Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA: Chcemy awansować do Ligi Mistrzów

inforail
14.03.2016 13:00
0 Komentarzy

Chcemy awansować doLigi Mistrzów ? powiedział nam Marcin Jędryczka, członek Zarządu PESY. Na raziejesteśmy w Lidze Europejskiej ? dodał. Jak dużo zatem brakuje do tego awansu?Potrzebujemy trzech goli ? mówił dalej Jędryczka.

Pozostając w tematyce piłkarskiej trzeba stwierdzić, że zwyklenajtrudniejszy do zdobycia jest pierwszy z nich. Bez wątpienia w przypadku PESYtakim pierwszym krokiem milowym w kierunku wspomnianej Ligi Mistrzów będzie wejściena rynek niemiecki. Potwierdził to także Marcin Jędryczka. Na pewno będzie todla nas bardzo ważny moment ? mówił. Przypomnijmy, że przed PESĄ realizacja m.in.zamówienia dla Deutsche Bahn. W Bydgoszczy powstają też Linki dla NEB. Rynekniemiecki jest przez polskiego producenta traktowany priorytetowo. Mimoniepowodzenia, związanego z utratą zamówienia dla Regentalbahn, firma niepoddaje się. Trzeba wziąć się jeszcze mocniej do pracy ? mówił nam kilkatygodni temu Tomasz Zabokilicki, szef PESY.

W tym roku będziemy chcieli skoncentrować się nazamówieniach z Europy ? zaznacza Marcin Jędryczka. W Polsce PESA ma dozrealizowania zaledwie kilka kontraktów, część z nich obejmuje naprawy imodernizacje pojazdów. Stąd też nie dziwi poszukiwanie zamówień z innychrynków. Nie tyko z zachodu, ale także z południa, wschodu czy Skandynawii.

Paryż ? to jest moje marzenie ? mówił nam Tomasz Zaboklicki.PESA nadal interesuje się dostawą tramwajów do francuskiej stolicy. Potwierdziłto w ubiegłym tygodniu Marcin Jędryczka. Wejście na rynek francuski może byćzatem tym kolejnym krokiem milowym w kierunku wspomnianej na wstępie LigiMistrzów. Tym bardziej, że to właśnie z Francji pojawiło się swego czasuzainteresowanie Dartem.

Marcin Jedryczka nie ukrywa też, że tramwaje mają stanowićokoło 60% produkcji. Czy oznacza to wycofywanie się z rynku pojazdówkolejowych? Nic z tych rzeczy. To bardziej realna ocena potrzeb operatorów.

Na celowniku PESY są również bardziej egzotyczne rynki. Narazie jednak nie możemy przedstawić szczegółów tych planów.

I wreszcie metro. PESA planuje budowę składu dla podziemnych kolejek. Wspominaliśmy już o tym na łamach InfoTram, do tematu wrócimy.  


Komentarze