Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego rozstrzygnął przetarg na dostawę czterech ezt-ów. Wygrała go PESA, o włos przed Newagiem.
Zadecydowała cena. Oferta bydgoskiej firmy otrzymała 100 pkt, nowosądeckiej 99,75 pkt. A to dlatego, że PESA swoje pociągi wyceniła na 109 732 000,00 zł. Newag natomiast zaproponował 110 196 000,00 zł. Obie oferty były wyższe niż szacunki zamawiającego, który na ten cel chciał przeznaczyć 93 200 000,00 zł. Zarówno PESA, jak i Newag, proponują 84 miesięcy gwarancji.
Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Dostawę 4 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w wersji czteroczłonowej, przeznaczonych do obsługi połączeń pasażerskich w na liniach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wraz z dokumentacją (DSU, DTR, WTWiO), ilość zamawianych składów: EZT czteroczłonowe – 4 szt.
2) Świadczenie kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat, do poziomu utrzymania P4 włącznie, w przewidywanym średniodobowym przebiegu jednego EZT 500 km. Obsługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza obejmuje wszystkie czynności z tego zakresu wynikające z Dokumentacji Systemu Utrzymania pojazdu.
3) Udzielenie gwarancji na okres od 60 do 120 miesięcy, licząc od daty odbioru końcowego każdego EZT (zgodnie z oświadczeniem złożonym w ofercie).
4) Przeszkolenie pracowników zgodnie z zasadami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia.
5) Udzielenie licencji na oprogramowanie i dokumentację.
Użyte w ogłoszeniu sformułowanie kolei małopolskich oznacza prawdopodobnie, że składy wcale nie muszą trafić do Kolei Małopolskich, a równie dobrze do Przewozów Regionalnych. Oficjalnie nikt tego nie potwierdza, ale coraz lepsze stosunki przewoźnika z nowymi władzami województwa dają prawie pewność, że to do Przewozów Regionalnych trafią cztery nowe składu.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dajcie coś Newagowi wygrać, a wy zajmijcie się EZT np. tymi dla SKMW.
Ciekawe z jakim opóźnieniem będą dostarczone?
O mamuśko. To Małopolska se poczeka na nowy tabor.
PR nie obsługuje SKA
Tadeusz Drozda wiesz co powiedzieć. Pora Umierać
I tak sobie zapomnieli o zakupie gwarantowanych czterech Impulsów z opcji...
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.