Pesa 760M zmienia Kolej Białoruską
Kursujące od początkugrudnia na trasie Mińsk-Witebsk nowe spalinowe zespoły trakcyjne (DMU) Pesa760M cieszą się ogromną popularnością wśród pasażerów. Nowoczesne składywypełnione są od 70% do nawet 100%.
3 nowe 6-członowe pojazdy spalinowe Pesa 760M od 8 grudniaregularnie obsługują przewozy w klasie biznes na linii Mińsk-Witebsk. Pokonujątę trasę w 3 godziny (bez przystanków pośrednich) lub 3 godziny i 16 minut(zatrzymując się na stacjach w Boguszewsku, Orszy, Tołoczynie i Borysowie). KolejBiałoruska planuje otworzyć kolejne tego typu połączenia wewnątrz kraju, międzyinnymi z Mińska do Brześcia na granicy polsko-białoruskiej, a w tym celu Pesadostarczy do połowy 2020 r. jeszcze 3 pojazdy 760M.
Przewozy realizowane przez pojazdy Pesy to zupełnie nowystandard dla klientów korzystających z usług Kolei Białoruskich. Jeden zpasażerów, cytowany przez białoruski portal tut.by, stwierdził, że dzięki nowympociągom „w końcu zbliżyliśmy się do cywilizacji”. Pojazdy kursują z maksymalnąprędkością 140 km/h, są wyposażone w przedziały 1. i 2. klasy, gdzie jestłącznie 300 miejsc siedzących. Komfort pasażerów jest zapewniony dziękiklimatyzacji, dostępowi do Wi-Fi, gniazdkom do ładowania telefonów komórkowych,toaletom próżniowym oraz miejscom dla inwalidów. O wygodę pasażerów dbaspecjalnie przeszkolony personel Kolei Białoruskiej. Liczący ponad 134 metrydługości Pesa 760M to aktualnie najdłuższy spalinowy zespół trakcyjny w ofercienajwiększego polskiego producenta pojazdów szynowych.
Rynek wschodni jestbardzo perspektywiczny ze względu na ogromne potrzeby wymiany taboru szynowegona nowy oraz gęstość infrastruktury kolejowej – mówi Dariusz Skotnicki,Dyrektor Sprzedaży Rynku Wschodniego Pesa Bydgoszcz. Pierwszym szczególnym zamówieniem był dla nas kontrakt na dostawę dwóchspalinowych pojazdów inspekcyjnych 611M wykorzystywanych przez kierownictwoKolei Rosyjskich. Pojazdy te w ramach testów przekroczyły trudną do osiągnięciadla szynowych pojazdów spalinowych barierę 200 km/h. Dostawy dla KoleiBiałoruskiej to kolejny ciekawy kontrakt. Poza Pesą żaden producent na świecienie zbudował wcześniej pojazdu spalinowego o takiej mocy i konfiguracji. Od2020 r. będą one posiadały certyfikat umożliwiający ich sprzedaż pozaBiałorusią dla klientów z Rosji, Kazachstanu, Kirgistanu i Armenii. Pojazdamitego typu zainteresowana jest też Litwa – podkreśla Skotnicki.
Do tej pory Pesa dostarczyła na rynki wschodnie łącznie 55spalinowych zespołów trakcyjnych (DMU), w tym na Białoruś 16 DMU, na Ukrainę 14DMU, na Litwę 22 DMU, do Rosji 2 DMU oraz 1 DMU do Kazachstanu. Oprócz tegowyprodukowała też 117 tramwajów, z których 70 trafiło do Moskwy, zaś 47 doKijowa, gdzie realizowany jest obecnie kolejny kontrakt na 10 pojazdów.Pierwszy gotowy tramwaj z tego zamówienia wyruszył w tym tygodniu z Bydgoszczydo Kijowa.
Pojazdy Pesa są eksploatowane w 11 krajach Europy, w sumiespółka uzyskała 23 zagraniczne homologacje dopuszczające produkowane wBydgoszczy pojazdy kolejowe i tramwaje do ruchu z pasażerami m.in. w Niemczech,Włoszech, Czechach, Litwie czy Ukrainie.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze