Olkol chce przyśpieszyć siódemki PKP Intercity do 160 km/h

inforail
12.02.2020 13:45
0 Komentarzy

Jedna oferta wpłynęław przetargu na Wykonanie naprawy okresowej na 5-tym poziomie utrzymania 20lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 połączonej z modernizacją zwiększającąprędkości do 160 km/godz.

Niespodzianki nie było, ale jedyna złożona oferta możeokazać się za droga. Została ona złożona przez Olkol z Oleśnicy. Firma zaproponowałakwotę 199.260.000,00 zł brutto, podczas gdy szacunki zamawiającego zostałyokreślone na 127.920.000,00 zł brutto. Jest zatem sporo drożej. Olkol chce zatem niecałe 10 mln zł za modernizację jednej lokomotywy. Za nowego Griffina z utrzymaniem PKP Intercity zapłacą Newagowi 18,4 mln zł. Czy zatem opłaca się za cenę wskazaną przez oferenta modernizować siódemki? 

Olkol zaproponował także 100 miesięcy gwarancji i rękojmi,18 miesięczny termin wykonania zamówienia w zakresie pierwszej lokomotywy oraz120 dni na wykonanie naprawy każdej kolejnej.

Czekamy na decyzję komisji przetargowej, ale obawiamy się,że ta może nie być pozytywna.

Warto przypomnieć, że PKP Intercity unieważniły poprzedniprzetarg na wykonanie naprawy okresowej na 5 – tym poziomie utrzymania 20lokomotyw elektrycznych serii EU/EP 07 połączonej z modernizacją zwiększającąprędkość do 160 km/godz. Jedyną ofertę w przetargu złożył wówczas także Olkol.Oferta okazała się jednak dla przewoźnika zbyt wygórowana. Tamto postępowaniebyło kilkuetapowe. Przewoźnik liczył na zainteresowanie 10 podmiotów, finalniezgłosił się tylko jeden.

Komentarze