Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PKP PLK zablokowały pociągi Intercity dla Radomia

inforail
18.04.2017 10:09
0 Komentarzy

W chwili obecnejpomiędzy Warszawą a Kielcami kursują 4 pary pociągów, w tym jedna kursującaprzez Radom. Czy to się zmieni?

Jak wyjaśnia wiceminister Andrzej Bittel w związku zprowadzonymi przez zarządcę infrastruktury Spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pracami modernizacyjnymi na linii kolejowej nr 8 oraz dużej liczby pociągówwojewódzkich uruchamianych przez Koleje Mazowieckie, przepustowość najednotorowym odcinku Warka ? Radom jest znacznie ograniczona. Z tego względu,wnioski PKP Intercity na skierowanie tą trasą od korekty rozkładu jazdyobowiązującej od 11 czerwca 2017 roku, pociągów kategorii InterCity w relacjachOlsztyn Główny/Warszawa Wschodnia ? Kielce ? Kraków Główny ? Kielce ? WarszawaWschodnia/Olsztyn Główny, zostały przez ww. zarządcę infrastruktury odrzucone.Pociągi te będą pomiędzy Warszawą a Kielcami kursowały trasami podstawowymiprzez Centralną Magistralę Kolejową i Żelisławice. Od korekty rozkładu jazdyobowiązującej od 11 czerwca 2017 roku, trasą przez Warkę, Radom kursować będą 3pary pociągów kategorii TLK, w tym jedna para codziennie, jedna para przez 6dni w tygodniu oraz jedna para dwa razy w tygodniu w okresie letnim.

Zgodnie z Regulaminem przydzielania tras pociągów ikorzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźnikówkolejowych w ramach rozkładu jazdy pociągów 2016/2017, opracowanego przezSpółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, na przeważającej części odcinka Warszawa ?Radom nadal obowiązuje dla pociągów pasażerskich maksymalna prędkość 60 km/h.Przekłada się to na czas przejazdu, który na odcinku Warszawa ? Radom wprzypadku pociągów uruchamianych przez PKP Intercity, obecnie wynosi ponad 2godziny, a od korekty rozkładu jazdy obowiązującej od 11 czerwca 2017 rokubędzie wynosił niecałe 2 godziny.

W związku z tym w opinii Ministerstwa Infrastruktury iBudownictwa PKP Intercity w chwili obecnej nie ma możliwości stworzenia na ww.odcinku takiej oferty przewozowej, która byłaby konkurencyjna w stosunku dotransportu samochodowego.

Natomiast w okresie od 10 lipca do 10 sierpnia 2017 r. przezWarkę, Radom będzie przebiegała trasa pociągów kursujących pomiędzy Warszawą aKrakowem, ze względu na przerwę w ruchu na Centralnej Magistrali Kolejowejwynikającą z prowadzonych przez Spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe pracmodernizacyjnych.

PKP Intercity planują zwiększenie oferty przewozowej natrasie Warszawa ? Radom ? Kielce po zakończeniu przez zarządcę infrastrukturyPKP Polskie Linie Kolejowe inwestycji związanej z pracami modernizacyjnymi nalinii nr 8 na odcinku Radom ? Warszawa. Wstępnie planuje się uruchomienie od 10grudnia 2017 roku wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy edycji 2017/2018, 8par pociągów pomiędzy Radomiem a Warszawą, kursujących w takcie 2-3 godzinnymoraz 6 par pociągów pomiędzy Kielcami a Warszawą. Na chwilę obecną przyjazd doWarszawy Centralnej pierwszego pociągu z Kielc planowany jest przed godziną 9.Rozważane jest uruchomienie pociągu z kierunku Radomia przyjeżdżającego doWarszawy przed godziną 8.

Zmienione zostały także godziny kursowania pociągu TLK”Nida” relacji Warszawa Zachodnia ? Kielce ? Warszawa Zachodnia, który wrozkładzie jazdy 2015/2016 odjeżdżał z Warszawy po godzinie 16, a przyjeżdżałdo Warszawy około godziny 10. Ze względu fakt, że pociąg ten charakteryzowałsię zdecydowanie najniższą frekwencją w porównaniu ze wszystkimi pociągamiuruchamianymi przez PKP Intercity na odcinku Warszawa ? Kielce, podjęto decyzjęo optymalizacji oferty połączeń pomiędzy Warszawą a Kielcami, polegającej nazmianie godzin kursowania pociągu TLK „Nida” oraz zmianie relacji i nazwy pociąguIC „Sienkiewicz” relacji Olsztyn Główny ? Kielce ? Olsztyn Główny na pociąg IC”Mazury” Olsztyn Główny ? Łódź Fabryczna ? Olsztyn Główny.


Komentarze