Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wrócą na trasę Kraków Główny – Skawina

inforail
02.12.2017 17:19
0 Komentarzy

Od 10 grudnia pociągiSzybkiej Kolei Aglomeracyjnej będą kursować na trasie Kraków Główny – Skawina.Pokonanie tego odcinka ma zająć od 22 do 28 minut. Pierwszy przejazd, promującynowe połączenie odbył się w sobotę.

Władze województwa liczą, że krótki czas dojazdu do i zKrakowa skłoni mieszkańców Skawiny i okolicznych miejscowości do rezygnacji zsamochodu i wyboru pociągu. Marszałek województwa Jacek Krupa podkreślił wsobotę, że bardzo zależy mu na tym – by mimo remontów prowadzonych na torachkolejowych – utrzymać regularność kursów.

„Chcemy, żeby mieszkańcy Małopolski, którzy podróżujądo Krakowa, jeździli bezpiecznie, szybko i komfortowo i w ten sposób moglibardziej wygodnie realizować swoje ambicje zawodowe i naukowe, dojeżdżali takżena zakupy. Nie bez znaczenia jest także, żeby mniej samochodów jeździło ponaszych drogach” – powiedział dziennikarzom Krupa. Według niego, dziękijuż uruchomionym połączeniom Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na małopolskichdrogach codziennie jeździ ok. 12 tys. samochodów mniej.

Jak powiedział dziennikarzom prezes spółki KolejeMałopolskie Grzegorz Stawowy od 10 grudnia pociągi będą kursować co godzinę, apóźniej w miarę postępu prac remontowych na kolei częściej – w godzinachszczytu co 30 minut. „Planujemy tak rozkłady jazdy, żeby dało się z tegopociągu przesiąść do pociągu kursującego na lotnisko w Balicach czy zmieniającperon jechać do Wieliczki albo do Tarnowa” – mówił Stawowy. Dodał, że wmiarę, jak będą kończyły się remonty torów, kursów będzie więcej. „Jaktylko będzie okazja, będziemy te rozkłady dogęszczali” – dodał.

Bilet jednorazowy ma kosztować 4,5 zł, a dla studentówniewiele ponad 2 zł. Pokonanie odcinka Kraków Główny – Skawina ma zająć od 22do 28 minut (w przypadku koniecznych postojów technicznych). Na trasie tej mająjeździć nowoczesne składy wyprodukowane w nowosądeckim Newagu, wyposażone m.in.w klimatyzację i wifi.

Mieszkańcy Skawiny, którzy w sobotę podróżowali pociągiempodkreślali, że takie połączenie jest bardzo potrzebne, bo dzięki niemu niebędą stać w korkach, a sama podróż jest dużo wygodniejsza. „Nie będę jużmusiała jechać tramwajem przez Kraków na Czerwone Maki, żeby przesiąść się dozatłoczonego autobusu do Skawiny. Nie trzeba będzie czekać ani później stać wkorkach. Wsiądę do pociągu, zdejmę płaszcz, w podróży poczytam albo rozwiążękrzyżówkę. To szybsze i dużo wygodniejsze” – mówiła jedna z mieszkanek Skawiny.

W Skawinie trwa remont zabytkowego dworca kolejowego orazprzebudowa okolicznej infrastruktury: ulicy Kolejowej, budowa parkingu park andride dla 500 samochodów i 60 rowerów oraz budowa ok. 10 km ciągów pieszych iścieżek rowerowych. Oba te projekty są realizowane przy dofinansowaniu ześrodków unijnych. „Prace przebiegają w tej chwili zgodnie z harmonogramem,nie mamy jakichś większych opóźnień, inwestycje powinny się zakończyć wlistopadzie przyszłego roku” – mówił zastępca burmistrza Skawiny TomaszOżóg.

„Bardzo potrzebujemy połączenia kolejowego z Krakowem.Z naszych badań wynika, że 30 proc. mieszkańców, którzy jeżdżą do Krakowapodróżuje do miejsc, które są dostępne pieszo z kolei. To potencjalne 30 proc.osób, które może z samochodu przesiąść się do pociągu i korzystać z niego bezdodatkowej komunikacji już w Krakowie. Jak często powinien kursować pociąg? Copół godziny, zwłaszcza w szczycie porannym i popołudniowym, bo wtedy będziemymieć komfort, który pozwoli zrezygnować mieszkańcom z samochodu” – dodałOżóg.


Komentarze