Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągi pojadą bezpośrednio z Krakowa do Zakopanego. Ale tylko do 25 lutego

inforail
08.12.2018 14:02
0 Komentarzy

Od 9 grudnia pojedziemydo Zakopanego bez komunikacji zastępczej modernizowaną linią między Skawiną aSuchą Beskidzką i z Krakowa do Zakopanego – poinformowała spółka PKP PLK.

„Staramysię zapewnić ruch pociągów na okres ferii zimowych i wakacji, aby ułatwićpodróżującym przemieszczanie się” – powiedziała PAP rzeczniczka PKPPolskich Linii Kolejowych Dorota Szalacha.

Odniedzieli 9 grudnia na prawie trzy miesiące pociągi wrócą na zmodernizowanątrasę Skawina – Sucha Beskidzka. Przebudowano tory i sieć trakcyjną na szlakuSkawina – Radziszów – Leńcze – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona. Dzięki temuwybierający się na ferie zimowe w góry będą mogli łatwiej dotrzeć na miejsce.

„Podróżnizyskali lepszą obsługę na stacji Radziszów oraz na przystanku w Podolanach.Wcześniejsze prace zapewniły wygodniejszy dostęp do pociągów na stacji KalwariaZebrzydowska Lanckorona oraz na przystankach Rzozów, Wola Radziszowska i Przytkowice.Zmodernizowane stacje i przystanki są dostosowane dla potrzeb osób oograniczonych możliwościach poruszania się. Ułatwienia w komunikacji stanowiąpochylnie, odpowiednie oznakowania i ścieżki naprowadzające” – czytamy wkomunikacie PLK.

Spółkapodaje, że „od 9 grudnia bezpieczniej będzie na 7 skrzyżowaniach dróg ztorami w Podolanach, Leńczach i Kalwarii Zebrzydowskiej. Nowe urządzeniasamoczynnej sygnalizacji zapewnią lepsze ostrzeganie przed nadjeżdżającympociągiem. Wymiana płyt na przejazdach umożliwi także płynny ruch aut isprawniejsze przekraczanie torów.”

PKPPLK przewidują, że prace w najbliższych miesiącach nie będą wymagały zamknięciatoru, ale jak podaje rzecznik spółki, „od 25 lutego rozpoczną siędziałania, które będą wymagały wyłączenia trasy z ruchu pociągów”

Inwestycjana odcinku Skawina – Sucha Beskidzka (linia nr 97) – warta 192 mln zł nettojest częścią większego projektu za ponad 930 mln zł netto – Prace na liniach doZakopanego nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka -Zakopane. Zakończenie prac na linii nr 97 zaplanowano na 2020 r., a całegoprzedsięwzięcia do 2023 r.

Komentarze