TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pierwszy Dragon2 PKP CARGO rozpocznie pracę jeszcze w tym roku [FILM]
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 30.09.2019 09:20:31 12 komentarzy
Pierwszy Dragon2 PKP CARGO rozpocznie pracę jeszcze w tym roku

Spółka PKP Cargo zaprezentowała w Gdańsku nową, elektryczną lokomotywę Dragon 2. Poinformowano przy tym, że pierwsza tego typu jednostka wyjedzie na tory jeszcze w 2019 roku.

Łącznie w ramach kontraktu Konsorcjum NEWAG dostarczy PKP Cargo najpierw siedem lokomotyw ze spalinowym modułem dojazdowym, a w kolejnych transzach 24 lokomotywy dwusystemowe (3kV i 25 kV).

Jak zaznaczył Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo S.A., kontrakt na 31 sztuk lokomotyw to największy zakup pojazdów trakcyjnych przez spółkę i największe seryjne zamówienie po 1989 roku.

Dragon 2 jest sześcioosiową, ciężką lokomotywą wielosystemową. Może ona być zasilana z trakcji o różnym napięciu, co znacząco przyspieszy przejazdy na trasach międzynarodowych.

Według Czesława Warsewicza, dzięki Dragonowi PKP Cargo może przewozić ładunki szybciej, taniej i na większe odległości. "Jednostkowy koszt przewozu jest niższy, a klient otrzymuje ładunek szybciej niż do tej pory" – zapewnił szef PKP Cargo.

Dragon 2 to lokomotywa polskiej konstrukcji. Według umowy z producentem, czyli Konsorcjum NEWAG, jeszcze w tym roku do eksploatacji ma trafić siedem lokomotyw z modułem dojazdowym, w 2021 r. - 12 lokomotyw elektrycznych, a w 2022 - kolejnych 12. Wartość umowy nie powinna przekroczyć 519 mln zł netto.

"Do tej pory nie myślano strategicznie na temat poprawy przewozów i lepszego wykorzystania taboru. My patrzymy dekadowo. Ta lokomotywa ma służyć dziesiątki lat" - powiedział prezes Warsewicz.

PKP Cargo przekształca się z przewoźnika kolejowego w operatora logistycznego, oferującego kompleks usług związanych z dostarczeniem towaru "door to door", czyli od adresata do końcowego odbiorcy. Obejmuje to przewóz nie tylko koleją, lecz także transportem drogowym i morskim. Dotyczy to również związanych z tym ubezpieczeń. Inwestycje w tabor kolejowy nie są więc jedynym kierunkiem rozwoju.

"Potrzebujemy oczywiście taboru, urządzeń, terminali, ale również nowej struktury organizacyjnej dostosowanej do potrzeb klienta" – mówił prezes PKP Cargo, wskazując m.in. na usługi przedsprzedażowe i posprzedażowe.

"Patrzymy na to kompleksowo, rozwijamy usługi materialne i niematerialne. W tym zakresie stanowimy awangardę i lidera zmian przewozów w Polsce i pewnie w Europie" – powiedział Czesław Warsewicz.

Grupa PKP Cargo to największy kolejowy przewoźnik towarowy w Polsce. W ubiegłym roku przewiozła ona 121,9 mln ton ładunku i osiągnęła z tego tytułu 5,24 mld zł przychodu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP CARGO
Newag
umowa
lokomotywa
Dragon 2
  • zeus04 – 30.09.2019

    Pierwszy Dragon2 już jeździ od końca zeszłego roku.

  • mechanik – 30.09.2019

    Dragon2 PKP CARGO, naucz się czytać ze zrozumieniem.

  • zeus04 – 30.09.2019

    A teraz wytłumacz wszystkim do której generacji dragonów zaliczasz serię ET25 w posiadaniu PKP-CARGO?

  • mechanik – 01.10.2019

    @zeus04 OIDP na pewnym forum aktualnie jęczysz nt. wyposażenia które uległo zmianie i usilnie doszukujesz się jego wad itp. A więc sam stwierdzasz, że jest to inny pojazd. Biorąc to pod uwagę stwierdzam, że kolejny raz z pełną świadomością konfabulujesz. Tyle więc warte jest to co piszesz, przykre.

  • zeus04 – 01.10.2019

    Nawet tak prosta sprawa cie przerosła. Prototyp Dragona drugiej generacji pojawił się na torze doświadczalnym w czerwcu 2018. Dragon pierwszej generacji był w dyspozycji PKP-CARGO OIDP ok. 10 miesięcy do kwietnia/maja 2018. Serie ET25 i ET26 to ta sama rodzina Dragonów2.

  • mechanik – 01.10.2019

    @zeus04 Czytając co piszesz mam coraz większe przekonanie, że jesteś nienormalny. Oprócz plucia na Newag nawet nie umiesz skontaktować, że został odebrany PIERWSZY Dragon II z zamówienia na 31 egzemplarzy. Każda inna osoba o IQ pantofelka (pantofelki przepraszam) by to zrozumiała... Dramat, dramat, dramat. Ps. Kolejny raz udzielasz się w durnych komentarzach w godzinach pracy, co wypada zaznaczyć.

  • zeus04 – 01.10.2019

    ET26 nie została jeszcze odebrana. Tytuł artykułu brzmi jednoznacznie i wprowadza w błąd. Powinien brzmieć: "Kolejny Dragon2 PKP CARGO rozpocznie pracę..." albo "Pierwszy Dragon2 z drugiego zamówienia..." itp. Wg. mojego grafiku mam cały dzień wolny dziś :-). I grzeczniej proszę...zresztą już się sam wykluczyłeś z dyskusji.

  • mechanik – 01.10.2019

    @zeus04 Naucz się czytać: --> "Pierwszy Dragon2 PKP CARGO rozpocznie pracę jeszcze w tym roku" Pomyśl (tak z pół roku pewnie) i może w końcu zaskoczysz, jakie brednie tu wypisujesz... W każdym razie Ja nieustępliwie wierzę że podołasz i mocno trzymam za Ciebie kciuki.

  • mechanik – 01.10.2019

    Może jednak uproszczę, bo to za trudne. Skup się na słowach "rozpocznie pracę". Powodzenia.

  • zeus04 – 01.10.2019

    Niespełniony mechaniku...możesz dalej się kłócić sam ze sobą :-)

  • mechanik – 02.10.2019

    Zabrakło argumentów? Na drugi raz nie pisz głupot, a już tym bardziej nie czyń tego w czasie pracy.

  • zeus04 – 02.10.2019

    Argumenty dla mechanika froterek podłogowych? Nie mam.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....