TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP Intercity i Adam Jarczyński prezentują nowy Kodeks Kulturalnego Podróżowania
- Opublikowano: 21.11.2019 19:45:38
PKP Intercity i Adam Jarczyński prezentują nowy Kodeks Kulturalnego Podróżowania

Z wzajemnym szacunkiem, bez głośnych rozmów przez telefon i zachowując porządek wokół siebie. Przepis na kulturalną podróż jest prosty.

Z okazji przypadającego 21 listopada Dnia Życzliwości PKP Intercity i Adam Jarczyński przypominają, jak dotrzeć do celu w zgodzie z Kodeksem Kulturalnego Podróżowania.

W podróż pociągiem udajemy się w celach wypoczynkowych, służbowych czy odwiedzić bliskich. Chcemy przy tym, by odbyła się szybko, sprawnie i komfortowo oraz pozostawiła po sobie tylko pozytywne wrażenia. To ostatnie w dużym stopniu zależy od każdego z nas.

Życzliwość to kluczowa rzecz w kwestii relacji międzyludzkich. Wsiadając do pociągu pamiętajmy, że nie jest to nasz prywatny środek lokomocji, ale przestrzeń, którą dzielimy z ludźmi w różnym nastroju i o różnych doświadczeniach - mówi Adam Jarczyński, ekspert ds. savoir-vivre, autor bloga www.dobremaniery24.pl i współtwórca Fundacji TAKTowni i Kodeksu Kulturalnego Podróżowania PKP Intercity.

Pierwotnie stworzony poradnik powstał na bazie sondy z udziałem ponad 3 tys. osób i badań fokusowych wśród pasażerów. Jego zaktualizowana wersja to wynik wspólnych konsultacji kolejowej spółki oraz Adama Jarczyńskiego. Nowy kodeks stanowi odpowiedź na zmiany, jakie przechodzi kolej i zmieniające się oczekiwania pasażerów w kwestii zachowań towarzyszy podróży.

W ciszy i ogólnym porządku

1. Wyzwania w pracy, efekt wizyty u lekarza czy plany na wakacje. To ważne tematy, ale niekoniecznie dla ogółu pasażerów. Jeśli musimy odebrać telefon, nie rozmawiajmy zbyt głośno lub spróbujmy znaleźć inne miejsce, jeśli zapowiada się dłuższa rozmowa. Zwłaszcza, gdy sami zdecydowaliśmy się na podróż w Strefie Ciszy.

2. W domu, pracy czy np. kinie staramy się zachować po sobie porządek. Pamiętajmy o tym też w pociągu. Kubek po kawie czy opakowanie po kanapce powinno trafić do kosza. W końcu kto chciałby zastać taki widok na siedzeniu, dosiadając się na kolejnej stacji?

Z szacunkiem dla towarzyszy podróży

3. Komfort podróżowania to możliwość wyboru sposobu spędzania czasu. Jedni zdecydują się np. na książkę albo prasę, a drudzy wygodną pracę na komputerze. W obu przypadkach podróżujący będą się czuli swobodniej, jeżeli nie odczują dodatkowego wzroku na swoim ekranie czy kartce.

4. Wygodne naładowanie telefonu, komputera, tabletu czy przenośnej baterii - to możliwe w coraz większej liczbie pociągów PKP Intercity. Starajmy się, by z przywileju dostępu do gniazdek elektrycznych korzystali wszyscy, na równi, bez względu na ilość posiadanego sprzętu.

Savoir-vivre nie tylko przy stole

5. Posiłek w czasie podróży to nic nagannego - pod warunkiem, że zapach potrawy nie przeszkadza innym pasażerom. Wybierając przekąskę, warto się zastanowić, czy czulibyśmy się dobrze, gdyby ktoś inny spożywał przy nas równie "aromatyczny" przysmak.

6. Możemy przy tym skorzystać z wagonu restauracyjnego. Miejmy na uwadze, że jest to miejsce przeznaczone do konsumpcji. Nie zastawiajmy go zbędnym bagażem i nie przesiadujmy bez potrzeby. Inni pasażerowie też mogą chcieć się posilić.

Kultura zobowiązuje

7. Stylowe pończochy, intrygujące kabaretki czy ekstrawaganckie i modne skarpety. Niezależnie, co tego dnia założyliśmy, pamiętajmy, że pasażerowie docenią je najbardziej, gdy zostaną na stopach, w butach pozostawionych na podłodze.

8. "Przepraszam, czy to Pański bagaż?" - to pytanie najczęściej nie pada w celu skomplementowania walizki. Wkładając ją na półkę, zachowajmy miejsce na bagaż innych pasażerów. Pomoc we włożeniu go na półkę komuś, kto sobie z tym nie radzi, na pewno zostanie nagrodzona uśmiechem.

Kodeks Kulturalnego Podróżowania wyróżnia prostota i ponadczasowość. Stosowanie się do tych kilku prostych zasad sprawi, że słowa "Dziękuję za wspólną podróż, do widzenia" będą wypowiedziane szczerze. Pamiętajmy o tym nie tylko w Dniu Życzliwości - mówi Adam Jarczyński, ekspert ds. savoir-vivre, autor bloga www.dobremaniery24.pl i współtwórca Fundacji TAKTowni, doradzający PKP Intercity przy projekcie "Strefa Kulturalnego Podróżowania".



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....