Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pendolino zastąpione składem wagonowym. Bo nie było zainteresowania

inforail
08.10.2018 12:11
0 Komentarzy

W ramach obecnego rozkładujazdy edycji 2017/2018 na trasie Warszawa – Wrocław PKP Intercity zaplanowałyuruchomienie trzech pociągów kategorii EIP obsługiwanych elektrycznymizespołami trakcyjnymi ED250 (Pendolino). Ale jeżdżą tylko dwa.

Na sprawę tę uwagę zwrócił poseł Ryszard Petru, pytając i niąministra Andrzeja Adamczyka. Z odpowiedzi resortu dowiadujemy się, że jeden ED250został na stałe zastąpiony składem wagonowym (chodzi mianowicie o pociąg EIP nr1600/1 relacji Warszawa Wsch. – Wrocław Gł.). Jak wyjaśnia wiceminister AndrzejBittel decyzja ta została podjęta przez spółkę ze względu na niezadawalającewyniki ekonomiczne, wynikające z niskiego zainteresowania podróżnych.Kursowanie pozostałych dwóch składów Pendolino do stacji Wrocław Główny zostałoutrzymane. Jednocześnie Bittel podkreślił, że pociągi „Pendolino” nie sądofinansowywane przez Ministra w ramach Umowy ramowej i są uruchamiane są nazasadach komercyjnych. Z uwagi na to oraz szereg czynników formalnych itechniczno-eksploatacyjnych, jakie należy rozważyć przy wprowadzaniu zmian wkursowaniu tych pociągów, ostateczną decyzję w takich sprawach podejmujeSpółka. W tej sytuacji, Minister ma ograniczone możliwości wpływu na decyzje przewoźnika– stwierdził Bittel.

Jak wiadomo PKP Intercity ma cały czas problemy eksploatacyjne, wynikające z bieżącego utrzymania jednostek ED250 przez Alstom. Dodatkowo nadal dwa składy są wyłączone po wypadkach. Naprawa jednostki rozbitej pod Opolem może potrwać nawet dwa lata, jeśli uda się podpisać umowę z producentem na wykonanie prac naprawczych. 


Komentarze