Od 1 listopada
podróżni skorzystają z nowego przystanku Warszawa Powązki. Dwa zadaszone perony
z dojściami od strony ulicy Powązkowskiej zapewnią łatwiejszą komunikację w
aglomeracji.
Przystanek kolejowy na Powązkach to drugi nowy obiekt, który
powstał na zmodernizowanej, ze środków CEF, linii obwodowej Warszawa Zachodnia
– Warszawa Gdańska. Od Wszystkich Świętych, z myślą o sprawniejszej komunikacji
w mieście, zapewniono obsługę na dwóch 200-metrowych peronach nowego przystanku
Warszawa Powązki. Obiekt położony jest tuż obok najważniejszej nekropolii
stolicy i przy obszarze nowych osiedli – pomiędzy przystankami Warszawa Koło i
Warszawa Gdańska.
Zależało nam, aby już
na Wszystkich Świętych wzmocnić komunikację w aglomeracji warszawskiej, dlatego
przyspieszyliśmy oddanie przystanku Warszawa Powązki. To kolejny dostęp do
kolei w obszarze stolicy i realny efekt uzyskany dzięki realizacji Krajowego
Programu Kolejowego. W dni powszednie na Warszawie Powązkach zatrzyma się ponad
dziewięćdziesiąt pociągów - powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP
Polskich Linii Kolejowych S.A.
Zamontowane zostały szerokie, kryjące większość powierzchni
peronu, wiaty. Jest ułożona antypoślizgowa nawierzchnia z ścieżkami
naprowadzającymi. Dla podróżnych przygotowano ławki i spoczniki. Jest czytelne
oznakowanie peronów oraz dojść, a także tablice z rozkładami jazdy. Oświetlenie
ledowe zapewni dobrą widoczność po zmroku. Ustawiono także kosze z opcją
segregacji śmieci. Podróżni od 1 listopada wejdą na perony schodami lub pochylnią
od strony wiaduktu na ulicy Powązkowskiej.
Kładka i windy
ułatwią podróże
Prace wykończeniowe na przystanku i przy budowie kładki będą
kontynuowane do I kwartału przyszłego roku. Kładka zapewni dogodne dojścia na
perony po przeciwnej stronie ul. Powązkowskiej oraz połączy dzielnice Wola i
Żoliborz. Gotowa jest już podstawowa konstrukcja, w którą wbudowano elementy
zabytkowego wiaduktu znad ul. Obozowej.
W ten sposób zachowano historyczne elementy obiektu i będą
one nadal związane z koleją. Komunikację z kładki na perony zapewnią schody
oraz windy, które ułatwią dostęp do pociągów osobom o ograniczonej możliwości
poruszania się.
Przystanek Warszawa Powązki to drugi, po Warszawie Koło,
nowy dodatkowy dostęp do kolei zbudowany na linii obwodowej. Z przystanku
Warszawa Koło i odremontowanych peronów na Warszawie Woli, Młynowie i Warszawie
Zachodniej podróżni korzystają już od października zeszłego roku. Inwestycja
realizowana w ramach projektu "Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc.
Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)",który współfinansowany
jest z instrumentu CEF – Łącząc Europę. Wartość umowy, wynosi 223 mln zł
(brutto). Dofinansowanie z UE to około 85%.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.