Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nurek wrócił na Półwysep Helski

inforail
06.07.2015 07:13
0 Komentarzy

Już nie tylko czeskie wagony, ale także czeską lokomotywęmożna spotkać na Półwyspie Helskim. Po rocznej przerwie pociągi do Heluponownie prowadzi popularny ?Nurek?, wypożyczony od Ceskich Drah. Dołączył on,a raczej częściowo zastąpił lokomotywy SU42, które w przypadku EIC ?Jantar?musiały pracować w trakcji podwójnej. ?Nurek? radzi sobie sam. Dodajmy, żeczeska lokomotywa na Półwyspie Helskim nie jest nowością, ponieważ prowadziłajuż pociągi PKP Intercity na tej linii już w ubiegłym roku. Była to reakcja przewoźnikana wcześniejsze kłopoty z klimatyzacją w ?Jantarze?, która nie działałaprawidłowo, gdy skład był prowadzony lokomotywą manewrową SM42. Dokooptowanie ?Nurka?do obsługi pociągów kursujących z Gdyni do Helu pozwala na postawienie pytania,czy aby lokomotywy SU42, nawet po modernizacji, nie okazały się nie do końcatrafionym pomysłem? Co będzie wtedy, kiedy PKP Intercity nie będą miały już dodyspozycji czeskich spalinówek? Zakupione przez PKP Intercity Gamy nie są planowanedo obsługi połączeń do Helu. Czy zatem wróci koncepcja podwójnej trakcji SU42przy obsłudze EIC ?Jantar?. Czas pokaże?

Linia helska zawsze była ciekawa, jeśli chodzi o tabor. Wtym sezonie nie zawiodły także Przewozy Regionalne. W tym roku, podobnie jak wubiegłym, sezonowo wyjechały tu składy zestawione z SA138 oraz wagonu.Dodatkowo prawie codziennie połączenia na trasie Gdynia ? Hel obsługująjednostki SA136, zakupione przez Urząd Marszałkowski dla Pomorskiej KoleiMetropolitalnej. Na razie składy te na dobre zadomowiły się na PółwyspieHelskim.

Komentarze