Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pasażerowie nadal najchętniej kupują bilety w kasach

inforail
29.08.2019 10:49
0 Komentarzy

Udział kanałówinternetowych w sprzedaży biletów kolejowych wzrósł w minionym roku o prawie40%. Kasy nadal obsługują najwięcej pasażerów, ale liczba sprzedanych tą metodabiletów maleje.

W przypadku większości podróży zakup biletów przez internetjest najprostszy i najłatwiejszy. Urządzeniem z dostępem do internetu dysponujeznakomita większość Polaków. W przypadku podróży krajowych biletu nie trzebadrukować. Wystarczy kod QR z biletu pokazać konduktorowi na ekranie smartfonu,tabletu czy przenośnego komputera.

Łącznie w 2018 r. przez www i aplikacje mobilne sprzedanobilety uprawniające do ponad 33,2 mln podróży (rok wcześniej do 23,5 mln).Coraz popularniejszym rozwiązaniem są również biletomaty montowane na dworcach,peronach i w pociągach. Taką metodę stosują koleje regionalne, pozwalając nazakup biletu po wejściu do wagonu. Łącznie bezobsługowo (przez internet,aplikacje i w automatach) sprzedano blisko 60 mln biletów.

Jesteśmy świadkami wielu przemian na rynku kolejowym,modernizowane są dworce i przystanki kolejowe, przewoźnicy inwestują w nowytabor, kolej zmienia się na naszych oczach. Zmiany te dostrzegamy również wzakresie sprzedaży biletów kolejowych, gdzie za pośrednictwem urządzeństacjonarnych i mobilnych sprzedanych zostało 60 mln biletów, więc już prawieco 5 bilet jest kupowany za pośrednictwem nowoczesnych rozwiązań – zauważa drinż. Ignacy Góra Prezes UTK.

Mniej podróży odbywa się na podstawie biletów zakupionych wdominujących nadal kasach (spadek o 6%). Nastąpił minimalny wzrost sprzedażyprzez drużyny konduktorskie (o 3%). Wzrost dystrybucji biletów tym kanałemdotyczy szczególnie operatorów kolei regionalnych, którzy na stacjach iprzystankach o małym ruchu nie utrzymują kas biletowych z powodówekonomicznych. W takim przypadku bilet można kupić u obsługi pociągu bezdodatkowych opłat.

Do kategorii „inne” zakwalifikowano 15% przejazdów. Odbyłysię one na podstawie biletów dystrybuowanych w pozostałych kanałach sprzedaży,np. sprzedawanych przez maszynistę WKD, biletów kartonikowych PKP SKM z kioskóworaz uprawniających zarówno do przejazdów koleją jak i komunikacją miejską wniektórych miastach (np. wspólna oferta ZTM w Warszawie). W tym kanalesprzedaży rozprowadzono prawie 46 mln biletów.

W niektórych aglomeracjach na wybranych odcinkach wystarczyposiadać bilet komunikacji miejskiej. Z tego względu dla wszystkichprzewoźników wykonujących takie przewozy, przejazdy w takiej samej formulezaliczane są do kategorii „inne”. Przewoźnik nie jest w stanie określić zjakiego kanału pochodził bilet. Bilety komunikacji miejskiej można równieżnabyć za pomocą licznych aplikacji mobilnych. W tym przypadku nie możnastwierdzić jaki odsetek biletów miejskich, na podstawie których możnapodróżować koleją, został zakupiony on-line. Jest też jeden przewoźnikobsługiwany wyłącznie przez system biletów komunikacji miejskiej – SKMWarszawa.


Komentarze