TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pociąg PKP IC Wrocław - Berlin wróci w 2018 roku?
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 31.07.2017 09:44:48 15 komentarzy
Pociąg PKP IC Wrocław - Berlin wróci w 2018 roku? (foto: wroclaw.pl)

Prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz oraz premier Brandenburgii Dietmarem Woidke przyjechali w niedzielę do Wrocławia "pociągiem do kultury". Skład kursujący z Berlina ma ułatwić mieszkańcom obu miast uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych i sportowych.

Dutkiewicz i Woidke wsiedli do pociągu na polsko-niemieckiej granicy i wspólnie podróżowali do Wrocławia. "Po raz pierwszy jechaliśmy pociągiem, który został przez nas wymyślony. Chcemy, by w ślad za +pociągiem do kultury+ zostało uruchomione stałe połączenie kolejowe pomiędzy Berlinem i Wrocławiem. To ma nastąpić na przełomie 2018 i 2019 r." - powiedział na Dworcu Głównym PKP we Wrocławiu Dutkiewicz.

"Pociąg do kultury" kursuje pomiędzy Wrocławiem i Berlinem w weekend od kwietnia 2016 r. Połączenie to zostało uruchomione przy okazji pełnienia przez Wrocław tytułu Europejskiej Stolicy Kultury. Uruchomiły je dwa niemieckie landy - Brandenburgia i Berlin, a touroperatorem są Koleje Dolnośląskie. Stolica Dolnego Śląska nie ma bezpośredniego kolejowego połączenia z Berlinem od grudnia 2014 r. Wówczas zlikwidowano połączenie, które obsługiwało PKP Intercity. Stałe połączenie ma zostać ponownie uruchomione na przełomie 2018 i 2019 r.

Premier Brandenburgii Dietmarem Woidke w niedzielę we Wrocławiu obejrzy ostanie zmagania sportowców w ramach igrzysk sportów nieolimpijskich World Games.

Premier niemieckiego landu podkreślił, że Brandenburgia i Wrocław współpracują ze sobą od wielu lat. "W 2015 r. zostało podpisane specjalne porozumienie, które zacieśniło tę współpracę. Odbywa się ona na polach kultury, gospodarki oraz wymiany uczniów. Chcemy również rozwijać wspólne projekty infrastrukturalne, w to wpisują się zabiegi o stałe połączenie kolejowe" - powiedział Woidke.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
Wrocław
Berlin
  • kolejFAN – 31.07.2017

    przywrócić EC WAWEL (do Żar w taryfie D/POSP/IC).

  • kran – 31.07.2017

    Ale chyba pociąg ten nie będzie przywoził wyznawców Allaha ?

  • mieszkaniec – 31.07.2017

    Pasażerowie chcą pociągów, ale na liniach Dolnego Śląska, z których korzystają każdego dnia, a nie do jakiegoś Berlina. Koleje Dolnośląskie interesują pociągi do Niemiec, a tymczasem w grudniu zawiesili całkowicie pociągi na kilku liniach, m.in. do Lwówka Śląskiego i Milicza. Ciekawe, czy Niemcy też likwidują pociągi u siebie żeby była kasa na pociągi do Wrocławia? Ale Niemcy to nie zakompleksione Polaczki, dla których ważniejszy jest prestiż niż codzienna komunikacja zgodnie ze starą zasadą "zastaw się a postaw się".

  • MK wro – 31.07.2017

    @mieszkaniec: Dokładnie tak jest, dodam jeszcze że obserwuję pociągi do Berlina prawie w każdy weekend i frekwencja wcale nie jest w nich wysoka, była może podczas pierwszych dwóch miesięcy kursowania w wakacje a potem szybko spadła. Jeszcze trochę czasu i będzie taki sam muchowóz jak EC "Wawel", który już jeździł z Wrocławia do Berlina z biletami za tę samą cenę i woził powietrze. Tak samo pociągi do Drezna wożą średnio 5 pasażerów na skład: radiowroclaw[kropka]pl/articles/view/52219/Wroclaw-Drezno-z-sukcesem . Kompromitacje Dolnosląskie lepiej niech się nie pchają za granicę bo narobią Polakom takiego samego wstydu jak przy połączeniu Szklarska Poręba - Liberec, gdzie tuż przed sezonem wakacyjnym KD zerwały umowę z Kolejami Czeskimi i Czesi musieli przejąć na siebie koszty obsługi pociągów po polskiej stronie bo inaczej by nie pojechały. Wstyd!

  • Janusz – 31.07.2017

    O bardzo wysokich kosztach uruchamiania pociągów do Niemiec, przez co brakuje na pociągi dla mieszkańców, prezes Rachwalski już się nie zająknął. Tak się defrauduje na Dolnym Śląsku pieniądze przeznaczone na kolej.

  • radeberger – 31.07.2017

    Priorytetem dla Dolnego Śląska są linie kolejowe w Niemczech. Na Dolnym Śląsku już nie . Ten człowiek buja w chmurach. Panie Rachwalski - weźcie się lepiej za kolej na Dolnym Śląsku! Ostatnio jechałem do kudowy szynobusem gdzie ludzie byli ściśnięci jak śledzie w puszce! Na podstawienie dodatkowego składu nie ma pieniędzy, ale na pociągi do Niemiec są? Żenada!

