Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Piętrowy i niskopodłogowy ezt-y jako jeden pociąg

inforail
30.03.2015 09:38
0 Komentarzy

DB Regio AG i Luksemburskie Koleje Państwowe (CFL) jeżdżą już liniowo w trakcji wielokrotnej pomiędzy miastami Trier i Koblenz. To pierwszy taki przypadek w historii transportu kolejowego. Połączone, w jeden pociąg, zostały KISS i Flirt.  Już w grudniu 2014 Federalny Urząd Kolejnictwa wydał dopuszczenie dla mieszanej trakcji wielokrotnej złożonej z niskopodłogowego elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT należącego do DB Regio AG i piętrowego elektrycznego zespołu trakcyjnego KISS Luksemburskich Kolei Państwowych (CFL). Teraz oba pojazdy, po zakończonej sukcesem fazie testów, z dniem 16 marca zostały włączone do eksploatacji. Połączone zespoły trakcyjne jeżdżą na trasie Koblenz-Trier w Nadrenii-Palatynacie. Jest to pierwszy i jedyny przypadek wykorzystania mieszanej trakcji wielokrotnej pociągu piętrowego z jednopoziomowym.

?Wkroczyliśmy w nową erę w pasażerskim transporcie kolejowym. Po raz pierwszy zespoły trakcyjne różnych typów, należące do dwóch europejskich kolei państwowych, poruszają się wspólnie. Jest to szczególnie dobra wiadomość dla osób podróżujących w obu krajach ?brak konieczności przesiadania się znacznie podniesie komfort podróży. Projekt ten potwierdza, że partnerska współpraca producenta pojazdów z przewoźnikami oraz innowacyjne pomysły mogą być realizowane ponad granicami państw, z korzyścią dla pasażerów i gospodarki??mówi Ulf Braker, prezes zarządu Stadler Pankow, GmbH.

Pięciu przewoźników z czterech landów (Nadrenia-Palatynat, Hesja, Badenia-Wirtembergia i Saara) złożyło zamówienia na nowoczesne i spełniające najwyższe wymagania usługi transportowe, z których teraz można korzystać na trasach ?SÜWEX?. Luksemburskie Koleje Państwowe CFL zamówiły w Stadler Pankow osiem trójczłonowych, piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu KISS do obsługi tras w Luksemburgu oraz połączeń zagranicznych z Niemcami. Pociągi dysponują 284 miejscami siedzącymi, w tym 29 w pierwszej klasie, jak również przestronnymi pomieszczeniami wielofunkcyjnymi. DB Regio AG zamówiły w Stadler Pankow 28 pięcioczłonowych, niskopodłogowych zespołów trakcyjnych do obsługi tras w Nadrenii-Palatynacie. Są to FLIRT-y trzeciej generacji, które mogą poruszać się z prędkością maksymalną 160 km/h. Spełniając normy zderzeniowe EN15227 należą do najbezpieczniejszych pociągów w swojej klasie. Nowością są ciche, bezdrzwiowe wagony środkowe, zapewniające komfortową, spokojną podróż. Pociąg posiada 248 miejsc siedzących w drugiej klasie oraz 23 miejsca siedzące w klasie pierwszej.

Komentarze