Nowy S-bahn Berlin na testach

inforail
15.04.2019 07:14
0 Komentarzy

Nowa jednostka dlaS-bahn Berlin, wyprodukowana wspólnie przez Stadlera i Siemensa przechodzitesty na torze testowym w Wildenrath.

W grudniu 2015 r. S-Bahn Berlin, spółka DB Regio, podpisałaz konsorcjum Stadler Pankow i Siemens kontrakt na dostawę 106 pociągówskładających się z 85 zestawów 4-wagonowych serii 484 i 21 dwuwagonowych klasy483, które wejdą do eksploatacji między 2021 a 2023 rokiem.

Pudła tych jednostek są produkowane w zakładzie Stadlera w Szolnokna Węgrzech i przewożone drogą lądową do ostatecznego montażu w fabryce Stadleraw Berlinie. Szczegółowe prace projektowe zostały przeprowadzone przez wspólnyzespół Stadler Pankow & Siemens. Drugi ze wskazanych producentów dostarczaurządzenia trakcyjne i wózki, które pochodzą z projektu zastosowanego w ostatnichpociągach MX3000 dla metra w Oslo.

Na początku 2021 r.chcemy zapewnić naszym pasażerom pociąg, który zawiezie ich do celu szybko,sprawnie i wygodnie. Aby tak się stało, nowe pociągi będą przechodziłyintensywne testy przez okres dwóch lat. Jako przewoźnik będziemy wspieraćzakłady producenta w ich pracy – powiedział Peter Buchner, szef kolejkimiejskiej S-Bahn w Berlinie

Dzięki naszejnajnowocześniejszej infrastrukturze, wykwalifikowanej kadrze i fachowcom orazinnowacyjnym testom przeprowadzanym w naszym Centrum, zadbamy o to, by nowepociągi mogły bezproblemowo kursować od pierwszego dnia. Dzięki Centrum możemyprzeprowadzać testy 24 godziny dziennie, 365 dni w roku – powiedziałaSabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

Program testowy w Wildenrath obejmie pięć prototypowych pociągów,z których pierwszy dotarł na miejsce pod koniec 2018 roku. Łącznie odbędzie się160 000 km próbnych przejazdów, wymaganych przed uzyskaniem dopuszczeni doruchu. Do tej pory wykonano 2000 km.

Oprócz testowania poszczególnych systemów i komponentów wWildenrath, niektóre prototypowe pociągi zostaną poddane testom w berlińskiejsieci S-Bahn jeszcze w tym roku. W szczególności umożliwi to testowaniestarszego systemu sygnalizacji, który jest nadal używany w niektórych częściachberlińskiej sieci.

W ramach jazd w PWC zostaną przeprowadzone m.in.:

·testy obciążeniowe izakłóceniowe mające na celu potwierdzenie braku możliwości wykolejenia składuoraz testy kompatybilności elektromagnetycznej

·testy hamulcowe mające na celupotwierdzenie zaprojektowanej drogi hamowania

·testy i dostrajanie zabezpieczeńprzed poślizgami oraz utratą kontroli nad maszyną przy różnych obciążeniach iprędkościach

Zajezdnia Grunau we wschodnim Berlinie jest modernizowana,aby utrzymać nową flotę. Dostawy umożliwią wycofanie jednostek klasy 480 i 485z końca lat 80. XX wieku. Kolejne wagony zastąpią zbudowane w latach 90. składyklasy 481/482.

Pierwsze 10 pociągów wejdzie do eksploatacji na linii S47 zSpindlersfeld do Berlina Südkreuz od stycznia 2021 roku. Kolejne trafią nalinie S41/42 Ring oraz S46. W 2023 r. wyjadą na linię S8.

DB podają, że nowe pociągi charakteryzują się zwiększonymrozstawem siedzeń i większą przestrzenią wokół drzwi. Mają również obszarwielofunkcyjny bez stałych siedzeń dla osób na wózkach inwalidzkich lubpasażerów z rowerami lub wózkami.


Komentarze