TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Okiem Czytelnika: Głos w sprawie KDP
Piotr Dowbor - Opublikowano: 29.12.2011 01:23:45 19 komentarzy
Okiem Czytelnika: Głos w sprawie KDP

W związku z zamieszaniem (zawieszeniem projektu KDP \'Y\') chcę podzielić się moimi spostrzeżeniami –pisze nasz Czytelnik. KDP tak, ale (na razie) żaden Y tylko trasa: TALLIN - RYGA - WILNO - Suwałki - Ełk - OSTROŁĘKA - Warszawa - Łódź - SIERADZ - Wrocław - PRAGA - WIEDEŃ - RZYM (Wiedeń - Bratysława - Budapeszt).

Na taki ciąg PÓŁNOC - POŁUDNIE należy pozyskać wsparcie w UE i inne granty jako na projekt międzynarodowy. Ciąg wschód - zachód na razie może dobrze funkcjonować przy utrzymanych parametrach linii z Warszawy do Berlina przez Kutno, Poznań. Czas najwyższy, aby coś zrobić tam, gdzie rzeczywiście jest kiepsko. Należy w końcu podejść poważnie do ciągu północ - południe. Zyskają na tym (mówiąc modnie: poprawi się spójność komunikacyjna) takie miasta w Polsce jak:

1) Suwałki

2) Ełk

3) OSTROŁĘKA (gdzie wróci kolej i od razu taka z wysokiej półki)

4) ŁÓDŹ (rację będzie miało drążenie tunelu)

5) SIERADZ

6) WROCŁAW (od razu zyska szybkie połączenie z Łodzią, Warszawą, a także z północą i południem Europy)

Należy przekonać decydentów, że KDP jako część projektu ciągu północ - południe należy zacząć projektować i budować od zaraz, a zacząć należy od odcinka: Łódź - Sieradz - Oleśnica - Wrocław budując zupełnie nową linię (aby uniknąć takich problemów jak z E65).

Jako pierwszy trzeba wybudować jak najszybciej odcinek Oleśnica - Sieradz dlatego, że wybudowanie tego odcinka:

a) zwiększy się spójność sieci - powstanie najkrótsza droga z Łodzi do Wrocławia (wejście na pierwszy odcinek nowego KDP w Sieradzu wyjście w Oleśnicy);

b) powstanie natychmiastowy efekt w postaci skrócenia czasu jazdy, bez czekania na powstanie całej linii (wystarczy spojrzeć na mapę);

c) brak zamykania jakichkolwiek linii na czas budowy - pozostałe odcinki KDP (Łódź - Sieradz i Oleśnica - Wrocław) można włączyć jako kolejno budowane skracające czas jazdy (z Warszawy do Łodzi tymczasowo po ostatniej modernizacji czas przejazdu wydaje się być satysfakcjonujący);

d) Wrocław jako stacja węzłowa już od chwili włączenia odcinka Oleśnica - Sieradz (znaczne skrócenie czasu jazdy do Łodzi i Warszawy) będzie generował znaczne potoki podróżnych - oprócz mieszkańców Wrocławia dojdą pasażerowie do i z Jeleniej Góry, Wałbrzycha, Zgorzelca, Legnicy, Kłodzka - nastąpi szybko odczuwalna poprawa skomunikowania Polski południowo - zachodniej z Łodzią i Warszawą oraz z Białymstokiem i Olsztynem.

Rozpoczęcie budowy KDP na tym odcinku wydaje się być realnym do rozpoczęcia od zaraz. Koszt projektu i budowy może być do przyjęcia w aktualnym budżecie i pierwszy efekt w postaci szybkości połączeń oraz satysfakcjonującego skomunikowania południowo - zachodniego regionu Polski z północno - wschodnim da wymierne korzyści zaraz po zakończeniu budowy i włączeniu nowego odcinka KDP Sieradz - Oleśnica do sieci kolejowej. W kolejnych latach należy budować włączać kolejne odcinki .

