy. Wymagana liczba miejsc siedzących –60 stałych i 8 uchylnych oraz min. 120 stojących. Szerokość przejścia wewnątrz pojazdu to min. 600 mm. Pociągi zostaną pomalowane według wizualizacji przyjętej przez Koleje Mazowieckie. Pojazdy napędzane mają być silnikami wysokoprężnymi, spełniającymi normy EURO3 lub wyższej. Zbiornik paliwa ma umożliwiać dzienny przebieg na poziomie min. 1000 km. Okres zużycia pojazdu –min. 30 lat.

Na dzień dzisiejszy Koleje Mazowieckie eksploatują 11 sztuk autobusów szynowych 7 sztuk VT 627 i 4 sztuki VT 628. Wszystkie te pojazdy zostały zakupione z Niemiec jako używane. Ponadto na park taborowy przewoźnika składają się 194 ezt (wśród nich EN57, EN71 oraz EW 60), 10 Flirtów (ER71) oraz 37 piętrowych wagonów Bombardiera. Mimo, że zdecydowaną większość pociągów Kolei Mazowieckich stanowią ezt EN57, tabor przewoźnika jest jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Jak widać nadal jest odnawiany. Wykorzystując tabor, o którym wspomnieliśmy powyżej, w dni powszednie Koleje Mazowieckie uruchamiają średnio 684 pociągi, w soboty średnio 485 pociągów, a w niedziele i święta średnio 473 pociągi.     
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
szynobus
Koleje Mazowieckie
przetarg
  • Tr.P.S. – 11.08.2011

    Mogliby zacząć malować swoje pociągi z powrotem w schemacie KMów, bo te przeróżne wariacje (TRAXX, ELFy) już zaczynają wkurzać lekko.

  • sphinx – 12.08.2011

    Termin dostawy wyznaczony został na 9 grudnia, jest to data niemożliwa do zrealizowania (otwarcie ofert 12 września, wybór oferty ~12 października, protesty ~12 listopada, podpisanie umowy ~25 listopada, zostają 2 tygodnie na produkcję) dlatego też można spodziewać się odwołań do KIO (która najprawdopodobniej uzna argumenty odwołującego).

  • mwk – 16.08.2011

    nicnie piszą o klimatyzacji. nie będzie?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....