Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Od poniedziałku kilkadziesiąt autobusów rusza za pociągi

inforail
09.06.2017 12:51
0 Komentarzy

Kilkadziesiątautobusów dziennie kursować będzie zamiast pociągów od poniedziałku międzymiejscowościami na trasie Września-Konin, a także między Koninem a Poznaniem. Wponiedziałek rozpoczyna się przebudowa trasy kolejowej Poznań-Warszawa.

Pierwszy etap prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKPPolskie Linie Kolejowe potrwa do lipca 2018 roku i zakłada wyłączenie ruchukolejowego na trasie Września – Konin. Podczas remontu pociągi dalekobieżnepojadą objazdami. Z myślą o pasażerach pociągów regionalnych wprowadzonazostanie autobusowa komunikacja zastępcza.

Wicemarszałek województwa wielkopolskiego Wojciech Jankowiakoraz Marek Nitkowski z zarządu Kolei Wielkopolskich zapewnili w piątek nakonferencji prasowej, że transport zastępczy został przygotowany w taki sposób,by w jak największym stopniu zminimalizować niedogodności dla podróżnych.

Jankowiak powiedział, że w ciągu doby z dotychczasowegopołączenia kolejowego na tej trasie korzysta ponad 5 tys. osób i dla takiejliczby trzeba było zorganizować komunikację zastępczą. Liczba połączeńautobusowych będzie taka sama jak liczba połączeń kolejowych. W godzinachszczytu w trasę wyruszy jednocześnie kilka autobusów.

Wprowadzone zostaje także połączenie Poznań – Konin, gdziepasażerowie pojadą autostradą bez zatrzymywania się na przystankach pośrednich.Jankowiak podał, że obecnie w podróż koleją między Poznaniem a Koninem codziennieudaje się ok. 800 osób.

Przejazd komunikacją zastępczą zabierze więcej czasu.Obecnie pociąg z Poznania do Konina jedzie ok. 90 minut. Autobus bezpośrednipokona tę trasę w ok. 100 minut, zaś przejazd pociągiem do Wrześni i dalejautobusem zabierze w sumie ponad 160 minut. Sam czas podróży autobusowej międzyKoninem a Wrześnią wyniesie ok 90-100 minut; pociąg pokonuje tę trasę w niecoponad 40 minut.

Stacje i przystanki na trasie w Koninie, Cieninie, Słupcy,Otocznej i we Wrześni przygotowano przy stacjach kolejowych. W miejscowościachKawnice, Strzałkowo, Wólka i Gutowo Wielkie przystanki znajdować się będą przydrodze krajowej nr 92. W Golinie i Cieninie Kościelnym przystanki zlokalizowanona terenie miejscowości.

Autobusowa komunikacja zastępcza nie będzie obsługiwała przystankukolejowego Konin Zachód.

Marek Nitkowski z Kolei Wielkopolskich powiedział, żewszystkie autobusy obsługujące autobusową komunikację zastępczą między Koninema Wrześnią będą niskopodłogowe i klimatyzowane. Będą też oznaczone logoregionalnego przewoźnika.

„Dotychczas między Wrześnią a Koninem jeździło 17 parpociągów – tyle jest kursów autobusów. W każdym kursie, w zależności odzapotrzebowania, będzie odpowiednia liczba autobusów – od jednego do pięciu. Wrazie potrzeby liczba autobusów może dodatkowo wzrosnąć” – podałNitkowski.

W tygodniu roboczym między Wrześnią a Koninem codzienniebędzie kursowało ponad 80 autobusów. W soboty będzie ich ponad 70, zaś wniedziele i święta – ponad 60.

Zastępcza komunikacja autobusowa zacznie obowiązywać odponiedziałku, od ok. południa.

Koleje Wielkopolskie przygotowały i dystrybuują broszuryinformacyjne. Informacji można szukać też na stronie internetowej przewoźnika.

Nitkowski poinformował, że przygotowanie komunikacjizastępczej na najbliższy rok spowoduje, że koszt obsługi połączeń na tej trasiebędzie droższy o ok. 15 mln zł. Wicemarszałek wielkopolski Wojciech Jankowiakprzyznał, że cały czas trwają negocjacje między PKP PLK a wielkopolskimsamorządem w kwestii płatności za organizację komunikacji zastępczej.

W ramach modernizacji trasy Poznań – Warszawa, międzyczerwcem 2017 r. a lipcem 2018 r. zaplanowano zamknięcie 60-km odcinkaPodstolice – Konin. Od lipca 2018 r. do czerwca 2019 r. najcięższe pracemodernizacyjne będą prowadzone na zamkniętym dla ruchu odcinku Konin – Barłogio długości ok. 40 km. Na pozostałych odcinkach prace będą prowadzone przyzamknięciach jednotorowych.

Według PKP PLK, równoczesne prace na dwóch torach pozwoląskrócić czas robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy.

Modernizacja obejmie w sumie 366 km torów, z czego 260 kmtorów zostanie całkowicie zmodernizowanych. Przebudowanych zostanie 660 kmsieci trakcyjnej, 17 przejazdów kolejowo-drogowych i ponad 130 obiektówinżynieryjnych.

Według PKP PLK, realizacja inwestycji skutkować będzie zwiększeniemkomfortu obsługi podróżnych, skróceniem czasu podróży w relacjach regionalnychi zwiększeniem poziomu bezpieczeństwa. Zwiększy się przepustowość linii, coprzełoży się na większą liczbę kursów pociągów. Dzięki modernizacji powstanąbezkolizyjne skrzyżowania, będzie też możliwy sprawniejszy niż dotąd przewóztowarów dłuższymi pociągami.

PKP Intercity podało, że w związku z modernizacją od 11czerwca składy kursujące między Warszawą a Poznaniem pojadą przez Gniezno iInowrocław. Między stolicą Wielkopolski i kraju jeździć będzie 12 par pociągów.Zostanie też uruchomiony skład relacji Warszawa-Konin, który będzie skomunikowanyz autobusem ze Słupcy.

Czas przejazdu między Warszawą a Poznaniem wydłuży się odok. 40 minut do ponad godziny. Pewną rekompensatę dla podróżnych stanowić mawiększa niż dotąd pula biletów w promocyjnych cenach. PKP Intercity uruchamiateż zastępczą komunikację autobusową między Kutnem, Kołem a Koninem, oraz międzyWrześnią a Gnieznem.

Projekt „Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinkuWarszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” makosztować ok. 2,6 mld zł. Dofinansowanie unijne przekracza 1,95 mld zł. E-20 tolinia kolejowa o znaczeniu międzynarodowym i jeden z najważniejszych szlaków wwojewództwie wielkopolskim.


Komentarze