Podniesienie prędkości na CMK pod koniec 2023 roku
PKP Polskie Linie Kolejowepoinformowały o ogłoszeniu przetargu na modernizację 21 mostów, wiaduktów,przepustów na Centralnej Magistrali Kolejowej na szlaku Opoczno Południe –Pilichowice.
Spółka podała, że na półmetku jest przebudowa obiektówinżynieryjnych na szlaku Pilichowice – Olszamowice – pociągi pojadą po nowychmostach i wiaduktach. Inwestycje przygotowują CMK do podniesienia prędkościprzejazdu pociągów do 250 km/h.
Przebudowa obiektów inżynieryjnych na szlaku Pilichowice –Olszamowice zgodnie z planem minęła półmetek. Od jutra pociągi pojadą jednymtorem po nowych mostach i wiaduktach. Prace przeniosą się na sąsiedni tor. Na16 km szlaku modernizowane są mosty nad rzekami Czarną Maleniecką, Barbarką,Gerszczynką i dopływem Czarnej Malenieckiej. Przebudowywane są wiadukty wMyśliborzu i Siedlowie (łódzkie). Prace przy mniejszych obiektach obejmują 10przepustów, które zapewniają właściwe odwodnienie i pełnią funkcje przejść dlamałych zwierząt. Obiekty będą dostosowane do przejazdu pociągów z prędkością do250 km/h. Prace zaplanowano na lata 2020-2021. Wartość inwestycji to blisko 57mln zł netto. Finansowanie inwestycji zapewnione jest ze środków krajowych.
Krajowy ProgramKolejowy to już wykonane i konsekwentnie realizowane projekty, dziesiątkiprowadzonych inwestycji na sieci kolejowej, podpisywane umowy i kolejneprzetargi ogłaszane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., np. na przebudowęobiektów na CMK. Proces inwestycyjny jest realizowany, współpracujemy zwykonawcami i zapewniamy kolejne zadania do realizacji – powiedziałIreneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
PLK ogłosiły przetarg na przebudowę 21 obiektówinżynieryjnych na CMK na szlaku Opoczno Południe – Pilichowice w województwiełódzkim. Kompleksowa przebudowa obejmie m.in. 4 wiadukty kolejowe w Budkowie,Stawowicach (2) i Solcu. Nowe konstrukcje zastąpią istniejące przeprawy 2mostów nad rzeką Opocznianką. Dzięki modernizacji pociągi sprawnie ibezpiecznie będą mogły kursować na linii z wyższą niż dotychczas prędkością. Obiektyzostaną przystosowane do ruchu pociągów pasażerskich z prędkością 250 km/h itowarowych 120 km/h. Pod 2 wiaduktami w Stawowicach i Solcu po przebudowiemożliwy będzie przejazd wyższych pojazdów.
Inwestycja „Modernizacja 21 szt. obiektów inżynieryjnych naszlaku Opoczno Płd. – Pilichowice” jest realizowana w ramach większego projektupn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etapII”. Prace budowlane są planowane na lata 2021-2022. Finansowanie inwestycjizapewnione jest ze środków krajowych.
PKP Polskie Linie Kolejowe podały, że w budowie są m.in. 4nowe wiadukty drogowe w Koziej Wsi i Motycznie (świętokrzyskie) oraz Radwanie iZachorzowie-Kolonii (łódzkie), które zapewnią bezkolizyjny ruch kolejowy idrogowy i umożliwią szybszy przejazd pociągów. Na Centralnej MagistraliKolejowej zmodernizowana została stacja Idzikowice, a stacje Włoszczowa Północi Opoczno Południe zostały rozbudowane o dodatkowe perony dla lepszej obsługipodróżnych. Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich prac oraz uruchomieniusystemu GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowane jestpodniesienie prędkości pociągów. CMKzapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. (PKP PLK)
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze