TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Plany budowy szybkiej kolei w Brazylii
Jacek Pudło - Opublikowano: 27.03.2014 12:00:12 3 komentarze
Plany budowy szybkiej kolei w Brazylii
W 2008 r. wysunięto projekt budowy linii kolei dużych prędkości w Brazylii. Trasa ma połączyć Rio de Janeiro, Sao Paulo i Campinas.Kolej w Brazylii w drugiej połowie XX wieku przeżyła upadek. Przewozy spadły z 100 mln pasażerów w 1960 r. do 54 mln w 1970 r. i niemal zanikły osiągając poziom zaledwie 1,6 mln pasażerów w 2000 r. Obecnie szybkie koleje odnoszą sukcesy w Europie i w Azji, stąd i w Brazylii postanowiono wykorzystać ich atuty. Linia dużej prędkości, łącząca Rio de Janeiro i Sao Paulo, przebiegać będzie przez obszar zamieszkany przez 36 mln ludzi. W rejonie tym generowane jest 33% brazylijskiego PKB. Przebycie samochodem liczącej 440 km trasy pomiędzy dwoma największymi miastami trwa obecnie 5 godzin. W 2009 r. pokonało ją samochodami i autobusami około 26 mln pasażerów. Pociągi na tym połączeniu zostały wyparte również przez samoloty, tworzące tak zwany korytarz powietrzny. Transport powietrzny na tej trasie przewiózł w 2009 r. aż 7,4 mln pasażerów. Kolej ma jednak zdobyć uznanie podróżnych dzięki czasowi podróży na poziomie 1 h 30 min. Szacuje się, iż uzyskane potoki pasażerskie będą nawet 20 razy większe niż dla uczęszczanego europejskiego połączenia kolejowego Paryż –Lyon. To duża szansa dla brazylijskiego systemu transportowego, który potrzebuje rozwoju alternatywnych środków transportu, przyjaznych dla środowiska. Brazylijskie władze zleciły wykonanie studium wykonalności brytyjskiej grupie konsultingowej Halcrow. Oszacowano potencjalny popyt i przychody, oceniono koszty eksploatacji i budowy infrastruktury, wskazano zalecaną technologię budowy. Koszt projektu oszacowano na 19 mld dolarów, przy założeniu długości trasy 511 km, szerokości toru 1435 mm, prędkości projektowej aż 350 km/h, nachyleniu podłużnego toru do 3,5% i naciskowi na oś 25 ton. Teren pomiędzy Sao Paulo i Rio de Janeiro jest górzysty. Budowa linii będzie wiązać się z wykonaniem wielu tuneli i estakad, które będą stanowić odpowiednio 15% i 21% długości trasy. Linia pokonywać będzie góry Serra das Araras oraz gęsto zabudowane obszary miejskie. Poza samą infrastrukturą liniową zbudowane zostaną nowe dworce i przebudowane istniejące. Linia ma zostać zbudowana w ramach 40-letniego kontraktu obejmującego budowę i eksploatację trasy. Bilet w klasie ekonomicznej ma kosztować 200 brazylijskich reali (260 zł). Brazylijski rząd będzie aktywnie partycypował w kosztach inwestycji, pokrywając je w ok. 60%. Ogłaszając przetarg, oczekiwano szerokiej konkurencji ze strony potencjalnych operatorów. Budowa miała zająć 6 lat i zakończyć się przed igrzyskami olimpijskimi w 2016 r.Początkowo planowano rozstrzygnięcie przetargu w 2010 r. Na prowadzenie wysunęło się konsorcjum z przedsiębiorstwem Hyundai Rotem na czele. Siemens i CAF, początkowo zainteresowani udziałem w projekcie, tymczasowo wycofali się. Terminy zakończenia przetargu są jednak wciąż przesuwane. W 2013 r. ogłoszono, iż czas na składanie ofert został przedłużony o rok na wniosek potencjalnych oferentów z Hiszpanii i Niemiec. Oznacza to, że CAF i Siemens wciąż są w grze. Istnieją szanse, iż prace budowlane ruszą w 2015 r. i zakończą się około 2020 r.Polub nas :)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Brazylia
KDP
budowa
  • CC – 28.03.2014

    Zdumiewające - wydawało się, ze wiara w niewyczerpywalność ropy obowiązuje i w Brazylii!

  • Jacek Pudło – 28.03.2014

    Akurat w Brazylii przecież popularne są samochody na etanol.

  • jatal. – 28.03.2014

    mapka się nie powiększa

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....