Pasażerowie: Pociągi się spóźniają. Przewozy Regionalne: Jeżdżą punktualnie

inforail
17.02.2020 10:45
0 Komentarzy

Pasażerowiekorzystający z połączeń na trasie Działowo – Olsztyn poskarżyli się naspóźniające się pociągi.

Interpelację w tej sprawie złożyła posłanka Paulina Matysiak,będąca przewodniczącą Parlamentarnego Zespołu ds. Walki z WykluczeniemTransportowym. Napisała w niej, że linia kolejowa nr 216 została niedawnowyremontowana, jednak pociągi pokonują trasę Olsztyn–Warszawa dłużej niż przez funkcjonujący,dłuższy o 46 km, objazd przez stacje Ostróda i Iława Główna. Przykładowo pociągIC 5324 KOLBERG trasę Olsztyn Główny do Warszawy Centralnej (przez stacjeOlsztynek, Nidzica) wynoszącą 231 km pokonuje w czasie 2 godziny 55 minut. Zkolei pociąg IC 5322 SIENKIEWICZ trasę Olsztyn Główny do Warszawy Centralnej(przez stacje Ostróda, Iława Główna) wynoszącą 277 km pokonuje w czasie 2godziny 44 minuty.

Pasażerów nie satysfakcjonuje również rozkłady jazdypociągów regionalnych, którymi, szczególnie w godzinach porannych, porusza sięwielu podróżnych śpieszących do pracy, do Olsztyna. W związku z ostatnią modyfikacjąrozkładu jazdy, przesunięto odjazd pociągu ze stacji Olsztynek do Olsztyna zgodziny 6.39 na godzinę 6.46. Pociąg powinien planowo dojeżdżać o 7:13 dostacji Olsztyn Zachodni. Pozostawia to zaledwie 15-minutowy czas na dojście dozakładu pracy. Jak donosi lokalna prasa „pociągi spóźniają się średnio 10 minuti pociąg do stacji Olsztyn Zachodni dojeżdża nie o planowanej godz. 7.13, aokoło godz. 7.30”.

W odpowiedzi na te zarzuty wiceminister infrastrukturyAndrzej Bittel podał, że ruch pasażerski na linii kolejowej nr 216 OlsztynGłówny – Działdowo został przywrócony i połączenia są realizowane. Jednakże,wszystkie prace modernizacyjne na tej linii nie zostały jeszcze ukończone.Powodują one pewne utrudnienia dla przewoźników i podróżnych, natomiast ichzakończenie oraz certyfikacja zmodernizowanej linii kolejowej będą skutkowałypolepszeniem parametrów przedmiotowej linii kolejowej i znaczną poprawąwarunków połączenia.

Skrócenie czasu przejazdu będzie możliwe po zakończeniu pracinwestycyjnych, które zaplanowane jest na 30 września 2020 r.

W rozumieniu przepisów ustawy o publicznym transporciezbiorowym za organizację połączeń regionalnych odpowiada samorząd województwa. MinisterstwoInfrastruktury, mając na uwadze dobro obywateli, w przedmiotowej sprawiezwróciło się do spółki „Przewozy Regionalne”. Z uzyskanych informacji wynikaponiższe.

W poprzednim rozkładzie jazdy obowiązującym do 14 grudnia 2019r. pociąg nr 90613 relacji Działdowo – Olsztyn Główny (przez stacje Olsztynek iNidzica) przyjeżdżał do Olsztyna Głównego o godz. 7:13.

W nowym rocznym rozkładzie jazdy przyjazd pociągu planowanybył na godz. 7:11 jako godzinę wiodącą. W związku z wprowadzonymiograniczeniami infrastruktury kolejowej oraz zaproponowanym przez zarządcę zastępczymrozkładem jazdy pociąg nr 90613 przyjeżdża do stacji Olsztyn Główny o godz.7:19. Na stację Olsztyn Zachodni pociąg zgodnie z nowym rozkładem przyjeżdża ogodz. 7:13. Zmiana rozkładu tego pociągu będzie możliwa w przypadku usunięciawszystkich ograniczeń na linii nr 216 na odcinku Olsztyn – Działdowo.

Przewoźnik „Przewozy Regionalne” poinformował MinisterstwoInfrastruktury, że na bieżąco monitoruje kursowanie pociągów na przedmiotowejrelacji. Spółka zapewniła, że obecnie wszystkie pociągi relacji Działdowo –Olsztyn Główny, w tym pociąg nr 90613, kursują planowo i zgodnie zobowiązującym rozkładem.

I to, że pasażerowie twierdzą co innego nie ma dla PrzewozówRegionalnych znaczenia. No bo przecież od dawna wiadomo, na co wielokrotniezwracał uwagę Prezes Zgorzelski pasażer jest najważniejszy!


Komentarze