TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP Intercity: Zawieszenie TLK Rataj nie wpłynie na jakość oferty
InfoRail - Opublikowano: 04.07.2016 09:36:14 4 komentarze
PKP Intercity: Zawieszenie TLK Rataj nie wpłynie na jakość oferty

Z informacji przekazanych przez PKP Intercity wynika, że zawieszony pociąg TLK ?Rataj? charakteryzował się niską frekwencją podróżnych a wstrzymanie jego kursowania nie wpłynie znacząco na jakość oferty połączeń międzywojewódzkich.

Przewoźnik podaje także, że alternatywne połączenia na odcinku Warszawa ? Trójmiasto ? Warszawa zapewniają następujące pociągi:

TLK nr 15156/7 i 51156/7 ?Delfin? relacji Warszawa Zachodnia ? Łeba ? Warszawa Zachodnia, a po wakacjach 15106/7 i 51106/7 ?Wojciechowski relacji Warszawa Zachodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia,

TLK nr 18100/1 i 81100/1 ?Słowiniec? relacji Warszawa Zachodnia ? Kołobrzeg ? Warszawa Zachodnia,

IC nr 15100/1 i 51100 ?Neptun? relacji Warszawa Zachodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia,

TLK nr 15200/1 i 51200/1 ?Polaris? relacji Warszawa Zachodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia (pociąg nocny, kursuje do końca wakacji letnich trasą objazdową przez Olsztyn, z powodu prac prowadzonych przez zarządcę infrastruktury na linii kolejowej nr 9),

jak również pociągi zaplanowane trasą przez Bydgoszcz:

IC nr 15116/7 i 51116/7 ?Doker? relacji Warszawa Wschodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Wschodnia oraz

TLK nr 35260/1 i 53260/1 ?Gemini? relacji Rzeszów Główny ? Hel ? Rzeszów Główny (pociąg nocny, kursuje w okresie wakacji letnich).

PKP Intercity informują, że we wszystkich wymienionych powyżej pociągach podróżni mogą odbywać podróż w zbliżonej cenie za przejazd jak w przypadku zawieszonego pociągu TLK ?Rataj?.

Decyzja o zawieszeniu pociągu TLK ?Rataj? zaplanowana była w ramach czerwcowej korekty rozkładu jazdy pociągów 2015/2016. Biorąc pod uwagę 30 ? dniowy okres przedsprzedaży biletów, pociąg przestał kursować od 24 czerwca 2016 r. Zawieszenie kursów przedmiotowego pociągu przed okresem wakacyjnym pozwala wykorzystać przez przewoźnika wagony obsługujące ten pociąg w ramach innych połączeń realizowanych w okresie wakacji letnich.

Z informacji przedstawionych przez PKP Intercity wynika, iż pociągi przewidziane do zawieszenia od 24/25 czerwca br., w tym pociąg TLK ?Rataj? relacji Warszawa Zachodnia ? Gdynia Główna ? Warszawa Zachodnia, charakteryzowały się niską frekwencją. Co to oznacza? Według przekazanych przez operatora wyliczeń, średnia liczba pasażerów w tych pociągach często nie pozwala nawet na zapełnienie jednego wagonu drugiej klasy (80 miejsc).

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowało tymczasem, że nie podchodzi bezkrytycznie do przedstawianych informacji i nie wyraziło zgody na likwidację niektórych połączeń, o które wnioskowało PKP Intercity, uznając, że mają one istotne znaczenie dla realizacji celów określonych w umowie o świadczenie usług publicznych zawartej z przewoźnikiem. W przypadku zlikwidowanych połączeń Ministerstwo nie doszukało się błędów w informacjach przedstawionych przez PKP Intercity, które mogłyby negować zasadność likwidacji przedmiotowych połączeń.

I dalej MIB podaje, że wprowadzanie korekt w ofercie przewozowej jest rzeczą zupełnie normalną. Korekty takie wynikają z różnych czynników. Z jednej strony mają na celu wprowadzenie nowych połączeń służących społeczeństwu, a niemożliwych do zorganizowania na zasadach komercyjnych, jak np. planowane uruchomienie połączenia do Grodna. Z drugiej strony, ich celem jest optymalizacja połączeń, które cieszą się niewielkim zainteresowaniem podróżnych i tym samym, nie mają istotnego znaczenia dla zaspokojenia podstawowych potrzeb społecznych w zakresie przemieszczania się.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Inercity
TLK
Trójmiasto
  • gutek – 04.07.2016

    z kieszeni ubędzie-mogli zrobić to po wakacjach

  • kolejFAN – 05.07.2016

    MIB podaje, że wprowadzanie korekt w ofercie przewozowej jest rzeczą zupełnie normalną. Korekty takie wynikają z różnych czynników. Z jednej strony mają na celu wprowadzenie nowych połączeń służących społeczeństwu, a niemożliwych do zorganizowania na zasadach komercyjnych, jak np. planowane uruchomienie połączenia do Grodna. Z drugiej strony, ich celem jest optymalizacja połączeń, które cieszą się niewielkim zainteresowaniem podróżnych i tym samym, nie mają istotnego znaczenia dla zaspokojenia podstawowych potrzeb społecznych w zakresie przemieszczania się. TO JEST KPINA , PICowska KPINA Z PASAŻERÓW!!! Może parę muchowozów Pendolino zlikwidujcie a nie podstawowe połączenia TLK na które dostajecie pieniadze i je przeżeracie!!!!!

  • JanuszJG – 05.07.2016

    Właśnie zastanawiam się dlaczego nie wspomniano o zawieszeniu niektórych pociągów PKP InterCity w wybrane dni. Za zawieszone połączenia nie ma żadnej komunikacji zastępczej. Może warto się zainteresować również tym tematem?

  • Luk – 05.07.2016

    @kolejFAN - wybacz, ale czegoś nie rozumiem. W jednym zdaniu zarzucasz PKP IC niegospodarność, jednocześnie - w tym samym zdaniu - piszesz o tym, że likwidacja połączeń, którymi prawie nikt nie jeździ to kpina... Wytłumacz mi proszę gdzie sens i logika w Twoim rozumowaniu.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....