Nowe wagony Stadlera dla Kolei Azerbejdżanu na ostatnich testach

inforail
05.03.2019 11:17
0 Komentarzy

Finiszują testy nowychwagonów, jakie Stadler wyprodukował dla Kolei Azerbejdżanu. To już ostatnietap.

Lada moment ruszą przygotowania do wysłania ich doAzerbejdżanu. Według informacji IRJ wagony przechodzą obecnie stacjonarneuruchomienie, w tym testy wysokiego napięcia. Pierwsze 10 pojazdów zostanieprzetransportowane do Azerbejdżanu i przekazane odbiorcy w pierwszym kwartale2019 r. Na trasie Baku – Tbilisi – Kars mają zacząć kursować w trzecim kwartale2019 r.

W czerwcu 2014 r. ADY poinformowały o wyborze ofertyStadlera na dostawę wagonów sypialnych do obsługi nocnych połączeń pasażerskichna trasie między Azerbejdżanem i Turcją, potencjalnie, aż do Ankary i Stambułu.Pierwszy został zaprezentowany na InnoTrans 2016. ADY zapowiedziały, żedostarczenie zestawu 10 wagonów jest obecnie planowane na pierwszy kwartał 2019r. Wszystko idzie zatem zgodnie z planem.

Każdy 10-wagonowy skład będzie miał łącznie 257 miejsc wpierwszej i drugiej klasie. Pojedzie z prędkością do 160 km/h. Wagony zostałyzbudowane z aluminium, nie ze stali, podobnie, jak wiele innych pojazdówStadlera. Dzięki temu są lżejsze. Dzięki zaprojektowanemu przez Stadleraspecjalnemu wózkowi z przestawnymi zestawami kołowymi, wagon może byćeksploatowany zarówno na liniach szerokotorowych, które występują wAzerbejdżanie i Gruzji, jak i normalnotorowych, typowych dla Turcji i Europy Środkowej.Wysoki komfort – taki przede wszystkim cel przyświecał i przewoźnikowi iproducentowi. Będą z niego mogli korzystać ci, którzy zdecydują się na podróżwagonem klasy pierwszej. W przedziale do dyspozycji podróżnych będą dwa łóżka.Ale nie tylko. Będzie też łazienka wyposażona w prysznic, telewizor, fotel czygniazdko do ładowania urządzeń elektrycznych. Co ciekawe każdy wagon sypialnywyposażony jest w agregat zasilania awaryjnego, który umożliwia nieprzerwanekorzystanie z wagonu przez 24 godziny, bez konieczności używania zasilaniazewnętrznego. Są też toalety próżniowe. W przedziale dla osób niepełnosprawnychznajdują się windy dla wózków inwalidzkich. Wagony mają także przedział dlakierownika pociągu. Pojazdy odpowiadają normom przewidzianym w GOST i UIC.


Komentarze