Nowe wagony Stadlera dla Kolei Azerbejdżanu na ostatnich testach
Finiszują testy nowychwagonów, jakie Stadler wyprodukował dla Kolei Azerbejdżanu. To już ostatnietap.
Lada moment ruszą przygotowania do wysłania ich doAzerbejdżanu. Według informacji IRJ wagony przechodzą obecnie stacjonarneuruchomienie, w tym testy wysokiego napięcia. Pierwsze 10 pojazdów zostanieprzetransportowane do Azerbejdżanu i przekazane odbiorcy w pierwszym kwartale2019 r. Na trasie Baku – Tbilisi – Kars mają zacząć kursować w trzecim kwartale2019 r.
W czerwcu 2014 r. ADY poinformowały o wyborze ofertyStadlera na dostawę wagonów sypialnych do obsługi nocnych połączeń pasażerskichna trasie między Azerbejdżanem i Turcją, potencjalnie, aż do Ankary i Stambułu.Pierwszy został zaprezentowany na InnoTrans 2016. ADY zapowiedziały, żedostarczenie zestawu 10 wagonów jest obecnie planowane na pierwszy kwartał 2019r. Wszystko idzie zatem zgodnie z planem.
Każdy 10-wagonowy skład będzie miał łącznie 257 miejsc wpierwszej i drugiej klasie. Pojedzie z prędkością do 160 km/h. Wagony zostałyzbudowane z aluminium, nie ze stali, podobnie, jak wiele innych pojazdówStadlera. Dzięki temu są lżejsze. Dzięki zaprojektowanemu przez Stadleraspecjalnemu wózkowi z przestawnymi zestawami kołowymi, wagon może byćeksploatowany zarówno na liniach szerokotorowych, które występują wAzerbejdżanie i Gruzji, jak i normalnotorowych, typowych dla Turcji i Europy Środkowej.Wysoki komfort – taki przede wszystkim cel przyświecał i przewoźnikowi iproducentowi. Będą z niego mogli korzystać ci, którzy zdecydują się na podróżwagonem klasy pierwszej. W przedziale do dyspozycji podróżnych będą dwa łóżka.Ale nie tylko. Będzie też łazienka wyposażona w prysznic, telewizor, fotel czygniazdko do ładowania urządzeń elektrycznych. Co ciekawe każdy wagon sypialnywyposażony jest w agregat zasilania awaryjnego, który umożliwia nieprzerwanekorzystanie z wagonu przez 24 godziny, bez konieczności używania zasilaniazewnętrznego. Są też toalety próżniowe. W przedziale dla osób niepełnosprawnychznajdują się windy dla wózków inwalidzkich. Wagony mają także przedział dlakierownika pociągu. Pojazdy odpowiadają normom przewidzianym w GOST i UIC.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze