TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pendolino, Flirtem i Dartem do Ustki? Jest taka koncepcja
InfoRail - Opublikowano: 10.06.2016 13:25:03 1 komentarz
Pendolino, Flirtem i Dartem do Ustki? (źródło: Wikipedia/Maciomon, lic. CC BY-SA 3.0)

Na zlecenie PKP PLK wykonano stadium wykonalności inwestycji polegającej na rewitalizacji linii kolejowej nr 405, w której nie uwzględniono kwestii istotnych dla Ustki i regionu w zakresie infrastruktury niezbędnej do podniesienia jakości świadczonych usług transportu pasażerskiego w ujęciu regionalnym jak i międzyregionalnym, a także kluczowego elementu dla właściwego i zaplanowanego rozwoju portu morskiego w Ustce ? pisze poseł Grzegorz Furgo.

W stadium wykonalności nie zawarto między innymi punktu dotyczącego rozbudowy sieci elektrycznej na odcinku Szczecinek ? Słupsk. Brak sieci elektrycznej istotnie wpłynie na utrudnienie spedycyjne transportów kolejowych jak i możliwości uruchomienia połączeń międzyregionalnych dla linii pasażerskich i innych, bez konieczności wymiany lokomotywy elektrycznej na spalinową. Wariant rozbudowy nie zakłada też budowy nitki kluczowej dla rozwoju regionu, tj. między stacją kolejową Ustka Główna a planowanym do rozbudowy portem morskim w Ustce.

Poseł proponuje pewne rozwiązania, które jego zdaniem w istotny sposób mogą wpłynąć na rozwój Subregionu Słupskiego i Ustki. Wspomniane warianty to:

1. Rozbudowa nitki (budowy odgałęzienia) od stacji Ustka Główna do portu morskiego Ustka i przeniesienie rampy przeładunkowej, co w perspektywie rozbudowy Portu jest niezbędne dla prawidłowego jego funkcjonowania oraz zminimalizowania negatywnych oddziaływań środowiskowych w centrum miasta;

2. Zachowanie na stacji Ustka Główna dwóch peronów oraz minimum 5 torów wraz z niezbędną infrastrukturą, umożliwiających obsługę (w tym odprawianie) składów przewozów regionalnych oraz dalekobieżnych nowej generacji (Pendolino, Flirt, Dart), obejmującą m.in. skrzynki elektryczne, nawadnianie składów, przygotowanie do drogi powrotnej;

3. Elektryfikacja linii na odcinku Słupsk ? Szczecinek, która poprawi parametry techniczno-eksploatacyjne linii, co bezpośrednio wpłynie na zmniejszenie kosztów przejazdu, skrócenie czasu podróży i transportów oraz umożliwi realizację połączeń dalekobieżnych;

4. Budowa niezbędnej infrastruktury gwarantującej dużą przepustowość, umożliwiającej wahadłowy układ pociągów na trasie Ustka - Słupsk ? Ustka w układzie co 30 min, uwzględniającej dowiązanie do nowej infrastruktury mającego powstać węzła przesiadkowo-integracyjnego (na planowanych do przejęcia przez miasto Ustka terenach kolejowych w okolicach istniejącego przystanku autobusowego);

5. Uwzględnienie na odcinku Słupsk ? Szczecinek odpowiedniej ilości mijanek umożliwiających sprawne prowadzenie ruchu kolejowego o charakterze międzyregionalnym oraz przewóz ładunków z portu Ustka w kierunku południowym.

Poseł podkreśla też, że w ocenie władz samorządowych Ustki opracowanie dokumentu uwzględniającego przyjęcie do realizacji ww. elementów (obok wyszczególnionego w wariancie nr 2 zakres robót) będzie podstawą do podjęcia działań o charakterze progresywnym w wymiarze kolei w tym regionie.

Zaznacza ponadto, że zagadnienia objęte studium mają obok wymiaru ściśle merytorycznego przede wszystkim wymiar społeczny i trudno wyobrazić sobie, by realizacja tej inwestycji nie przyniosła oczekiwanych korzyści społecznych, przekładających się również na rozwój regionu słupskiego i Ustki.

I dalej, w ocenie posła, przebudowa linii kolejowej 405 jest komplementarna z planowanymi do wykonania węzłami integracyjnymi w miejscowościach Słupsk i Ustka. Jest to wielka szansa dla rozwoju społeczno-gospodarczego Ustki oraz całego regionu, której nie wolno zaprzepaścić. Tylko pełna rewitalizacja tej linii pozwoli na osiągnięcie kompletności i spójności systemu transportowego w ramach obszaru, co przełoży się na wzrost znaczenia publicznego transportu w zakresie planowanych przez podróżnych przejazdów regionalnych jak i międzyregionalnych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ustka
Szczecinek
PKP PLK
  • andrzejh69 – 10.06.2016

    Dobrze mówi, ale na dzień dzisiejszy to poza sezonem, nawet jeden pociąg na dobę nie jeździ pomiędzy Słupskiem a Ustką, tylko 3 prywatni przewoźnicy autobusowi + PKS Słupsk. A możliwości na teraz już są takie że pociąg by jechał maksymalnie 24 minuty z czestotliwością co 60 minut,

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....