Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Orlen KolTrans chce wycofać ET22. W zamian nowoczesne lokomotywy

inforail
09.02.2018 15:41
0 Komentarzy

Orlen KolTrans zgrupy PKN Orlen powiększa tabor, dzierżawiąc kolejne lokomotywy. Jednocześniespółka przygotowuje procedury zakupowe w celu pozyskania własnego, nowoczesnegotaboru, usprawniającego tam system usług przewozowych.

W ostatnim czasie, o czym pisaliśmy na łamach InfoRail.pl,do spółki trafiły trzy nowe lokomotywy typu Griffin, przekazane przez firmęNewag, na mocy umowy dzierżawy zawartej na dwa lata.

„W podejmowanych przez spółkę działaniach koncentrujemy sięna wymianie przestarzałego taboru i zastąpieniu go nowoczesnym o wyższympoziomie dostępności” – powiedział prezes Orlen KolTrans Marcin Kamiński,cytowany w komunikacie spółki. Jak dodał, pozyskanie nowego taboru wpływa napoprawę jakości oraz terminowości świadczonych tam usług. „W tym celu współce trwają intensywne prace nad przygotowaniem procesu zakupowego, któregocelem będzie pozyskanie własnego, nowoczesnego taboru” – zaznaczył Kamiński.

Orlen KolTrans przypomniał m.in., że w 2017 r. spółka tapodjęła prace nad pozyskaniem nowoczesnego taboru, który zastąpił wysłużonelokomotywy typu ET22 – do eksploatacji trafiły dwie nowoczesne lokomotywyelektryczne typu Gama 111Ed z modułem dojazdowym, który umożliwia pracęmanewrową na torach bez sieci trakcyjnej.

Jak podał KolTrans, także w 2017 r. zawarł on umowędzierżawy 10 lokomotyw i dodatkowo lokomotywy zastępczej typu Traxx E483 i E186z firmą Railpool GmbH. „Lokomotywy te będą sukcesywnie przekazywane, aostatnia partia powinna trafić do Orlen KolTrans jeszcze w sierpniu tegoroku” – zapowiedziała spółka.

Działający od 2001 r. Orlen KolTrans jest podmiotem z branżykolejowej, w którym PKN Orlen posiada 99,9 proc. udziałów. Spółka specjalizujesię m.in. w krajowym i międzynarodowym transporcie kolejowym produktów, w tymrafineryjnych i petrochemicznych na poziomie 300 tys. ton miesięcznie. Prowadzitakże serwis i naprawę taboru oraz obsługę bocznic.

Orlen KolTrans dysponuje flotą 62 lokomotyw i 600 wagonówcystern.


Komentarze