Startuje elektryfikacja
linii Ocice – Rzeszów, co ma zapewnić kursowanie pociągów elektrycznych po tej
jednotorowej trasie.
Jak podają PKP PLK roboty, które ruszyły we wrześniu,
obejmują budowę fundamentów pod słupy trakcyjne. Na nich zawieszona będzie
sieć. Pierwsze konstrukcje umieszczono już obok toru. Wykonawca wykorzystuje
specjalistyczny sprzęt – min. palownice.
Wbito około 50 fundamentów palowych. Do końca roku planuje się zabudowę
około 1300 pali wraz z montażem słupów – podały PKP PLK.
Prace prowadzone są w porze nocnej. Uwzględniają kursy
pociągów regionalnych z Rzeszowa do Stalowej Woli i Lublina. Inwestycję zaplanowano
w latach 2019 - 2021.
PKP PLK podały również, że zrealizowały już prace
przygotowawcze wokół linii. W maju br., zakończono również budowę mijanki w Majdanie Królewskim
za 16,5 mln zł. netto. Teraz dwa tory umożliwiają mijanie się pociągów. Dzięki temu jest sprawniejszy
przejazd pociągów i większa przepustowość – możliwość uruchamiania większej
liczby pociągów. Ten efekt mogą już uwzględniać przewoźnicy w planowaniu
połączeń kolejowych.
W ramach zadania zawarto także 5 umów przyłączeniowych o
łącznej wartości 37,5 mln zł. Rozpoczęła się
budowa kolejnych podstacji dla zasilania trasy energią elektryczną w
Nowej Dębie i w Cmolasie. Na ukończeniu jest budowa podstacji w Chmielowie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Z Rzeszowa do Warszawy powinien jechać 3 godziny - nie przez Kraków i nie przez Lublin. Myślicie, że są jakieś szanse na takie połączenie ???
Moim zadaniem nie, ale politycy i prezesi PLK są w stanie wszystko obiecać.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.