Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy Griffin z opcji na trasie

inforail
11.08.2020 10:45
0 Komentarzy

Pierwsza lokomotywaEU160 z opcji prowadzi już pociągi PKP Intercity. Łącznie przewoźnik będziemiał – póki co – 30 takich elektrowozów.

W ramach zamówienia dodatkowego zakupionych zostało 10lokomotyw. EU160-021 od końca lipca kursuje po Polsce. I można spotkać ją wróżnych częściach naszego kraju, ponieważ – inaczej niż 20 elektrowozów zzamówienia podstawowego – te z opcji nie są przypisane do konkretnych tras. Itak pierwsza opcjonalna maszyna poprowadziła już m.in. EIC Tatry do Zakopanegoczy EIC Jantar w drodze do Helu.

Opcja na lokomotywy jest już realizowana – potwierdził namszef PKP Intercity Marek Chraniuk. I zapewnił, że wszystkie 10 lokomotywzostanie przez Newag dostarczonych w tym roku. Warto podkreślić w tym miejscuszybkie tempo realizacji zamówienia.

Wartość kontraktu po rozszerzeniu umowy wzrosła do 551,4 mlnzł.

Lokomotywy elektryczne Griffin spełniają wymaganiarygorystycznych, europejskich przepisów Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności.Pojazdy są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS poziomupierwszego i drugiego, który znacząco wpływa na podniesienie standardówbezpieczeństwa na torach i spełnia wymagania IV pakietu kolejowego AgencjiKolejowej Unii Europejskiej, którego przepisy zaczną obowiązywać od 31października 2020 r. Lokomotywy posiadają również system zdalnej diagnostyki,który pozwala na monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, coprzełoży się na ich efektywną eksploatację.

Komentarze