Brak porozumienia między urzędem marszałkowskim w Opolu a ministerstwem infrastruktury. Taki jest efekt kolejnych rozmów w sprawie restrukturyzacji Przewozów Regionalnych ? donosi Radio Opole.
Władze spółki i rząd chcą, aby region zrzekł się udziałów na rzecz spółki, chcą też obciąć około 30 procent połączeń na Opolszczyźnie. I to wszystko w sytuacji, gdy opolskie będzie dopłacało rocznie około 40 mln złotych.
- Takie warunki są nie do przyjęcia ? mówi w Radiu Opole wicemarszałek Tomasz Kostuś. - My nie możemy się zgodzić na warunki, w których za dwa lata będziemy dopłacać do przewozów pasażerów o 6 mln więcej niż obecnie a z 220 połączeń dziś zniknie około 60. Póki tego nie zmienimy, nie ma mowy o podpisaniu umowy - zaznaczył opolski samorządowiec
Sławomir Żałobka, wiceminister infrastruktury i rozwoju, zapewnia, że w ciągu kilku dni spółka przygotuje kolejny plan dotyczący wyprowadzenia Przewozów Regionalnych na prostą. - Przygotowany zostanie taki projekt rozwiązania, który pozwoli na ustalenie, ile za pieniądze, którymi dysponuje województwo, zrealizujemy usług - powiedział wiceminister Sławomir Żałobka
Rozbieżności doprowadziły do tego, że sprawa restrukturyzacji spółki kolejowej została przesunięta na czerwiec.
Jak informuje Radio Opole Urząd Marszałkowski byłby skłonna zgodzić się na restrukturyzację pod warunkiem, że po likwidacji Funduszu Kolejowego rząd zapewni gwarancje finansowe dla przewozów z naszego województwa. Chodzi tu o 7 mln złotych.
Tomasz Kostuś przypomina, że w 2008 roku rząd zapewniał, iż fundusz będzie funkcjonował do 2020 roku, tymczasem teraz zmieniono zdanie. Kostuś proponuje odtworzenie funduszu kolejowego w kolejnych latach, ale tylko dla tych województw, które nie utworzyły konkurencyjnych spółek względem Przewozów Regionalnych.
- Dlaczego z funduszu mają korzystać, ci którzy działają na szkodę Przewozów? - argumentuje Kostuś.
Kolejnym punktem rozbieżności jest dopłata do kursowania pociągów PR między regionami. Opolskie podczas negocjacji zaznaczyło, że zgadza się na dopłaty do przejazdów tych pociągów tylko w regionie.
Plan dotyczący restrukturyzacji Przewozów Regionalnych zakłada, że powołana Agencja Rozwoju Przemysłu otrzyma 750 mln złotych, za które oddłuży spółkę, a pozostałe 150 mln złotych przekaże na plany restrukturyzacyjne. Ma to w ciągu 5 lat obniżyć koszty funkcjonowania spółki o blisko 250 mln złotych.
Co się stanie jeśli obie strony nie dojdą do porozumienia w sprawie oddłużenia firmy?
Alternatywą jest podpisanie umowy na rok i poszukiwania dalszego porozumienia w kwestii funkcjonowania Przewozów. Pytaliśmy, czy nasz region spróbuje utworzyć własną spółkę kolejową we współpracy z innymi regionami. - Dzisiaj nie chcę rozmawiać na ten temat - odpowiedział Kostuś.
Przypomnijmy: wstępnie marszałkowie trzynastu województw, w Opolszczyzny, zgodzili się na reformę spółki, ale ostateczną zgodę muszą wyrazić sejmiki.
WIĘCEJSpodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

A gdzie jest Marszałek Buła?Pewnie harata w gałę!!!
Jak się PR nie jest w stanie dogadać na obsługę w ramach inhouse to niech zarząd idzie na przetarg! Arriva już czeka, możne nawet KD i KŚ by się pokusiło o ofertę.
Plan dotyczący restrukturyzacji Przewozów Regionalnych zakłada, że powołana Agencja Rozwoju Przemysłu otrzyma 750 mln złotych, za które oddłuży spółkę, a pozostałe 150 mln złotych przekaże na plany restrukturyzacyjne. - Czytaj skrót ARP - agencja rozkradania Polski, banda kolesi którzy potrafią tylko kraść i likwidować. Czas Rozpieprdzielić ARP i posadzić ich tam gdzie ich miejsce
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.