Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podniesienie prędkości na CMK pod koniec 2023 roku

inforail
16.07.2020 12:45
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowepoinformowały o ogłoszeniu przetargu na modernizację 21 mostów, wiaduktów,przepustów na Centralnej Magistrali Kolejowej na szlaku Opoczno Południe –Pilichowice.

Spółka podała, że na półmetku jest przebudowa obiektówinżynieryjnych na szlaku Pilichowice – Olszamowice – pociągi pojadą po nowychmostach i wiaduktach. Inwestycje przygotowują CMK do podniesienia prędkościprzejazdu pociągów do 250 km/h.

Przebudowa obiektów inżynieryjnych na szlaku Pilichowice –Olszamowice zgodnie z planem minęła półmetek. Od jutra pociągi pojadą jednymtorem po nowych mostach i wiaduktach. Prace przeniosą się na sąsiedni tor. Na16 km szlaku modernizowane są mosty nad rzekami Czarną Maleniecką, Barbarką,Gerszczynką i dopływem Czarnej Malenieckiej. Przebudowywane są wiadukty wMyśliborzu i Siedlowie (łódzkie). Prace przy mniejszych obiektach obejmują 10przepustów, które zapewniają właściwe odwodnienie i pełnią funkcje przejść dlamałych zwierząt. Obiekty będą dostosowane do przejazdu pociągów z prędkością do250 km/h. Prace zaplanowano na lata 2020-2021. Wartość inwestycji to blisko 57mln zł netto. Finansowanie inwestycji zapewnione jest ze środków krajowych.

Krajowy ProgramKolejowy to już wykonane i konsekwentnie realizowane projekty, dziesiątkiprowadzonych inwestycji na sieci kolejowej, podpisywane umowy i kolejneprzetargi ogłaszane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., np. na przebudowęobiektów na CMK. Proces inwestycyjny jest realizowany, współpracujemy zwykonawcami i zapewniamy kolejne zadania do realizacji – powiedziałIreneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

PLK ogłosiły przetarg na przebudowę 21 obiektówinżynieryjnych na CMK na szlaku Opoczno Południe – Pilichowice w województwiełódzkim. Kompleksowa przebudowa obejmie m.in. 4 wiadukty kolejowe w Budkowie,Stawowicach (2) i Solcu. Nowe konstrukcje zastąpią istniejące przeprawy 2mostów nad rzeką Opocznianką. Dzięki modernizacji pociągi sprawnie ibezpiecznie będą mogły kursować na linii z wyższą niż dotychczas prędkością. Obiektyzostaną przystosowane do ruchu pociągów pasażerskich z prędkością 250 km/h itowarowych 120 km/h. Pod 2 wiaduktami w Stawowicach i Solcu po przebudowiemożliwy będzie przejazd wyższych pojazdów.

Inwestycja „Modernizacja 21 szt. obiektów inżynieryjnych naszlaku Opoczno Płd. – Pilichowice” jest realizowana w ramach większego projektupn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etapII”. Prace budowlane są planowane na lata 2021-2022. Finansowanie inwestycjizapewnione jest ze środków krajowych.

PKP Polskie Linie Kolejowe podały, że w budowie są m.in. 4nowe wiadukty drogowe w Koziej Wsi i Motycznie (świętokrzyskie) oraz Radwanie iZachorzowie-Kolonii (łódzkie), które zapewnią bezkolizyjny ruch kolejowy idrogowy i umożliwią szybszy przejazd pociągów. Na Centralnej MagistraliKolejowej zmodernizowana została stacja Idzikowice, a stacje Włoszczowa Północi Opoczno Południe zostały rozbudowane o dodatkowe perony dla lepszej obsługipodróżnych. Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich prac oraz uruchomieniusystemu GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, na linii CMK planowane jestpodniesienie  prędkości pociągów. CMKzapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. (PKP PLK)

Komentarze