Mapka przedstawiająca projekt KDP \'Y\', w którym wyraźnie widać, że Wrocław \'politycznie\' doklejony jest do trasy Warszawa - Łódź - Poznań - Berlin. Przy należycie utrzymanym torze klasycznym Warszawa - Kutno - Poznań przygotowanym na prędkość (obecnie) 160km/h możliwy jest przejazd w czasie 2h 15 min. (obecnie 2h33 - 2h45).
Czy warto inwestować w obecnej sytuacji duże pieniądze aby uzyskać skrócenie czasu jazdy o 20 - 25 minut? Trasa z Wrocławia do Poznania jak tu widać nie będzie wcale konkurencyjna dla krótkiej trasy klasycznej z Wrocławia do Poznania (na 160 km/h) przez Leszno, a będzie kosztowała wiele:

Mapka pokazująca proponowaną kolejność budowy linii KDP, a poniżej omówione są korzyści:
1) jako pierwszy (kolor czerwony) bezwzględnie (i od zaraz) odcinek KDP z Oleśnicy do Sieradza;
2) jako drugi (fioletowy) odcinek KDP z Sieradza do Łodzi (równoległy do istniejącej trasy o nie najlepszych parametrach);
3) jako trzeci odcinek KDP (zielony) z Łodzi do Konina (kolejne miasto na trasie KDP) z włączeniem do trasy do Poznania i Berlina;
4) jako czwarty odcinek KDP (niebieski) odcinek z Łodzi do Warszawy (w Łodzi powstanie w sposób naturalny odgałęzienie \'Y\' do Poznania i Wrocławia;
5) jako piąty odcinek (zielony) odcinek KDP z Łodzi Opoczna z włączeniem do CMK (Centralnej Magistrali Kolejowej) dający szybkie;
połączenie na trasie Szczecin/Berlin - Poznań - Konin - Łódź - Kraków - Przemyśl;
Powstanie takiego węzła KDP w Łodzi na pewno doskonale wpisuje się w projekt budowy tunelu z Łodzi Fabrycznej do Łodzi Kaliskiej, gdzie w sposób naturalny będą krzyżować się szlaki z Polski północno - zachodniej do południowo - wschodniej oraz z Polski południowo - zachodniej do północno - wschodniej.


Odcinek kolei dużych prędkości, który powinien zostać wybudowany jako pierwszy z powodu natychmiastowych korzyści z oddania go do użytku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
KDP
  • Mati – 30.12.2011

    Kto to sfinansuje?

  • sphinx – 30.12.2011

    Wilno-Suwałki-Ostrołęka-Warszawa? Kogoś pogrzało? KDP to tylko najdroższe pociągi wysokiej klasy, w takiej miejscowości jak Ostrołęka jeśli zatrzymałby się jeden na dobę to byłby sukces. A wypadałoby, żeby zarówno linia, jak i pociągi na siebie zarabiały. Dlatego nie widzę powodów do "produkowania" deficytowych i drogich zawijasów, zamiast puszczenia trasy w linii prostej - przez Białystok, który ma więcej mieszkańców niż wszystkie miejscowości w wariancie "ostrołęckim" razem wzięte.

  • nowy – 30.12.2011

    1. Sphinx ma rację; warszawa-Wilno tylko przez Białystok, Do Białegostoku jest to praktycznie prosta linia. 2. Odcinek ŁÓDŹ - Oleśnica oczywiście trzeba wybudować i było trzeba to już zrobić w latach 70-tych! 3. Dzięki Bogu, że CMK już wybudowano, bo z z powodu sporów obecnie pewnie byłoby to niemożliwe.

