TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pociągi Budapeszt-Praga-Hamburg z jedną lokomotywą
INFORAIL - Opublikowano: 22.05.2015 12:38:28 5 komentarzy
Pociągi Budapeszt-Praga-Hamburg z jedną lokomotywą

Lokomotywa Skoda Transportation 109E Emil Zatopek otrzymała dopuszczenie do poruszania się po terenie Niemiec. To już piąty kraj, po Austrii, Polsce, Węgrzech i Słowacji, do którego maszyny te będą mogły wjeżdżać. Mają także rzecz jasna dopuszczenie do prowadzenia pociągów po sieci czeskiej. Dodajmy, że w 2013 roku, lokomotywa, jako druga na świecie, zdobyła certyfikat High Speed TSI RST, który jest potrzebny do europejskiego dokumentu interoperacyjności systemu kolei dużych prędkości.

Lokomotywy109E są przeznaczone do prowadzenia pociągów z prędkością do 200 kilometrów na godzinę. Cały proces konstruowania i budowy tych elektrowozów został przeprowadzony w fabryce Škoda Transportation Pilzno. Zaletami lokomotyw są przede wszystkim wysoka wydajność, niezawodność, niskie zużycie energii i przyjazność dla środowiska.

"Przeszliśmy pomyślnie serię testów ustalonych i wymaganych do uzyskania pozwolenia na prowadzenie pociągów na niemieckiej sieci kolejowej od tamtejszego organu kolejowego EBA. Cały proces był bardzo trudny, ale cieszę się, że nasza lokomotywa jest jedną z pierwszych na świecie, jakie otrzymały certyfikat HS" ? mówi Tomas Ignačák, Prezes Zarządu Škoda Transportation.

Lokomotywa jest przystosowana do systemów zasilania o napięciu 25 kV AC / 50 Hz lub 15 kV / 16,7 Hz, ewentualnie o napięciu 3 kV DC. Producent zapewnia też, że spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania co do bezpieczeństwa. Wskazuje tu na ergonomiczną kabinę maszynisty, która w przypadku zderzenia pochłania dużą część energii. Pomyślnie przeszła też testy ochrony przeciwpożarowej. Ściana pomiędzy kabiną i silnikiem wytrzymuje pożar przez piętnaście minut.

Dzięki uzyskaniu dopuszczenia do ruchu na terenie Niemiec przez Skody109E już od grudnia pociągi Budapeszt-Praga-Berlin-Hamburg będą prowadzone jedną lokomotywą, bez konieczności zmiany elektrowozu na granicy. Ceske drahy informują, że składy będą kursować zestawione z samych zmodernizowanych i klimatyzowanych wagonów z prędkością do 200 km/h.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
lokomotywa
  • kierowca bombowca – 23.05.2015

    Niemcy i Austriacy szkolili swoich maszynistów do obsługi egzotycznego taboru?

  • 123 – 23.05.2015

    Egzotycznego? Sami niedługo będą mieć składy od skody.

  • kierowca bombowca – 23.05.2015

    @123 - tyle tylko, że te 6 lokomotyw zakupiło (ze składami push-pull) DB Regio, które za granicę rzadko, a na długie trasy nigdy nie wyjeżdżają. Gdzie więc mowa o składach międzynarodowych? - te Skody są przeznaczone na relację Norymberga-Monachium.

  • 123 – 24.05.2015

    A myślisz że niemiecki maszynista będzie jechał z Berlina do Budapesztu, czy jak?

  • kierowca bombowca – 26.05.2015

    @ 123 - oczywiście że nie, ale ktoś te Skody na terenie Niemiec będzie musiał prowadzić. To nie jest przykład Husarzy, do obsługi których niemieckich maszynistów nie trzeba specjalnie szkolić. A te 6 lokomotyw kupionych przez DB Regio to prawdziwy wymiar egzotyczności taboru dla Niemców.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....