Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od 15 marca szybciej między Krakowem i Katowicami. 90 minut

inforail
13.03.2020 16:45
0 Komentarzy

Dzięki zakończeniuprac torowych na dwóch odcinkach linii kolejowej E30 między Krakowem i Katowicaminajszybsze pociągi pokonają trasę łączącą stolice Małopolski i Śląska w około90 minut. Zmiany wejdą w życie w niedzielę wraz z nowym rozkładem jazdy nakolei.

Jak poinformował w piątek Piotr Hamarnik z PKP PolskichLinii Kolejowych, zakończenie prac związanych z wymianą torów i siecitrakcyjnej na dwóch odcinkach linii E30 – pomiędzy Jaworznem Szczakową iTrzebinią oraz Krakowem Głównym Towarowym i stacją Kraków Mydlniki, umożliwiprzejazd pociągów po dwóch zmodernizowanych torach z prędkością podwyższoną do120 km/h.

Spowoduje to, że najszybsze składy z Krakowa do Katowicdojadą w ok. 90 minut. Zwiększy się także liczba połączeń.

Dzięki zakończeniu przebudowy torów na zachód od KrakowaGłównego od niedzieli przewoźnicy uruchomią też częste połączenia na trasie dolotniska w Balicach. Pociągi będą odjeżdżać średnio co 30 minut. Podróżni nastacji Kraków Mydlniki skorzystają w pełni z peronów oraz wind i udogodnień dlaosób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wybudowano dwa perony i bezpieczneprzejście podziemne.

Wartość inwestycji realizowanych przez PKP PLK namiędzynarodowym korytarzu transportowym E30 na terenie woj. śląskiego imałopolskiego wynosi ok. 2 mld zł. Inwestycja jest współfinansowana w ramachunijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.


Komentarze