Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Oferty na odcinek Czyżew – Białystok jeszcze dłużej

inforail
24.09.2018 07:19
0 Komentarzy

Do 9 października PKPPolskie Linie Kolejowe SA wydłużyły termin składania ofert w przetargu nabudowę 71-km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej RailBaltica – poinformowały w piątek PAP PKP PLK.

Przetarg na budowę tej inwestycji był ogłoszony 31 lipca,termin otwarcia ofert wcześniej był już też przesuwany, oferty miały byćotwarte 25 września, ale termin wydłużono.

Biuro prasowe PKP PLK poinformowało, że wydłużenie terminuwynika z „bardzo dużego zainteresowania ze strony potencjalnychwykonawców”.

„Do tej pory do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.wpłynęło bardzo dużo szczegółowych pytań dotyczących inwestycji, na którespółka musi odpowiedzieć, stąd termin otwarcia ofert został ponownieprzesunięty. Przetarg został ogłoszony z przyspieszeniem – dwa miesiące przedpierwotnie planowanym terminem. W związku z tym przesunięcie terminu otwarciaofert na 9 października nie będzie miało wpływu na termin podpisania umowy,który według harmonogramu zaplanowany jest w drugim kwartale 2019 roku” -poinformowała PAP Magdalena Janus z biura prasowego PKP PLK.

Międzynarodowa trasa kolejowa E75 Rail Baltica to największainwestycja kolejowa, która będzie realizowana w Podlaskiem. Wcześniej praceobjęły mazowieckie odcinki tej linii. PKP PLK podkreślały wielokrotnie, że RailBaltica ma „kluczowe znaczenie dla ruchu kolejowego”, bo to elementtranseuropejskiego korytarza transportowego, „jedyne” kolejowepołączenie krajów nadbałtyckich z Polską i pozostałymi krajami UE.

PKP PLK informowały wcześniej, że po zakończeniu prac natrasie kolejowej Warszawa-Białystok podróż ma się na tym odcinku skrócić o 20min; podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwać krócej niż dwie godziny.Zapowiadano wcześniej, że inwestycja ma być zrealizowana do 2021 r. Pociągiosobowe mają wówczas jeździć z prędkością do 160 km/h. Inwestycja ma poprawićbezpieczeństwo i komfort podróży.

W ramach inwestycji na odcinku Czyżew-Białystok – jakpodawały wcześniej PKP PLK – planowana jest modernizacja kilku wiaduktówkolejowych, budowa skrzyżowań dwupoziomowych i czterech przejść pod torami,remont kilkunastu przystanków i stacji, powstanie też nowy przystanek BiałystokSłoneczny Stok.

Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF -Connecting Europe Facility – Łącząc Europę. Rail Baltica w Polsce to 341 km – zWarszawy przed Białystok, Ełk do granicy z Litwą w Trakiszkach.


Komentarze