Pierwszy nowy Flirt dla Kolei Mazowieckich na wózkach

inforail
22.07.2019 12:22
0 Komentarzy

W ubiegłym tygodniuodbyło się tzw. „zestawienie” pierwszego elektrycznego zespołu trakcyjnegoFLIRT dla Kolei Mazowieckich.

Pudła wagonów pojazdu zostały połączone z wózkami jezdnymitworząc pięcioczłonowy skład. Przedtem człony pojazdu zostały zabudowane –rozprowadzono w nich okablowanie, wyposażono w elementy elektryczne, położonopanele ścienne, sufity i podłogi, a także wklejono kabinę czołową pojazdu.

Realizacja dwóch pierwszych umów wykonawczych na dostawękolejno sześciu i dwunastu nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych typuFLIRT najnowszej generacji, zamówionych przez Koleje Mazowieckie przebiegazgodnie z planem. Zgodnie z harmonogramem pierwsze dwa pojazdy z pierwszegozamówienia, podpisanego w dniu 7 maja 2018 r., mają zostać dostarczone jeszczew tym roku. Wcześniej przejdą testy typu, w celu otrzymania dopuszczenia doeksploatacji. Kolejne cztery pojazdy będą przekazywane systematycznie wpierwszym kwartale 2020 r. Pojazdy z tego zamówienia są dedykowane do obsługipołączeń na linii nr 9 Warszawa – Działdowo.

Umowy wykonawcze zostały zawarte w ramach rekordowegokontraktu ramowego na dostawę 71 pojazdów typu FLIRT podpisanego w styczniu2018 roku, opiewającego na ponad 2 miliardy złotych. Kontrakt jest zrealizowanyprzy wsparciu środków unijnych z RPO Województwa Mazowieckiego (dofinansowanie wwysokości 96,16 mln zł) oraz z POIiŚ (dofinansowanie w wysokości 580 milionówzł). Na realizację tej inwestycji KM otrzymały także kredyt na ponad 1 mld zł zBanku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego.

Pojazdy zamówione przez Koleje Mazowieckie to elektrycznezespoły trakcyjne typu FLIRT najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie,energooszczędne pojazdy z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Będąjednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacjiwizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi zestawione ztych pojazdów będą mogły osiągać prędkość 160 km/h. Będą wyposażone wwewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami,miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety orazinterkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, atakże defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy FLIRT będą w pełni zgodnez Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności.


Komentarze