  • Kamil – 03.01.2012

    Chcialem wyrazic na forum zdanie na temat przebiegu linii kolejowej z Warszawy, i w ogóle z Polski, do Litwy. Proponuje przebieg Warszawa - Bialystok - Dabrowa Bialostocka - Lipsk Podlaski - Plaska - Fracki - Zelwa - Ivoskai - Kapciamiestis - Didziasalis - Druskinnikai (uzdrowisko Druskienniki) - Margionys na istniejacej magistrali wprost do Wilna. Przy takim przebiegu wiele polskich miast w woj. Podlaskim (np. Lipsk) otrzymalyby polaczenia kolejowe. Dodatkowo, polaczenia kolejowe ze swiatem uzyskaloby wiele ciekawych jezior na pograniczu PL i LT, takze lepsze skomunikowania z Polska i z reszta Litwy uzyskaloby uzdrowisko Druskienniki. Innymi slowy, linia kolejowa do Litwy powinna spelniac nastepujace kryteria: w jak najprostszej linii (ale z pominieciem Bialorusi) polaczyc dwie stolice, tj. Warszawe i Wilno, ponadto Bialystok i znane uzdrowisko Druskienniki, a moze takze i Augustów, czemu nie, nastepnie, przebieg linii powinien zapewnic polaczenie kolejowe jak najwiekszej liczbie miasteczek i ciekawych turystycznie miejsc po polskiej stronie (a i po litewskiej takze), a ponadto, powinny byc w jak najwiekszym stopniu wykorzystane istniejace juz magistrale, tj.np. Warszawa - Bialystok oraz Margionys - Wilno. w sprawie linii kolejowej z Polski do Litwy, to mamy tylko takie alternatywy: 1. linia przez Bialorus, 2. linia przez Obwód Kalingradzki, 3. stara i kreta linia przez Suwalki-Trakiszki-Mackawa-Szostaków, 4. brak sprawnej i w miare szybkiej linii kolejowej z Polski do Litwy, no i 5: wybrac jakis wariant przez puszcze, mokradla i pojezierza. I tak: tematy 1 i 2 to bardziej temat polityczny niz temat kolejowy, 3. nie sprawdzi sie w praktyce, zreszta juz sie nie sprawdza, 4. odpada, gdyz LT, LV, EE potrzebuja sprawnego polaczenia kolejowego z centralna UE. Pozostaje wariant 5, czyli jakis tam wariant, który nie tylko polaczy uzdrowiska Augustów i Druskienniki z cywilizacja, ale takze wariant, który zapewni polaczania w relacji duze miasta Polski - duze miasta LT-LV, EE. Linia Luków - Terespol tez biegnie przez mokradla. Pewnien znajomy, co pochodzi z tamtej czesci Polski, zwrócil moja uwage, ze jak rejon Siedlec to obszar ,,suchy'', tak rejon coraz blizej granicy z Bialorusia to region mokradlowy. Nie przkadza to w funkcjonowaniu tam linii wschód-zachód. Oczywiscie, budowa linii przez mokry teren (z wykupem terenów) to co innego, niz samo utrzymanie, ale w takim przypadku Polska, Litwa i Bruksela musza rozwazyc, jakie polaczenie z Polski do Litwy, po przeanalizowaniu kosztów i niedogodnosci, okaze sie najbardziej porzadane. Parki narodowe i krajobrazowe?? Podam dwa przykady: przy Górze Swietej Anny autostrade A4 wybudowano, pomimo pagórkowatego terenu i obszarów lesnych. Natomiast jakies 300 dalej , po niemieckiej stronie, zdecydowano sie w latach 90-tych na nowy wariant przebiegu autostrady 4 (nieco bardziej na pólnoc od wariantu planowanego w latach 30-tych), ze wzgledu na obszar chroniony Königshaine Berge. I to ten nowy wariant wymagal budowy kilkukilometrowego tunelu. I jednak dalo sie. Zapominajac o granicach, w teorii, w komunikacji kolejowej z Polski do Litwy, powinny wystarczyc dwie linie: Gdansk - Mamonowo (Swieta Siekierka) - Kaliningrad - Wisztyniec - Kirbaty - Kowno - Wilno oraz Warszawa - Kuznica Bialostocka - Grodno - Margionys - Wilno. Ale w obecnej sytuacji politycznej nie jest to realne, gdyz zarówno polska strona nie chce slyszec o korytarzu z Bialorusi przez POlske do obw Kaliningradzkiego, tak i nic nie slychac, zeby rosyjska czy bialoruska strona ulatwiala przejazd przez swoje terytorium z jednego do drugiego karju UE.

