TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Piętrowe Bombardiery dla Deutsche Bahn
INFORAIL - Opublikowano: 11.04.2013 11:11:57
Piętrowe Bombardiery dla Deutsche Bahn

Bombardier Transportation dostarczy 12 składów BOMBARDIER TWINDEXX Vario dla połączeń podmiejskich, realizowanych przez koleje Deutsche Bahn AG, które wygrały ogólnoeuropejski przetarg na obsługę komunikacji pasażerskiej w regionie Main-Spessart. Złożone pod koniec marca br. zamówienie jest warte około 113 mln euro i stanowi część umowy ramowej podpisanej w grudniu 2008 r. W ramach umowy DB AG zamówiły już 290 wagonów pasażerskich do obsługi tras dalekobieżnych i regionalnych. 

W skład każdego z 12 nowych pociągów piętrowych TWINDEXX Vario wchodzą dwa wagony sterownicze i dwa wagony środkowe. Lekka stalowa konstrukcja wagonów zapewnia przestronne wnętrze, ze szczególnym uwzględnieniem przestrzeni nad głowami pasażerów. Pociągi będą eksploatowane pomiędzy miastami Bamberg, Würzburg, Aschaffenburg i Frankfurt z maksymalną prędkością 160 km/h. Dostawa pociągów rozpocznie się w drugiej połowie 2015 roku.

Wagony w wersji z niskopodłogowym wejściem w strefie wielofunkcyjnej umożliwiają przewóz rowerów czy większego bagażu. Jeden z wagonów środkowych w każdym z pociągów posiada strefę dla pasażerów o ograniczonej mobilności i toaletę dostosowaną do potrzeb osób o specjalnych potrzebach. Przedział pierwszej klasy, zlokalizowany na górnym poziomie wagonu, wyposażono w wygodne fotele w układzie 2+1, a także liczne dodatkowe elementy wyposażenia jak np. lampki do czytania i gniazdka elektryczne. Klasę drugą wyposażono w wygodne fotele z regulowanymi podłokietnikami, stoliki, gniazdka elektryczne oraz specjalny kącik dla dzieci. Pozostałe wagony wyposażono w standardowe toalety. Niskopodłogowe wejście umożliwiają pasażerom łatwe wsiadanie i wysiadanie z pociągu nawet na trasach o różnych wysokościach peronu, w przedziale od 380 mm do 760 mm.

„Podróżowanie nowymi pociągami TWINDEXX Vario, produkowanymi przez firmę Bombardier, jest szczególnie przyjemne dzięki dużej przestrzeni nad głowami pasażerów, wygodnym fotelom oraz dużym oknom, dzięki którym do wnętrza wpada dużo światła, a pasażerowie mogą podziwiać fantastyczne widoki”, powiedział Dr Roman Müller, Wiceprezes Bombardier Transportation ds. Sprzedaży na Niemcy. „Nasze składy pozwalają operatorom w pełni sprostać potrzebom nowoczesnego transportu szynowego, łącząc dużą pojemność z większą elastycznością. Sekretem sukcesu tych popularnych wagonów piętrowych, produkowanych w Görlitz, jest ustawiczny rozwój sprawdzonych rozwiązań. Pociągi są zawsze supernowoczesne i niezawodne”–dodaje.  

Duża ilość stref wielofunkcyjnych, zlokalizowanych wzdłuż całego składu, zapewnia miejsce dla 48 rowerów. Wysoki komfort podróżowania to zasługa m.in. większej przestrzeni między siedzeniami, dającej więcej miejsca na nogi, dużej liczby stolików, gniazdek elektrycznych dostępne nawet w drugiej klasie, toalety w każdym wagonie, a w pierwszej klasie dużym oknom oraz wysokiej jakości fotelom z prawdziwej skóry, wykładzinom dywanowym oraz lampkom do czytania. Jasne i przyjazne wnętrza, ścianki działowe z przezroczystego szkła oraz video-monitoring sprawiają, że pasażerowie czują się bezpieczniej.

Sterownicze wagony silnikowe zostały wyposażone w niezawodny i energooszczędny układ sterowania i napędu BOMBARDIER MITRAC 1000. Dzięki zastosowaniu czterech silników w jednym wagonie sterowniczym, czteroczłonowy skład TWINDEXX Vario jest napędzany przez 50% osi, co pozwala m.in. na dobre przyspieszenie nawet przy złej pogodzie.

Składy TWINDEXX Vario mogą być ze sobą łączone, co pozwala na podwojenie miejsc dla pasażerów na zatłoczonych trasach. Pojemność składów można łatwo zmienić poprzez doczepienie lub odczepienie wagonów środkowych, co daje wysoki stopień elastyczności i korzyści płynących z koncepcji „variable single-car.”Składy piętrowe powstają w fabryce Bombardier w Görlitz (Niemcy). Zakład koncernu zlokalizowany w niemieckim Henningsdorf odpowiedziany jest za działania badawczo-rozwojowe. Wózki produkowane są w Siegen (Niemcy), zaś silniki napędowe powstają w Västerås (Szwecja). Od 1992 r. Bombardier dostarczył dla Deutsche Bahn niemal 2,000 nowoczesnych wagonów piętrowych. 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Bombardier
Deutsche Bahn
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....