TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Opolskie chce kupić sześć ezt-ów
PAP/INFORAIL - Opublikowano: 27.05.2015 15:59:44
Opolski EN57 po modernizacji (foto: Wikipedia/Pudelek, lic. CC BY-SA 3.0)

Inwestycje kolejowe za ponad 200 mln zł zaplanował samorząd woj. opolskiego do 2020 roku dzięki unijnym pieniądzom. W ramach tych inwestycji wyremontowane mają być trzy linie kolejowe i zakupionych sześć pociągów elektrycznych. Członek zarządu woj. opolskiego Tomasz Kostuś zapowiedział, że przetarg na zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych ma być ogłoszony najprawdopodobniej już w czerwcu. "W sumie na zakup takich pojazdów do końca obecnego okresu programowania, czyli do 2020 roku, z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa opolskiego przeznaczonych będzie ok. 60 mln zł, z czego 9 mln zł wydatkowanych będzie jeszcze w tym roku" - wyjaśnił w rozmowie z PAP Kostuś.

Dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego Bartłomiej Horaczuk dodał, że w sumie na zakup sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych zaplanowano pulę ok. 70 mln zł, bo prócz pieniędzy z RPO - właśnie 60 mln zł - samorząd województwa musi wyłożyć 15 proc. kwoty jako wkład własny. Jaka będzie ich ostateczna cena - okaże się po przetargu, który może być rozstrzygnięty w lipcu-sierpniu.

Horaczuk zaznaczył w rozmowie z PAP, że pojazdy mają być kupowane w ramach strategicznego projektu województwa. Tłumaczył, że projekt ten rozłożony jest na trzy lata, do 2018 r. Planowany na czerwiec przetarg ma dotyczyć zakupu wszystkich planowanych pojazdów, a dostarczane mają być one kolejno w latach 2016-2018. Wyjaśnił, że celem tej inwestycji jest wymiana starego taboru.

"Te elektryczne składy, które dzisiaj obsługują podróżnych na trasach do Kędzierzyna-Koźla, Zawadzkiego, Strzelec Opolskich czy z Kluczborka do Wrocławia to w większości składy, których wiek przekracza 30 lat, więc zachodzi potrzeba ich wymiany" - powiedział. Zaznaczył przy tym, że do obsługi opolskiego rozkładu potrzeba w sumie ok. 45 pojazdów. Do tej pory woj. opolskie ma ich 15 - 11 szynobusów oraz 4 zmodernizowane w ostatnich latach składy elektryczne.

"Widać więc, że jedna trzecia taboru została wymieniona lub odnowiona, a pozostałe dwie-trzecie czekają na wymianę" - dopowiedział Horaczuk i dodał, że pozostałe 30 jednostek z taboru obsługującego rozkład opolski należy do spółki Przewozy Regionalne.

Kostuś poinformował, że w sumie w opolskim RPO na lata 2014-2020 zapisana pula pieniędzy na projekty kolejowe to ponad 170 mln zł. Prócz zakupu pociągów elektrycznych kwota ta będzie przeznaczona również na modernizację trzech linii kolejowych: Opole-Kluczbork, Opole - Nysa i Nysa - Brzeg.

Horaczuk tłumaczył PAP, że remont tych linii może kosztować w sumie ok. 140 mln zł. 85 proc. tej kwoty będzie stanowić unijne dofinansowanie właśnie z pieniędzy z opolskiego RPO; resztę ma wyłożyć, w ramach wkładu własnego inwestor, jakim jest PKP PLK. Kiedy inwestycje te ruszą - jeszcze nie wiadomo. Ich celem ma być m.in. poprawa komfortu i bezpieczeństwa podróży, ale też zwiększenie prędkości przewozowych.

"Dzisiaj średnia prędkość, z jaką jeżdżą składy na przykład z Opola do Nysy to ok. 50 kilometrów na godzinę, bo na trasie jest wiele ograniczeń prędkości. Planujemy przebudować je tak, by można było nimi jeździć z prędkością ok. 100 km na godzinę" - zaznaczył dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki opolskiego urzędu marszałkowskiego.

Tomasz Kostuś zaznaczył, że duże inwestycje kolejowe są w regionie potrzebne m.in. dlatego, że w poprzednim okresie programowania - w latach 2007-2013 - nie było w opolskim RPO pieniędzy na modernizację linii kolejowych.

Łączna pula pieniędzy w opolskim RPO na lata 2014-2020 to blisko 950 mln euro.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opolskie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....