  • DW – 31.07.2017

    Ten pociąg miałby sens gdyby jeździł w Karkonosze. A tak będzie tak samo woził powietrze jak składy z Drezna. Za to jeżdżą pociągi z Drezna w czeskie Karkonosze i na brak pasażerów nie narzekają. Czesi wiedzą jak wykorzystać potencjał swoich gór. Tak samo przed wojną jeździły bezpośrednie pociągi z Berlina i Drezna do Jeleniej Góry, Karpacza i Szklarskiej Poręby i z każdego wylewały się tłumy turystów. Polacy niestety nie mają smykałki do biznesu, a jak mają kasę to topią ją w błocie.

  • Staszek – 31.07.2017

    Czemu nie od razu do Paryża? Czy Koleje Dolnośląskie mają jeździć po Dolnym Śląsku, czy po Niemczech? Był już pociąg z Wrocławia do Berlina (EC "Wawel") i przez wiele lat woził powietrze aż w końcu został zlikwidowany. Pan Rachwalski dziwnie milczy na temat, ile podatników będzie kosztowała ta fanaberia dla nikogo.

  • Maciej Przybysz – 31.07.2017

    Zgadzam się z poprzednikami. Koleje Dolnośląskie powinny zająć się lokalnymi połączeniami na dolnym Śląsku przywracając do ruchu nieczynne linie (Lwówek Śląski, Karpacz, Kowary, Świeradów, Stronie Sląskie itd.). Od pociągów międzynarodowych jest ministerstwo i ono uruchamia takie składy w miarę zapotrzebowania. Dlaczego pociągi do Berlina mają drenować budżet Dolnego śląska, mimo ze dolnoslązacy prawie z nich nie korzystają? Prezes Rachwalski zdecydowanie minął się z powołaniem albo organizuje sobie samemu zabawki za nasze pieniądze.

  • Dedete – 31.07.2017

    Pociąg do Kompleksów a nie Kultury, bo jest to droga zabawka dla prestiżu Wrocławia, która Dolnoślązakom potrzebna jest jak psu wrzód na d.pie.

  • Dedete – 31.07.2017

    Pociąg do Kompleksów a nie Kultury, bo jest to droga zabawka dla prestiżu Wrocławia, która Dolnoślązakom potrzebna jest jak psu wrzód na d.pie.

  • Maciej Musiał – 31.07.2017

    Panie prezesie, czas zejść na ziemię i zająć się pociągami na Dolnym Śląsku. Ciągle słyszę o pociągach do Drezna i Berlina, a czemu pan prezes nie chwali się, że kilka miesięcy temu Koleje Dolnośląskie zawiesiły wszystkie pociągi do Lwówka Śląskiego? Na innych liniach też nie jest tak różowo, jak wyglądają na zdjęciach niemieckie pociągi. W ostatni weekend wracałem ze Szklarskiej Poręby do Wrocławia i pociąg nabity tak, że prawie nie dało się oddychać. Najpierw pociągi na Dolnym Śląsku, potem zagranica.

  • Franz – 31.07.2017

    Ten pociąg to wyłącznie dla zaspokojenia prowincjonalnych kompleksów Wrocławia (który ma bzika na punkcie prestiżu), bo Dolnoślązakom potrzebny jest on jak kobyle suknia baletowa. Chcą mieć wrocławiaki prestiżowóz do Berlina - OK, ale niech sami go sobie sfinansują. A nie że płaci za niego cały Dolny Śląsk, gdzie przez to jest mniej pieniędzy na kolej.

  • kolejFAN – 02.08.2017

    KD powinny mieć zakaz uruchamiania pociągów do niemiec. do Forst i dość. Od Forst jest ODEG do Cottbus i do Berlina!PIC powinien uruchomić EC WAWEL do Hamburga ponownie bo to jest zadanie tej spółki a nie przewoźnika regionalnego!!!!KD niech przywróci Lwówek, całoroczną Lubawkę i Wałbrzych-Mezimesti.

  • onerail – 02.08.2017

    @kolejFAN: O to chodzi, że każdy pociąg międzynarodowy z Wrocławia wozi powietrze. Po prostu nie ma popytu. EC Wawel już jeździł i został zlikwidowany właśnie ze względu na bardzo niską frekwencję. Więc koszty przerzucono na marszałka i uruchomiono regionalne szynobusy do Berlina. Bo zakompleksiony Wrocław łaknie prestiżu jak człowiek powietrza. Dzieje się to kosztem kolei regionalnej, bo pieniądze oczywiście się nie rozmnożą w budżecie marszałka i wydawanie grubych milionów na prestiżowozy do Berlina czy Drezna to mniej pieniędzy na kolej regionalną dla mieszkańców. Masz całkowitą rację, że marszałek i KD mają dbać o połączenia do Lwówka, Lubawki czy Mieroszowa, a nie wydawać lwią część funduszy na drogie muchowozy do Niemiec.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....