TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Od nowego rozkłady z Jeleniej Góry do Lublina. Ale nie z Lublina do Jeleniej Góry
InfoRail.pl - Opublikowano: 03.09.2020 10:45:33
Od nowego rozkłady z Jeleniej Góry do Lublina. Ale nie z Lublina do Jeleniej Góry

Grupa posłów w interpelacji do ministra infrastruktury napisała, że Pociąg z Jeleniej Góry przez Wałbrzych do Lublina i w relacji odwrotnej kursował do 2007 r. i był jednym z najbardziej popularnych połączeń kolejowych w regionie wałbrzysko-jeleniogórskim.

Niedostateczny stan techniczny linii nr 274 spowodował skrócenie jego relacji do Wrocławia. Od 13 grudnia 2020 r. PKP Intercity planuje uruchomienie bezpośredniego połączenia kolejowego łączącego Jelenią Górę i Wałbrzych z Lublinem. Pociąg będzie zatrzymywał się na trasie m.in. we Wrocławiu, Opolu, Częstochowie oraz Warszawie. Przewoźnik zaplanował to połączenie tak, że wyjeżdżając z Jeleniej Góry, kończy bieg w Lublinie, ale w drodze powrotnej zaczyna swój bieg już tylko z Warszawy. Taka sytuacja powoduje, że przeciętny mieszkaniec Jeleniej Góry czy Wałbrzycha dojedzie bezpośrednio do Lublina, ale wracając, będzie musiał się przesiadać. Efektem zmian będzie zmniejszenie zainteresowania połączeniem potencjalnych pasażerów udających się do Lublina. Wielu z nich zrezygnuje z pociągu, bo dla wracających z Lublina konieczna będzie przesiadka. Turyści udający się w region jeleniogórski z Lubelszczyzny z takiego połączenia nie skorzystają – piszą posłowie.

W odpowiedzi wiceminister Andrzej Bittel wyjaśnia, że jednostronne uruchomienie pociągu w przedmiotowej relacji wynika z dążenia do efektywnego domknięcia przejść obiegowych pojazdów trakcyjnych oraz optymalnego wykorzystania ograniczonej przepustowości węzła warszawskiego, przy zaplanowanej od marca 2021 r. przez zarządcę infrastruktury "PKP Polskie Linie Kolejowe" S.A. modernizacji stacji Warszawa Zachodnia, co niewątpliwie będzie wiązać się utrudnieniami.

Bittel informuje, że organizator wraz z operatorem oraz zarządcą infrastruktury kolejowej, przy konstruowaniu rozkładu jazdy, nie są w stanie zapewnić bezpośredniości pomiędzy wszystkimi stacjami zatrzymań pociągów PKP Intercity. Podejmując decyzje co do istnienia bezpośrednich połączeń pomiędzy wybranymi stacjami kolejowymi organizator kieruje się preferencjami pasażerów nie tylko do istnienia takich połączeń, ale również do ich jakości. Dodatkowo uwzględnia się szereg czynników, takich jak zdolność przepustowa infrastruktury kolejowej, zainteresowanie społeczne czy kursowanie pociągów w równych odstępach czasowych pomiędzy miastami wojewódzkimi.

W odniesieniu do połączeń dalekobieżnych do regionów o charakterze turystycznym wiceminister informuje, że uruchamianych jest wiele połączeń międzywojewódzkich sezonowych, stanowiących uzupełnienie całorocznej oferty przewozowej. Dodatkowo, pociągi stałego kursowania cieszące się zwiększoną frekwencją w miarę możliwości wzmacniane są dodatkowymi wagonami. Połączenia sezonowe realizowane są do miejscowości o znaczeniu turystycznym w okresach okołoświątecznym, wakacji i ferii szkolnych oraz w tzw. "długie weekendy".

Połączenia uruchamiane na zlecenie ministra właściwego ds. transportu do i z Jeleniej Góry stanowią ok. 5% wykonywanej pracy eksploatacyjnej w roku 2020 w stosunku do całości przewozów zaplanowanych w ramach umowy rocznej o świadczenie usług publicznych w zakresie międzywojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich w roku 2020.

Bittel wyjaśnia także, że co roku przeprowadzane są analizy funkcjonowania przewozów sezonowych w pociągach do kurortów nadmorskich oraz górskich. Do analiz wykorzystywane są także dane Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące natężenia ruchu turystycznego. W 2019 r. największy ruch turystyczny charakteryzował województwa: zachodniopomorskie, pomorskie i małopolskie. Najmniejszym natężeniem takiego ruchu charakteryzowały się województwa: opolskie, śląskie, łódzkie, podlaskie i wielkopolskie.

Wiceminister zapewnia, że organizator dalekobieżnych przewozów kolejowych przy konstruowaniu rocznego rozkładu jazdy zwraca szczególną uwagę na odpowiednią ofertę przewozową do regionów turystycznych, będącą spełnieniem oczekiwań podróżnych w okresie zwiększonego zapotrzebowania na przewozy kolejowe.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Andrzej Bittel
Lublin
Jelenia Góra

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....