  • marek – 03.01.2012

    Ktoś wyciął 2/3 wpisów - hakerzy? cenzura?

  • R. Piech – 03.01.2012

    @marek; jak już w innym wątku rano red. Wach informował wystąpił jakiś błąd techniczny w wyniku którego "zniknęły" wszystkie komentarze z 1 i prawie wszystkie z 2 stycznia.

  • Mati – 03.01.2012

    Ciekawe ilu pasażerów wiózłby taki pociąg wyjeżdżający z Warszawy na wschód? Ja postulowałbym KDP przez Olsztyn. W końcu miasto wojewódzkie. Jak czytam takie bajeczki robi mi się niedobrze. Pytam skąd na to pieniądze?

  • Dabi – 03.01.2012

    Sami wcześniej krytykowaliście "orgie kreskowe" uskuteczniane przez Biuro Dużych Prędkości PKP PLK, a teraz sami je promujecie.

  • grzegorz – 03.01.2012

    1. A z Wrocławia którędy? Przez Kłodzko? Lubię tę linię bardzo, ale chyba na 160 się jej nie zrobi (patrz koszt ,,sukcesu'' na Wwa - Gdańsk)... 2. Sphinx dobrze gada.

  • R.Piech – 03.01.2012

    @Dabi; no proszę komentarz 1 stycznia o godzinie 4 czyni z Ciebie pierwszego tegorocznego frustrata. Wobec tego zapewne nie przyjmiesz do wiadomości, że w przeciwieństwie do CKDP te powyższe propozycje nie opracował "sztab" 42 osób zarabiających 3,5 miliona złotych rocznie, tylko zwykły czytelnik, który zupełnie bezinteresownie chciał zaprezentować swój pogląd. Oczywiście jak do każdej koncepcji, również do tej można mieć zastrzeżenia ale to właśnie po to została ona opublikowana aby czytelnicy mogli ją skonfrontować. W przeciwieństwie do "radosnej twórczości" CKDP na której udowodnienie lub obalenie sensu danej "kreski" mogłyby pójść miliony złotych. Powyższa koncepcja jest do zupełnie darmowej oceny społeczeństwa. I to w zasadzie od tego powinna zacząć PLK - z "kreskami" wykonanymi w czynie społecznym i ocenione pod gradem społecznych opinii. Dopiero gdyby przeszła ten etap, wówczas można by myśleć o bardziej poważnych inwestycjach w projekt, natomiast CKDP robi to wszystko na odwrót za nasze publiczne pieniądze, których brakuje na chociażby wymianę zgniłych podkładów na jakiejś linii bocznej, której przez to grozi zamknięcie... .

  • Kamil – 03.01.2012

    Proponuje przebieg Rail Baltica Warszawa - Dabrowa Bialostocka - Lipsk Podlaski - Plaska - Fracki - Zelwa - Ivoskai - Kapciamiestis - Didziasalis - Druskinnikai (uzdrowisko Druskienniki) - Margionys na istniejacej magistrali wprost do Wilna. Przy takim przebiegu wiele polskich miast w woj. Podlaskim (np. Lipsk) otrzymalyby polaczenia kolejowe. Dodatkowo, polaczenia kolejowe ze swiatem uzyskaloby wiele ciekawych jezior na pograniczu PL i LT, takze lepsze skomunikowania z Polska i z reszta Litwy uzyskaloby uzdrowisko Druskienniki. Innymi slowy, linia kolejowa do Litwy powinna spelniac nastepujace kryteria: 1. w jak najprostszej linii (ale z pominieciem Bialorusi) polaczyc dwie stolice, tj. Warszawe i Wilno, ponadto Bialystok i znane uzdrowisko Druskienniki. Po drugie, przebieg linii powinien zapewnic polaczenie kolejowe jak najwiekszej liczbie miasteczek i ciekawych turystycznie miejsc po polskiej stronie (a i po litewskiej takze), po trzecie powinny byc w jak najwiekszym stopniu uistniejace magistrale, tj. np. Warszawa - Bialystok oraz Margionys - Wilno.

