PKP PLK o postępach opóźnionych prac na linii Malbork – Gardeja

inforail
24.10.2019 10:45
0 Komentarzy

W Kwidzynie powstajeprzejście podziemne między modernizowanymi peronami a dworcem, w Ryjewie nowyperon, a w Sztumie rozpoczęła się przebudowa stacji. PKP Polskie Linie Kolejoweprowadzą rewitalizację linii kolejowej nr 207 od granicy woj. pomorskiego doMalborka.

Spółka podaje przy tym, że dla pasażerów efektem prac będzielepszy dostęp do kolei oraz szybszy dojazd do Grudziądza, Malborka i dalej doTrójmiasta. Projekt współfinansowany jest z RPO Województwa Pomorskiego.

Sztum

Na stacji Sztum przebudowę układu torowego poprzedzarozbiórka starych torów oraz rozjazdów. Dwa perony zastąpi nowy peron wyspowy wdogodniejszej lokalizacji, bliżej przejazdu na ul. Reja. Stacja będzie lepiejskomunikowana z centrum miasta. Nowy peron będzie dłuższy i wyższy, co ułatwipodróżnym korzystanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenieoraz oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie oraz przejścia przeztory, w tym dodatkowe od strony ul. Żeromskiego, zabezpieczone rogatkami isygnalizacją świetlną. Zmiany zapewnia dogodne podróże w kierunku Kwidzyna,Grudziądza, Malborka i Trójmiasta. Na stacji Sztum będzie także nowa nastawnia.

Ryjewo

W Ryjewie postępuje budowa układu torowego, placuprzydworcowego oraz peronu wyspowego, który zastąpi dwa dotychczasowe perony.Nowy obiekt będzie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie i oznakowanie. Na peronbędą prowadzić dwie pochylnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszaniasię. Bezpieczne dojście do peronu będzie możliwe dzięki dwóm przejściom przeztory z rogatkami i sygnalizacją świetlną.

Kwidzyn

Na stacji Kwidzyn wykonawca przebudowuje układ torowy orazbuduje nowe przejście podziemne, które połączy perony z dworcem. Obsługępasażerów znacznie poprawią 3 windy na perony oraz plac przydworcowy. WKwidzynie remontowane są też dwie zabytkowe wiaty peronowe. Zbudowana jest nowanastawnia.

W ramach inwestycji na odcinku Malbork – Kwidzyn zakończonoremont muru oporowego na stacji Kwidzyn. Wyremontowano most na PostolińskiejStrudze między Sztumem a Ryjewem, wymieniono konstrukcję wiaduktu nad liniąkolejową w Malborku. Remontowane są pozostałe obiekty inżynieryjne. Trwająprace okołotorowe oraz układanie nowych torów na odcinku około 4 km.

Szybciej doTrójmiasta i Grudziądza

PKP Polskie Linie Kolejowe przypominają, że modernizują 70km torów między Malborkiem a granicą województwa. Po pracach poprawi siękomfort obsługi pasażerów na 9 przystankach osobowych i stacjach – Kwidzyn,Sztum, Gardeja, Ryjewo, Brachlewo, Gościszewo, Sztumska Wieś, Sadlinki, Dziwno.

Spółka podaje też, że poziom bezpieczeństwa wzrośnie dziękiwymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowie 120 obiektówinżynieryjnych i 36 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie przejazdy zostanąwyposażone w sygnalizację świetlną oraz nowe oświetlenie, dzięki czemu zwiększysię poziom bezpieczeństwa. Wymieniona zostanie również nawierzchnia na przejazdachi dojazdach do nich.

Po zakończeniu inwestycji pociągi na trasie pojadą zmaksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a czasprzejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Grudziądzem skróci się okilkanaście 13 minut.

Opóźnienie

Na podstawie oceny prac już zrealizowanych i pozostałychjeszcze do wykonania, planowany jest termin przywrócenia ruchu pociągów naodcinku Malbork – Kwidzyn w II połowie 2020 r. Opóźnienie prac w stosunku dopierwotnego planu wynika m. in. z niedostatecznego zaangażowania wykonawcy orazwydłużających się procedur związanych z uzyskiwaniem niezbędnych do realizacjidecyzji i pozwoleń.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 207 odcinekgranica województwa – Malbork” o wartości 212 mln zł netto jest finansowany zRegionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie ześrodków UE wynosi blisko 85 proc.


Komentarze