Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podhalańska Kolej Regionalna nie zjedzie z torów 2 września

inforail
22.07.2019 14:43
0 Komentarzy

Od 2 września br. PKPPLK rozpoczną kolejny etap remontu linii kolejowej Chabówka – Zakopane. Nieoznacza to jednak, że wszystkie pociągi ponownie zostaną zastąpione przezautobusy.

Jak podaje Małopolski Urząd Marszałkowski mając na uwadzedobro lokalnych mieszkańców, przeprowadzone zostały rozmowy z zarządcą infrastruktury,skutkiem których w okresie od 2 września do 14 grudnia br. wszystkie pracetorowe zostaną skoncentrowane na odcinku Chabówka – Nowy Targ. Oznacza to, żeodcinek między Nowym Targiem a Zakopanem będzie przejezdny i możliwe będzieprowadzenie na nim ruchu pociągów. Aby umożliwić bezpieczne ich kursowanie PrzewozyRegionalne pozostawią w Zakopanem odpowiednią liczbę taboru oraz zapewniąmożliwość wykonania właściwej obsługi technicznej. Jak można się domyślać będąto jednostki EN57, które również w wakacje są kierowane do obsługi linii PKR.

Przypomnijmy, że 22 czerwca na okres wakacyjny przywróconyzostał ruch pociągów pomiędzy Krakowem i Zakopanem. Kursuje 13 par pociągówPrzewozów Regionalnych „Podhalańska Kolej Regionalna” uzupełnianych przez 4pary pociągów dłuższych relacji z i do Krakowa.

W obsłudze Podhalańskiej Kolei Regionalnej ma udział także SpółkaKoleje Śląskie. Operator w wakacje codziennie przyjeżdża do Zakopanegopociągiem „Ornak” z Katowic oraz obsługuje dodatkowo jedną parę z Zakopanego doNowego Targu. Ponadto w wakacyjne weekendy oraz 15 sierpnia na trasę wyruszaprzyspieszona „Luxtorpeda” Kolei Małopolskich, którą z Krakowa do Zakopanegomożna dojechać w 3 godziny i 12 minut.

Linia kolejowa Chabówka – Zakopane jest obecnie poddawanarewitalizacji, która będzie trwała do grudnia 2020 r. z przerwami na sezonletni i zimowy. Po zakończeniu robót podniesiona zostanie prędkość pociągóworaz poprawiony zostanie standard obsługi podróżnych na stacjach iprzystankach. Wybudowane zostaną także nowe przystanki: Bańska Geotermia(pomiędzy przystankiem Szaflary Wieś a stacją Biały Dunajec) oraz PoroninMisiagi (pomiędzy Poroninem a Zakopanem). Prace inwestycyjne prowadzone sąrównież na odcinku Kraków – Sucha Beskidzka.


Komentarze