Pierwszy bimodalny FLIRT

inforail
16.06.2017 21:40
0 Komentarzy

15 czerwca Stadler zaprezentowałpierwszego bimodalnego FLIRT-a. Pociągjest przeznaczony dla włoskiego regionu Valle d'Aosta.

Ten ekologiczny pojazd jest wyposażony w napęd prądu stałego3 kV dla linii zelektryfikowanych oraz napęd dieslowsko-elektryczny dowykorzystania na liniach niezelektryfikowanych. Stadler zwraca uwagę na niskinacisk na oś, maksymalnie 18 ton.

Region Valle d'Aosta zamówił w maju 2015 roku pięć takichbimodalnych pojazdów typu FLIRT (BMU). Okres budowy takiego pojazdu to okołodwa lata. Podobnie jak w przypadku wszystkich pojazdów typu FLIRT, pierwszybimodalny skład jest skonstruowany przy użyciu profili aluminiowych. Tosprawia, że jest lekki i energooszczędny. Trzyczłonowy pojazd posiada dostępny modułmocy, który mieści dwa silniki wysokoprężne Deutz V8 (Euro IIIB), zbiornik idodatkowe urządzenia napędowe. Pojazd ma 66,8 metra długości, 2,82 m szerokościi 4,12 m wysokości. Jego maksymalna prędkość wynosi 160 km/h przy użyciu napęduelektrycznego i 140 km/h przy użyciu napędu dieslowsko-elektrycznego.

Ten FLIRT to kamień milowy dla Stadlera. Jest to pierwszypojazd bimodalny producenta. FLIRT dla regionu Valle d'Aosta jest obecniepoddawany wymaganym testom. Pierwszy pojazd zostanie oddany do eksploatacji wmaju 2018 r.

Producent informuje, że nowy bimodalny FLIRT jest pojazdem,który oferuje doskonałe osiągi, niezależnie od tego, czy jest eksploatowany zwykorzystaniem napędu elektrycznego czy dieslowskiego.


Komentarze