TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Jesteś tutaj: Inforail / Producenci / Pociąg w chmurze 
Pociąg w chmurze
SIEMENS InfoRail.pl - Opublikowano: 16.02.2017 11:06:57 1 komentarz
Pociąg w chmurze (foto: Siemens)

W 2017 roku wdrożono jeden z pierwszych na świecie systemów kontroli pociągów, wykorzystujący chmurę obliczeniową. System stosowany jest przez koleje szwajcarskie i działa m.in. na linii znajdującej się na wysokości ponad 3 tys. metrów n.p.m.

Infrastrukturę informatyczną i oprogramowanie dostarczyła firma Siemens. Scentralizowany system kontroli ruchu kolejowego Siemensa ?Iltis" pozwala na sterowanie i monitoring ruchu pociągów. To nowoczesne narzędzie, stosowane w kolejach szwajcarskich, zarówno przez przewoźnika państwowego (SBB), jak również wiele prywatnych spółek kolejowych.

Z początkiem 2017 roku "Iltis" ma także nowe zastosowanie. Możliwości systemu są obecnie wykorzystywane także przez Gornergrat Bahn (GGB) - kolej zębatą, wybudowaną w 1898, która wspina się aż 1500 metrów nad poziomem morza, łącząc Zermatt ze szczytem góry Gornergrat. Jest to część masywu Monte Rosa i miejsce drugiej najwyżej działającej kolei górskiej w Europie. Szczyt znajduje się na wysokości 3089 metrów i przy dobrych warunkach pogodowych oferuje wspaniały widok na panoramę gór.

Kontrola "na wysokościach"

Jak to możliwe, że system kontroli pociągów działa swobodnie na takiej wysokości? Odpowiedzią jest wykorzystanie chmury obliczeniowej, która pozwala na pełną automatyzację procesów. Co to oznacza?

Obsługa i niezbędne naprawy są przeprowadzane bezpośrednio przez firmę Siemens, bez potrzeby wysyłania ekipy technicznej na miejsce. System działa automatycznie, a obecny na miejscu dyspozytor w Zermatt nadzoruję jego obsługę, monitoring oraz kontrolę zwrotnic. Cała technologia oraz moce obliczeniowe są zainstalowane w bazie danych Siemensa w Wallisellen. To wszystko odbywa się przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa i swobody dostępu.

?Usługa Iltis" jest oparta na zasadzie trzech komputerów. Rezerwowa linia łączy serwery Siemensa ze stacjami roboczymi operatorów w Zermatt. Dyspozytorzy mogą również korzystać z zapasowego komputera podłączonego na miejscu. Takie rozwiązanie gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo, a cały system może być zarządzany niezależnie w Zermatt.

Pozwolenie na testowy rozruch systemu zostało wydane przez Federalne Biuro Transportu w Szwajcarii. Pierwsze próby działania systemu odbyły się na przełomie sierpnia i grudnia 2016 i w pełni potwierdziły duży potencjał oraz niezawodność rozwiązania opartego na chmurze.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Siemens
Szwajcaria
  • kolejFAN – 16.02.2017

    a można by to trochę jaśniej wyłożyć?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....