Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowym mostem nad Kanałem Kędzierzyńskim pojechały już pociągi [FILM]

inforail
20.04.2020 14:45
0 Komentarzy

Lepsze warunkitransportu towarów na trasie Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźlezapewniła przebudowa mostu nad Kanałem Kędzierzyńskim.

Od 18 kwietnia pociągi jeżdżą szybciej i sprawniej po nowejkonstrukcji. Inwestycja realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.za 192 mln zł, przy współfinansowaniu ze środków unijnych z POIiŚ.

Wizytówka mostu

W marcu most nad Kanałem Kędzierzyńskim między Sławięcicamia Nową Wsią koło Kędzierzyna Koźla pomyślnie przeszedł próby obciążeniowe. Odsoboty, 18 kwietnia, pociągi towarowe jeżdżą ze zwiększoną prędkością, maks. 80km/h, m.in. w stronę Kędzierzyna Koźla i Magistrali Węglowej. Nowa przeprawanad kanałem, największa konstrukcja mostowa na linii, to jeden z efektówprojektu „Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682 oraz 872 naodcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle” realizowanegoprzez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Linia od Toszka Północ do Starego Koźla to jedna znajważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Zapewnia transport węgla zkopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego, m.in. do portów w Szczecinie, Świnoujściui Gdyni. Prace PLK zwiększają konkurencyjność kolei w stosunku do transportudrogowego, m.in. przez zapewnienie krótszego czasu przewozu ładunków orazmożliwość wprowadzania na tory i stacje większej liczby pociągów.

W czasie prac składy towarowe kursowały bez zmian przezsąsiadujące z budowanym mostem przeprawy na linii Kędzierzyn Koźle – Gliwice(nr 137).

Stalowy most ma 67 metrów długości i waży ponad 300 ton.Został zbudowany w miejscu starej konstrukcji, obok mostów na linii KędzierzynKoźle – Gliwice (nr 137). Elementy przeprawy przywieziono w częściach.Specjalnie przygotowane tymczasowe podpory podtrzymywały konstrukcję w trakciejej nasuwania centymetr po centymetrze z jednego brzegu na drugi. Operacjanasuwania trwała tydzień. Na nowym moście ułożono tor i zamontowano siećtrakcyjną.

Lepszy transport towarów umożliwia też m.in. nowy, blisko30-metrowy kolejowy wiadukt nad dwutorową linią (nr 152) w Pisarzowicach kołoToszka. W maju zakończy się przebudowa mostu na Kanale Gliwickim oraz praceprzy drugim przęśle wiaduktu kolejowego w Paczynie.

Wartość projektu „Prace na liniach kolejowych nr 153,199, 681, 682 oraz 872 na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – StareKoźle” to 192 mln złotych, z czego 85 procent pochodzi z unijnego FunduszuSpójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na koniec 2020 roku.

{https://www.youtube.com/watch?v=b2WeXyDuLsI}

{https://www.youtube.com/watch?v=NZaIjIy5Ilo}

Komentarze