Od jutra nowy przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni
Nowy przystanek wGorzowie od czwartku zapewni pasażerom pociągów regionalnych i dalekobieżnychdobrą obsługę.
Jutro rozpocznie się modernizacja dwukilometrowej estakadyna głównej trasie kolejowej Tczew ? Kostrzyn. Przebudowany będzie peron nastacji Gorzów. Prace realizowane są w ramach projektu PKP Polskich LiniiKolejowych S.A., wartego 111 mln zł. Gorzów Wielkopolski Wschodni od 20kwietnia przejmie obsługę pasażerów wszystkich pociągów z kierunku Krzyża. Dlapasażerów pociągów regionalnych, kontynuujących podróż pomiędzy Krzyżem aKostrzynem, pomiędzy nowym przystankiem i stacją Gorzów Wielkopolski, będzie zapewniona zastępczakomunikacja autobusowa, dostosowana dogodzin kursowania pociągów. Trzy pociągi PKP InterCity skończą irozpoczną kursy na przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni.
Nowy przystanek posiada długą wiatę i ma zamontowane oświetlenie.Jest wyposażony w ławki, tablice igabloty informacyjne. Wysoki peron ułatwia dostęp do pociągów. Płyty peronowemają zaznaczony pas bezpieczeństwa, m.in. pas o fakturze wyczuwalnej dla osóbniewidomych. Pochylnia peronowa zapewnia dostęp do peronu dla osób oograniczonej mobilności. Kończą sięprace przy szklanej ścianie od ul. Teatralnej.
Prace na estakadzie
Budowa przystanku Gorzów Wielkopolski Wschodni jest częściądużego projektu związanego z modernizacją gorzowskiej estakady kolejowej.Otwarcie nowego przystanku umożliwia przystąpienie do zasadniczych robót naobiekcie, które wymagają wstrzymania ruchu kolejowego. Roboty rozpoczną się odwiaduktu nad ul. Bolesława Chrobrego i będą postępować w obu kierunkach. Obejmąwzmocnienie i zabezpieczenie konstrukcji, w tym ponad 50 nisz. Na estakadziezostanie wykonany nowy tor. Zmodernizowanych będzie 5 wiaduktów stalowych i przejście pod torami.
Prace na stacjiGorzów Wielkopolski
Projekt PLK obejmuje też kompleksową przebudowę nieczynnegoperonu nr 2 na stacji GorzówWielkopolski. Peron zostanie wyposażony w nowe oświetlenie, elementy małejarchitektury i system informacji pasażerskiej. Winda ułatwi dostęp do peronuosobom o ograniczonej możliwościporuszania. Odnowiony zostanie tunel stacyjny i przejście na peron. Zamontowany system monitoringu ? naperonie i w przejściu tunelowym ? podniesie poziom bezpieczeństwa podróżnych.Peron nr 2 będzie służyć obsłudze podróżnych pociągów w kierunku Krzyża /idalej w kierunku Piły lub Poznań? Warszawa/ oraz w kierunku Kostrzyna.
Przebudowa toru ułatwi pracę manewrową na stacji GorzówWlkp. oraz zwiększy możliwości stacji dla przewoźników pasażerskich.
Modernizacja gorzowskiej estakady potrwa 2 lata. Zakończenieprac przewidziano w 2018 roku. Wartośćumowy wynosi ponad 111 mln zł (brutto). Umowa realizowana w ramach projektuPOIiŚ 5.2-12.1 „Poprawa stanu technicznego obiektów inżynieryjnych etap I -Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim”, współfinansowanajest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie finansowej 2014-2020.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze