TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PESA zawarła ugodę z Lubuskim, będą dwa dodatkowe Linki
GORZOWIANIN.COM InfoRail.pl - Opublikowano: 25.10.2017 13:28:30 5 komentarzy
PESA zawarła ugodę z Lubuskim, będą dwa dodatkowe Linki

Województwo Lubuskie zawarło sądową ugodę z PESĄ i do końca 2019 roku na nasze tory mają trafić dwa nowe, homologowane pojazdy – informuje portal gorzowianin.com.

- Na posiedzeniu Sądu Rejonowego w Zielonej Górze w dniu 2 października br. doszło do zawarcia ugody pomiędzy Województwem Lubuskim i spółką PESA Bydgoszcz S.A. w sprawie roszczenia o zapłatę kar umownych dotyczących braku niemieckiej homologacji pojazdów "Link". Ugoda w pełni zabezpiecza wspomniane roszczenie — Województwo Lubuskie otrzyma od PESA Bydgoszcz dwa dodatkowe pojazdy "Link" z homologacją niemiecką. Dostarczenie składów nastąpi pod koniec 2019 roku – mówi w rozmowie z portalem gorzowianin.com, Sławomir Kotylak dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji.

Chodzi o dostarczenie homologacji dla szynobusów, które w 2013 roku zakupił Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, a które to miały jeździć m.in. do Berlina. Dokumenty pozwalające na wjechanie LINK-ów na niemieckie tory, producent miał dostarczyć do grudnia 2015 roku. Bydgoska PESA nie wywiązała się jednak z umowy, dlatego też zamawiający zaczął naliczać kary. Naliczył aż 19 milionów złotych. Wszystkie LINK-i, które miały jeździć do Niemiec, nie mogą przekroczyć granicy polsko-niemieckiej.

W międzyczasie PESA wyprodukowała inną wersję Link-ów, dla niemieckiego przewoźnika NEB. Pojazd oznaczony cyframi 632 ma już dopuszczenie na polskie i niemieckie tory. Te szynobusy wożą pasażerów na trasie Gorzów – Berlin Lichtenberg i właśnie takie szynobusy mają trafić pod koniec 2019 roku do województwa lubuskiego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PESA
Lubuskie
Link
szt
  • Rrry – 25.10.2017

    Czyli jadnak jak ktos koedys pisale ze lubuskie linki nigdy nie dostana homologacji na niemcy to mial racje... a tak po gosciu jechali jak po burej. Teraz Pesa musi zrobic nowe za friko. Niezle doloza do biznesu. Swoja droga do zachodnio pomorskie linki tez powinny być wymienione a nic w tym temacie sie nie mowi....czyzby udalo sie zamiesc pod dywan?

  • www – 25.10.2017

    Kara słuszna, bo taka była umowa. Ale z drugiej strony dobrze pokazuje "patologię" wymagań stawianych w naszych przetargach publicznych. Życie świetnie pokazuje, że projektowanie wymagań zza biurka jest prawie ok. Prawie, bo w większości przetargów w ogóle nie bierze się pod uwagę realnego procesu projektowania, testowania, produkcji, uzyskania homologacji, testowania przez zamawiającego i procesu przekazania.To co się u nas dzieje to każdą firmę puści w skarpetkach. O to chodzi? Nie do końca, bo bardziej chodzi o to, że urzędnicy dbają o swój interes. Inaczej mogą być oskarżeni o rozrzutność, niegospodarność, etc. Łatwiej zapisać kary i je egzekwować, bo wtedy mogą tylko zyskać, a nic nie stracą. A to, że przystępujący do przetargu musi z czegoś żyć to i na dziwaczne warunki musi przystać, chociaż wie, że to mało realne.Kary to zamawiający umie naliczać, ale rozłożyć sprawiedliwie ryzyk projektowych już nie. A niech tam realizujący się męczy, jego problem. Tak to nie powinno być. Ten problem dotyczy wszystkich naszych producentów i budowlańców. Z takim podejściem to żadnego KDP nigdy nie zbudujemy, bo firmy, które odważą się to zrobić z założenia wcześniej czy później padną.To podejście kiedyś zmieni się? Czarno to widzę.

  • aaa – 25.10.2017

    Jak się nie ma właściwego towaru to nie startuje się w przetargu.

  • pablo – 26.10.2017

    @www zgadzam się, właściwie nie mam nic więcej do dodania, czasami ma się wrażenie, że urzędnicy piszący przetargi nie do końca ogarniają kwestie taborowe. A co do tego, że się w tej konkretnej sprawie się dogadali, to jak najbardziej OK, o to chodzi, żeby strony się porozumiały.

  • kolejFAN – 26.10.2017

    tylko je pomalujcie w normalne kolory bo to blade coś na zdjęciu to jest kpina z barw województwa lubuskiego.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....