TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

PKP PLK a CPK. Sprawna współpraca?
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.08.2020 17:45:22
PKP PLK a CPK. Sprawna współpraca?

W odpowiedzi na zapytania złożone w ramach interpelacji dotyczące zapewnienia sprawnej współpracy podmiotów odpowiedzialnych za budowę nowych i modernizację istniejących linii kolejowych oraz podziału kompetencji między spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. wiceminister infrastruktury Marcin Horała zapewnia, iż współpraca obu podmiotów przebiega sprawnie.

Decyzja o wyborze modelu zarządczego wynikała między innymi ze skali Programu budowy CPK. Przyjęta uchwałą Rady Ministrów z dnia 7 listopada 2017 r. Koncepcja przygotowania i realizacji inwestycji CPK, jako węzła transportowego, opartego na zintegrowanych ze sobą węzłach: lotniczym oraz kolejowym, efektywnie włączonego w układ sieci drogowej, wymaga dedykowanej struktury, znaczących nakładów pracy oraz holistycznego podejścia zarządczego, które są możliwe do osiągnięcia tylko dzięki stworzeniu oddzielnej jednostki, w pełni odpowiedzialnej za całość programu. Stosowane wcześniej rozwiązania, jak choćby przyjęte w związku z planami budowy tzw. linii "Y" (zakładającej połączenie Warszawy z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem) i powołane w strukturach PKP PLK w ramach przygotowań do tego projektu Centrum Kolei Dużych Prędkości zostały rozwiązane – stwierdza Horała.

Ponadto program CPK od samego początku zakładał realizację inwestycji i projektów przez różnego rodzaju inwestorów, stąd też w ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o Centralnym Porcie Komunikacyjnym  uwzględnione zostały odpowiednie zapisy związane z zapewnieniem koordynacji, współpracy i przepływu informacji dla projektów, które prowadzone będą przez różne instytucje, spółki i wykonawców. Narzędziem wspierającym kooperację oraz zapewniającym spójne standardy prowadzenia projektów są przewidziane w ww. ustawie tzw. Zasady Zarządzania, które przyjmowane są przez Pełnomocnika Rządu ds. CPK i będą obowiązywały wszystkich inwestorów prowadzących przedsięwzięcia z Programu CPK.

Dalej Horała wskazuje, że w celu zapewnienia niezakłóconej współpracy w spółce CPK powołano (zarówno w strukturach Komponentu Lotniskowego, jak i Kolejowego) Biura Współpracy z Interesariuszami, których zadaniem jest m.in. usprawnianie komunikacji między kluczowymi partnerami Spółki, likwidowanie barier w komunikacji oraz facylitacja sprawnej współpracy między jednostkami.

Czyli dalej nie wiemy tak do końca kto za co odpowiada i jaka ma być rola spółki PKP Polskie Linie Kolejowe przy budowie szprych do CPK. Jak się wydaje marginalna. Jak wskazują posłanki w interpelacji PKP PLK mają przeprowadzić modernizację istniejących linii, a CPK budowę nowych linii. Patrząc jednak na schemat planowanych szprych, łatwo dostrzec, że nowe i modernizowane odcinki będą często przeplatać się i dopiero ich skoordynowana realizacja przyniesie całościowe funkcjonalnie rezultaty. A tej koordynacji póki co brak. Posłanki zwracają uwagę, że brak jest dobrej współpracy między PKP PLK a CPK. Należy jednak pamiętać, że pierwsza ze wskazanych spółek coś już robi. Druga nie wybudowała nawet metra nowych torów. Trudno zatem tę współpracę oceniać z praktycznego punktu widzenia.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
CPK

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....