Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK przebudowują stacje w województwie lubelskim

inforail
27.06.2018 14:26
0 Komentarzy

Przebudowa stacjikolejowych w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu w Lubelskiem –będzie jednym z efektów ostatniego etapu modernizacji linii kolejowej E-20 naodcinku Siedlce – Terespol, prowadzonego przez PKP PLK. Wartość projektu toponad 555 mln zł.

Na stacji Biała Podlaska budowane są nowe perony. Wykonawcazakończył rozbiórki i wywóz starych materiałów. Zdemontowano ponad 24 km toróworaz sieci trakcyjnej. Wykonawca rozpoczął prace nad konstrukcją nowegoprzejścia podziemnego. Powstają fundamenty szybów windowych i schodów – podaław środę w informacji prasowej spółka PKP PLK.

W mieście rozpoczęła się budowa nowego przystanku BiałaPodlaska Rozrządowa. Przygotowany jest teren pod perony i tory. Szykuje siębudowa nowego wiaduktu kolejowego w ciągu ulicy Lubelskiej – informuje spółka.

Cytowany w komunikacie wojewoda lubelski Przemysław Czarnekpodkreślił, że dzięki projektom Krajowego Programu Kolejowego, realizowanymprzez PKP PLK, zwiększają się możliwości komunikacyjne w regionie.”Modernizacja linii E20 od stacji Biała Podlaska do Terespola to jedna z trzechnajważniejszych dla regionu inwestycji. Mieszkańcy zyskają dobre dojazdy do pracyi szkoły. Kolej stanie się konkurencyjna w stosunku do innych środków transportu”– powiedział Czarnek.

W Małaszewiczach gotowy jest już nowy peron z antypoślizgowąnawierzchnią i liniami dla osób słabo widzących. Zamontowano dwie wiaty orazoświetlenie i oznakowanie. Ułożone są nowe tory i zamontowane urządzeniasterowania ruchem kolejowym. Trwa budowa drugiego peronu.

Na stacji Terespol zdemontowano częściowo dwa perony, ponad5 km torów i sieć trakcyjną. Rozpoczęły się prace przy przebudowie przejściapodziemnego, które zostanie wyposażone w windy. Trwa ustawianie słupówtrakcyjnych. Demontowane są stare tory. Wykonawca rozpoczął roboty ziemne orazodwodnieniowe.

Modernizacja ma zakończyć się w sierpniu 2020 r., wtedypociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 160 km na godz., a towarowe– do 120 km na godz.

Wartość projektu wynosi 555,5 mln zł, a unijnedofinansowanie z instrumentu „Łącząc Europę” – 546,4 mln zł.


Komentarze