Pierwszy Griffin z opcji na trasie
Pierwsza lokomotywaEU160 z opcji prowadzi już pociągi PKP Intercity. Łącznie przewoźnik będziemiał – póki co – 30 takich elektrowozów.
W ramach zamówienia dodatkowego zakupionych zostało 10lokomotyw. EU160-021 od końca lipca kursuje po Polsce. I można spotkać ją wróżnych częściach naszego kraju, ponieważ – inaczej niż 20 elektrowozów zzamówienia podstawowego – te z opcji nie są przypisane do konkretnych tras. Itak pierwsza opcjonalna maszyna poprowadziła już m.in. EIC Tatry do Zakopanegoczy EIC Jantar w drodze do Helu.
Opcja na lokomotywy jest już realizowana – potwierdził namszef PKP Intercity Marek Chraniuk. I zapewnił, że wszystkie 10 lokomotywzostanie przez Newag dostarczonych w tym roku. Warto podkreślić w tym miejscuszybkie tempo realizacji zamówienia.
Wartość kontraktu po rozszerzeniu umowy wzrosła do 551,4 mlnzł.
Lokomotywy elektryczne Griffin spełniają wymaganiarygorystycznych, europejskich przepisów Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności.Pojazdy są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS poziomupierwszego i drugiego, który znacząco wpływa na podniesienie standardówbezpieczeństwa na torach i spełnia wymagania IV pakietu kolejowego AgencjiKolejowej Unii Europejskiej, którego przepisy zaczną obowiązywać od 31października 2020 r. Lokomotywy posiadają również system zdalnej diagnostyki,który pozwala na monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, coprzełoży się na ich efektywną eksploatację.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze