TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pendolino, Flirtem i Dartem do Ustki? Jest taka koncepcja
InfoRail - Opublikowano: 10.06.2016 13:25:03 1 komentarz
Pendolino, Flirtem i Dartem do Ustki? (źródło: Wikipedia/Maciomon, lic. CC BY-SA 3.0)

Na zlecenie PKP PLK wykonano stadium wykonalności inwestycji polegającej na rewitalizacji linii kolejowej nr 405, w której nie uwzględniono kwestii istotnych dla Ustki i regionu w zakresie infrastruktury niezbędnej do podniesienia jakości świadczonych usług transportu pasażerskiego w ujęciu regionalnym jak i międzyregionalnym, a także kluczowego elementu dla właściwego i zaplanowanego rozwoju portu morskiego w Ustce ? pisze poseł Grzegorz Furgo.

W stadium wykonalności nie zawarto między innymi punktu dotyczącego rozbudowy sieci elektrycznej na odcinku Szczecinek ? Słupsk. Brak sieci elektrycznej istotnie wpłynie na utrudnienie spedycyjne transportów kolejowych jak i możliwości uruchomienia połączeń międzyregionalnych dla linii pasażerskich i innych, bez konieczności wymiany lokomotywy elektrycznej na spalinową. Wariant rozbudowy nie zakłada też budowy nitki kluczowej dla rozwoju regionu, tj. między stacją kolejową Ustka Główna a planowanym do rozbudowy portem morskim w Ustce.

Poseł proponuje pewne rozwiązania, które jego zdaniem w istotny sposób mogą wpłynąć na rozwój Subregionu Słupskiego i Ustki. Wspomniane warianty to:

1. Rozbudowa nitki (budowy odgałęzienia) od stacji Ustka Główna do portu morskiego Ustka i przeniesienie rampy przeładunkowej, co w perspektywie rozbudowy Portu jest niezbędne dla prawidłowego jego funkcjonowania oraz zminimalizowania negatywnych oddziaływań środowiskowych w centrum miasta;

2. Zachowanie na stacji Ustka Główna dwóch peronów oraz minimum 5 torów wraz z niezbędną infrastrukturą, umożliwiających obsługę (w tym odprawianie) składów przewozów regionalnych oraz dalekobieżnych nowej generacji (Pendolino, Flirt, Dart), obejmującą m.in. skrzynki elektryczne, nawadnianie składów, przygotowanie do drogi powrotnej;

3. Elektryfikacja linii na odcinku Słupsk ? Szczecinek, która poprawi parametry techniczno-eksploatacyjne linii, co bezpośrednio wpłynie na zmniejszenie kosztów przejazdu, skrócenie czasu podróży i transportów oraz umożliwi realizację połączeń dalekobieżnych;

4. Budowa niezbędnej infrastruktury gwarantującej dużą przepustowość, umożliwiającej wahadłowy układ pociągów na trasie Ustka - Słupsk ? Ustka w układzie co 30 min, uwzględniającej dowiązanie do nowej infrastruktury mającego powstać węzła przesiadkowo-integracyjnego (na planowanych do przejęcia przez miasto Ustka terenach kolejowych w okolicach istniejącego przystanku autobusowego);

5. Uwzględnienie na odcinku Słupsk ? Szczecinek odpowiedniej ilości mijanek umożliwiających sprawne prowadzenie ruchu kolejowego o charakterze międzyregionalnym oraz przewóz ładunków z portu Ustka w kierunku południowym.

Poseł podkreśla też, że w ocenie władz samorządowych Ustki opracowanie dokumentu uwzględniającego przyjęcie do realizacji ww. elementów (obok wyszczególnionego w wariancie nr 2 zakres robót) będzie podstawą do podjęcia działań o charakterze progresywnym w wymiarze kolei w tym regionie.

Zaznacza ponadto, że zagadnienia objęte studium mają obok wymiaru ściśle merytorycznego przede wszystkim wymiar społeczny i trudno wyobrazić sobie, by realizacja tej inwestycji nie przyniosła oczekiwanych korzyści społecznych, przekładających się również na rozwój regionu słupskiego i Ustki.

I dalej, w ocenie posła, przebudowa linii kolejowej 405 jest komplementarna z planowanymi do wykonania węzłami integracyjnymi w miejscowościach Słupsk i Ustka. Jest to wielka szansa dla rozwoju społeczno-gospodarczego Ustki oraz całego regionu, której nie wolno zaprzepaścić. Tylko pełna rewitalizacja tej linii pozwoli na osiągnięcie kompletności i spójności systemu transportowego w ramach obszaru, co przełoży się na wzrost znaczenia publicznego transportu w zakresie planowanych przez podróżnych przejazdów regionalnych jak i międzyregionalnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ustka
Szczecinek
PKP PLK
  • andrzejh69 – 10.06.2016

    Dobrze mówi, ale na dzień dzisiejszy to poza sezonem, nawet jeden pociąg na dobę nie jeździ pomiędzy Słupskiem a Ustką, tylko 3 prywatni przewoźnicy autobusowi + PKS Słupsk. A możliwości na teraz już są takie że pociąg by jechał maksymalnie 24 minuty z czestotliwością co 60 minut,

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....