  • sphinx – 03.01.2012

    1. Oznacza to rycie nowej linii przez puszczę. Jest to piekielnie drogie (wykup gruntów), a przede wszystkim niemożliwe do formalnego przepchnięcia ze względów ekologicznych. 2. Jeśli już to linia powinna biec przez Augustów - nie jest normalna sytuacją gdy przez miasto uzdrowiskowe jeżdżą tylko trujące pociągi spalinowe.

  • Kamil – 03.01.2012

    Sphinx: w sprawie linii kolejowej z Polski do Litwy, to mamy tylko takie alternatywy: 1. linia przez Bialorus, 2. linia przez Obwód Kalingradzki, 3. stara i kreta linia przez Suwalki-Trakiszki-Mackawa-Szostaków, 4. brak sprawnej i w miare szybkiej linii kolejowej z Polski do Litwy, no i 5: wybrac jakis wariant przez puszcze, mokradla i pojezierza. I tak: tematy 1 i 2 to bardziej temat polityczny niz temat kolejowy, 3. nie sprawdzi sie w praktyce, zreszta juz sie nie sprawdza, 4. odpada, gdyz LT, LV, EE potrzebuja sprawnego polaczenia kolejowego z centralna UE. Pozostaje wariant 5, czyli jakis tam wariant, który nie tylko polaczy uzdrowiska Augustów i Druskienniki z cywilizacja, ale takze wariant, który zapewni polaczania w relacji duze miasta Polski - duze miasta LT-LV, EE. Sphinx, zauwaz, ze linia Luków - Terespol tez biegnie przez mokradla. Pewnien znajomy, co pochodzi z tamtej czesci Polski, zwrócil moja uwage, ze jak rejon Siedlec to obszar ,,suchy'', tak rejon coraz blizej granicy z Bialorusia to region mokradlowy. Nie przkadza to w funkcjonowaniu tam linii wschód-zachód.

  • sphinx – 03.01.2012

    Rzecz w tym, że linię do Terespola tylko modernizowano, zaś przeprawa przez puszczę wymagałaby jej budowy od nowa. Wycięcia kupy lasu i utwardzenia sporej części obszaru Natura2000. Tego formalnie po prostu nie da się przeprowadzić. Poza tym już podjęto decyzję, że jednak wszystko poleci przez Suwałki-Sestokai (Szostaków), po polskiej stronie z Vmax 160km/h (geometria 200), po Litewskiej 120km/h. Tyle, na ile wyliczyły swoje potrzeby obie strony.

  • nowy – 03.01.2012

    1. Wszyscy - w tej chwili omawiamy możliwy rozwój linii "klasycznych" (t.j. DC = 3 kV){ "Y-ek" umatł - co przez 20 lat będzie dyskusja ttylko i szerokości i długości peronów?} 2.@Dabi - to nie są nowe pomysły, omawialiśmy je np. w Krakowie w latach 80tych. w ramach organizacji społecznych (tak'Solidarność' doszła do władzy) Po za tym nasuwają się same. Gdyby to (kedyś) był zabór pruski, nie rosyjski - to dawno by je zrealizowano. (polecam mapkę PKP-PRL - różnice do tej pory są porażające - w pasie zachodnim każde miasteczko miało kolej i >"nadmiar"< linii nikogo nie przerazał!

