Pierwszy Dragon2 PKP CARGO rozpocznie pracę jeszcze w tym roku [FILM]

inforail
30.09.2019 07:20
0 Komentarzy

Spółka PKP Cargozaprezentowała w Gdańsku nową, elektryczną lokomotywę Dragon 2. Poinformowanoprzy tym, że pierwsza tego typu jednostka wyjedzie na tory jeszcze w 2019 roku.

Łącznie w ramach kontraktu Konsorcjum NEWAG dostarczy PKPCargo najpierw siedem lokomotyw ze spalinowym modułem dojazdowym, a w kolejnychtranszach 24 lokomotywy dwusystemowe (3kV i 25 kV).

Jak zaznaczył Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo S.A.,kontrakt na 31 sztuk lokomotyw to największy zakup pojazdów trakcyjnych przezspółkę i największe seryjne zamówienie po 1989 roku.

Dragon 2 jest sześcioosiową, ciężką lokomotywąwielosystemową. Może ona być zasilana z trakcji o różnym napięciu, co znaczącoprzyspieszy przejazdy na trasach międzynarodowych.

Według Czesława Warsewicza, dzięki Dragonowi PKP Cargo możeprzewozić ładunki szybciej, taniej i na większe odległości. „Jednostkowy kosztprzewozu jest niższy, a klient otrzymuje ładunek szybciej niż do tej pory” –zapewnił szef PKP Cargo.

Dragon 2 to lokomotywa polskiej konstrukcji. Według umowy zproducentem, czyli Konsorcjum NEWAG, jeszcze w tym roku do eksploatacji matrafić siedem lokomotyw z modułem dojazdowym, w 2021 r. – 12 lokomotywelektrycznych, a w 2022 – kolejnych 12. Wartość umowy nie powinna przekroczyć519 mln zł netto.

„Do tej pory nie myślano strategicznie na temat poprawyprzewozów i lepszego wykorzystania taboru. My patrzymy dekadowo. Ta lokomotywama służyć dziesiątki lat” – powiedział prezes Warsewicz.

PKP Cargo przekształca się z przewoźnika kolejowego woperatora logistycznego, oferującego kompleks usług związanych z dostarczeniemtowaru „door to door”, czyli od adresata do końcowego odbiorcy. Obejmuje toprzewóz nie tylko koleją, lecz także transportem drogowym i morskim. Dotyczy torównież związanych z tym ubezpieczeń. Inwestycje w tabor kolejowy nie są więcjedynym kierunkiem rozwoju.

„Potrzebujemy oczywiście taboru, urządzeń, terminali, alerównież nowej struktury organizacyjnej dostosowanej do potrzeb klienta” – mówiłprezes PKP Cargo, wskazując m.in. na usługi przedsprzedażowe i posprzedażowe.

„Patrzymy na to kompleksowo, rozwijamy usługi materialne iniematerialne. W tym zakresie stanowimy awangardę i lidera zmian przewozów wPolsce i pewnie w Europie” – powiedział Czesław Warsewicz.

Grupa PKP Cargo to największy kolejowy przewoźnik towarowy wPolsce. W ubiegłym roku przewiozła ona 121,9 mln ton ładunku i osiągnęła z tegotytułu 5,24 mld zł przychodu.


Komentarze