TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Pociągi Intercity z nowymi lokomotywami
INFORAIL/PKP IC - Opublikowano: 04.04.2012 14:21:04 6 komentarzy
Pociągi Intercity z nowymi lokomotywami

Potwierdzają się nasze informacje dotyczące testów lokomotyw w PKP Intercity. W kwietniu przewoźnik przetestuje lokomotywy Skoda 109E oraz Siemens VECTRON DC. Będą one obsługiwać pociągi kategorii Express i Express InterCity oraz połączenia międzynarodowe. Spółka nie wyklucza przedłużenia umowy. Jak informuje Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity lokomotywy zostaną udostępnione PKP Intercity przez producentów - Skodę i Siemensa. Umowy zostały podpisane na zasadzie transakcji wiązanej tzn. bez świadczeń finansowych. Eksploatacja lokomotyw przez przewoźnika w normalnym ruchu pasażerskim pozwoli producentom, którzy uzyskali dla nich świadectwa terminowe, uzyskać  świadectwa bezterminowe. Aby otrzymać taki dokument, lokomotywa danego typu musi zostać poddana próbom eksploatacyjnym, czyli przejechać założoną liczbę kilometrów, w obsłudze pociągów pasażerskich i towarowych. Taką możliwość zapewni im właśnie współpraca z PKP Intercity. Finalizujemy umowy z producentami i układamy grafik przejazdów lokomotyw. Następnie przeprowadzimy szkolenia załóg i wtedy będziemy mogli wyjechać nimi na trasy. Z uwagi na to, że są to nowe lokomotywy i mogą one osiągać duże prędkości, będziemy nimi obsługiwali te linie, na których w pełni możliwe będzie wykorzystanie ich możliwości technicznych” –mówi Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity. Tak jak przypuszczaliśmy od 1 kwietnia Vectron prowadzi pociągi Ex Małopolska i TLK Brzechwa na trasie Warszawa -Kraków-Warszawa. 

Vectron Siemensa

Lokomotywa Vectron produkowana jest w kilku wersjach. W Polsce testowana będzie lokomotywa w wersji zasilania 3 000 V prądu stałego i prędkości maksymalnej 160 km/h. Vectron, przy tej klasie lokomotywy, charakteryzuje się małą masą własną, a tym samym małym naciskiem na oś, bo ok. 20 ton. Umożliwia to uzyskiwanie wyższych prędkości i obsługę pociągów na liniach kolejowych niższych klas. Siła pociągowa lokomotywy wynosi 300 kN, przy masie 80 t i mocy 5 200 kW.

Skoda 109E

Lokomotywa Skody, która prowadzić będzie pociągi PKP Intercity, to lokomotywa w trzysystemowej wersji zasilania i prędkości maksymalnej 200 km/h. Producent, firma Skoda, oferuje ten typ lokomotyw w kilku wersjach, jednak model 109E przeznaczona jest do obsługi szybkich pociągów pasażerskich. Lokomotywa może być zasilana prądem o napięciu 3 kV DC, 25kV / 50 Hz AC oraz 15 kV / 16,7 Hz AC, a jej siłą pociągowa wynosi 275 kN, przy masie 87,6 t i mocy 6 400 kW.

Układ osi obu lokomotyw jest typu „Bo Bo”tzn. są one czteroosiowe z silnikami trakcyjnymi na wszystkich osiach. Obie lokomotywy wyposażone są również w obowiązujące w Polsce systemy czujności i radiołączności pociągowej.

Jeżeli testy przejdą pomyślnie i obie strony będą z nich zadowolone, nie wykluczmy możliwości przedłużenia umów. Na razie jednak trudno powiedzieć na jakich warunkach mogłaby ta współpraca być realizowana. Wszystko zależy jak lokomotywy sprawdzą się w polskich warunkach –zaznacza Janusz Malinowski.

Husarz w barwach narodowych
Na koniec wart zauważyć, że PKP Intercity ma już pierwszego Husarza w biało-czerwonych barwach narodowych. Wszystko to związane jest z Mistrzostwami Europy w piłce nożnej, które mają już w czerwcu odbyć się w Polsce. Przewoźnik planuje uzbroić w taką malaturę kolejne lokomotyw, nie tylko wszystkie Husarze, ale również dziesięć elektrowozów EP09. Na lokomotywach pojawiło się też hasło \'Kolej porusza kibiców\'.  Co więcej na pierwszym biało-czerwonym Husarzu znalazły się nazwiska dwóch maszynistów, którzy zginęli pod Szczekocinami - Szymona Cieślaka oraz Radosława Pustoły. Jest też bardzo wymowne zdanie \'Jesteśmy z Wami - w każdym z naszych pociągów\'....
Dołącz do nas na Facebooku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
lokomotywa
Skoda
Siemens
Vectron
EP09
  • mwk – 05.04.2012

    czy ktoś mógłby wyjaśnić, dlaczego kupiono Husarze, skoro teraz szuka się innych lokomotyw, a nie po prostu dokupuje kolejne już zakupione i przetestowane? nie pytam złośliwie, po prostu nie rozumiem, a nikt na ten temat nic nie pisał (czy Husarz się nie sprawdził?)...

  • KW – 05.04.2012

    A czy to, że IC testuje lokomotywy oznacza, że je kupi albo, że Husarze się nie sprawdziły?

  • czytelnik – 05.04.2012

    http://inforail.pl/text.php?id=34655 - z tej tabeli wynika, że tylko z jeden modeli "Vectron'a" ma taki nacisk, czyli normatywny.....

  • sphinx – 05.04.2012

    Husarz (czyli Eurosprinter ES64U4) nie jest już produkowany.

  • cezari – 05.04.2012

    "Przewoźnik planuje uzbroić w taką malaturę kolejne lokomotyw," Dobre! :D A już myślałem, że długo nic nie przebije "estetyzacj dworca" Bareja by tego nie wymyślił: "uzbroić w malaturę". U niego był tylko "proces unieczynniania dworca"

  • Heniek Foks – 08.04.2012

    Czy na lokomotywie są podane nazwiska mechaników w nieodmienionej, mianownikowej formie? Pachnie niedouctwem i bylejakością, nawet przy próbie upamiętnienia zmarłych kolegów

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....