  • Kamil – 03.01.2012

    Sfinx: wariant przez Trakiszki i Szostaków ma ta niewatpliwa zalete, ze odpada w znacznej czesci problem wykupu gruntów oraz problem modyfikacji planów zagospodarowania przestrzennego. Nie jestem tylko na 100% pewien, czy wygral wariant elcki, czy grajewski. A pozostale moje uwagi przeczytasz w komentarzu z dzis (2012.01.03) popoludnia.

  • sphinx – 03.01.2012

    Wariant Ełcki przebiega przez Grajewo. Pewnie chodziło o Augustów. W wariancie przez Ostrołękę na sam wykup gruntów pod brakujący fragment linii trzebaby było przeznaczyć 2 mld zł...

  • Kamil – 04.01.2012

    Tak, Sphinx, masz racje. Jedna trasa wiedzie z Bialegostoku do Suwalk przez Monki, Grajewo, Elk, Olecko, a druga trasa wiedzie przez Sokólke, Dabrowe, Augustów. Trasa przez Elk ma ta dodatkowa wade, ze pociag relacji, dajmy na to, Warszawa - Elk - Wilno, musialby albo Bialystok omijac po lacznicy, albo miec w Bialymstoku zmiane czola. Ani jedno, ani drugie nie jest bardzo dobre. Jesli budowa szybkiej linii kolejowej z Polski do Litwy ma byc tylko polityczna demonstracja Warszawy, Wilna i Brukseli, zeby pokazac, ze UE jest w stanie zorganizowac transport z centralnej UE do Republik Nadbaltyckich, bez pomocy Rosjan i Bialorusinów, tzn. jesli zakladamy i nie ukrywamy, ze cel budeowy tej linii kolejowa nie jest w 100% ekonomiczny, to przy takim postawieniu sprawy nalezaloby przy okazji wybrac taki przebieg, który to przebieg umozliwilby aktywacje gospodarcza jak najwiekszej ilosci miejscowosci na pograniczu polsko-litewskim. W takim przypadku wariant przez Dabrowe Bialostocka jest lepszy, gdyz uaktywnilby tereny polozone przy samej granicy PL-BY i PL-LT. Stad dalej uwazam, ze odejscie w pewnym momecie od szlaku przez Dabrowe i poprowadzenie tejze linii przez rejon Sejn i Gib, byloby dobrodziejstwem gospodarczym dla tych terenów. A Suwalki tak i tak pozostana waznym wezlem komunikacyjnym na pograniczu PL-BY-LT-RU.

  • Kamil – 05.01.2012

    Co do przebiegu trasy szybkiej kolei pomiedzy Warszawa a Wroclawiem, proponuje trase Warszawa - Grodzisk - CMK - Zawiercie - Poreba - Siewierz - Pyrzowice (lotnisko) - Miasteczko Sl. - nastepnie Strzybnica - Fosowskie - Opole - Brzeg - Wroclaw. Zaleta takiego przebiegu jest obslugiwanie skraju aglomeracji górnoslaskiej, i to wraz z lotniskiem. Nie kazdy pasazer, ladujacy w Pyrzowicach, kieruuje sie do Katowic. Polaczenie tego lotniska z woj. Mazowieckim i Dolnoslaskim tez by sie przydalo. Natomiast polaczenie Warszawa - Praga lub Wilno - Praga widzialbym tylko przez Brame Morawska. Nie ma zadnej innej trasy z Polski do Czech, jak ta przez Hranice na Morave, króra to trasa tak fajnie omija góry. Ani trasa przez Mieroszów, ani przez Lubawke, ani przez Kudowe i Nachod, ani przez Jesionik, nie nadaja sie na polsko-czeskie KDP. Trasa Warszawa - Lódz - Sieradz - Kalisz - Wroclaw - Miedzylesie nadaje sie na szybka kolej miedzyregionalna (moze Vmax 120, odcinkami 160 lub 200), ale na pewno nie na szinkanseny.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....