Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podpisano umowy na modernizację linii kolejowej Lublin-Pilawa

inforail
29.05.2017 13:32
0 Komentarzy

Dwie umowy namodernizację blisko 130 km linii kolejowej między Lublinem a Pilawą, o łącznejwartości blisko 1,7 mld zł, podpisali w poniedziałek w Lublinie przedstawicielePKP PLK z wykonawcami.

To początek modernizacji linii kolejowej nr 7Lublin-Warszawa. Po jej zakończeniu, co planowane jest w 2022 r., podróżnajszybszym pociągiem między Warszawą a Lublinem będzie trwała 1,5 godziny,podczas gdy obecnie trwa 2 godziny i 15 minut. Wartość całej inwestycji jestszacowana na 3,5 mld zł.

Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczykpodkreślił, że rozmiar programu modernizacji polskich szlaków kolejowych, naktóry w obecnej perspektywie finansowej ma być przeznaczone 67 mld zł, jestewenementem na skalę światową. „To jest olbrzymie wyzwanie, w wymiarzeeuropejskim i światowym. Zastanawiam się, czy są jeszcze obszary, gdzie takdużo, w tak krótkim czasie wydatkuje się na inwestycje kolejowe” – powiedziałAdamczyk.

„Przebudowa szlaków kolejowych jest niezbędna, aby przenieśćczęść ruchu towarowego z dróg na tory i na powrót przekonać pasażerów dopodróżowania pociągami. Na pewno będą korzystali z kolei, bo oferta, przejazdnajszybszym pociągiem z centrum Lublina do centrum Warszawy w 1,5 godziny,przekona każdego. W innych częściach naszego kraju przez przebudowę szlakówkolejowych także będziemy składali takie propozycje Polakom” – zapewniłAdamczyk.

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel podkreślił, że nastąpiłoduże przyśpieszenie w realizacji inwestycji kolejowych. „W pierwszym kwartaleubiegłego roku podpisaliśmy umowy o wartości 530 mln zł, zaś w pierwszymkwartale tego roku – o wartości 2,3 mld zł, a do chwili obecnej – o wartości 7mld zł. Niemal każdego dnia jest podpisywana nowa umowa. Modernizacja liniiLublin-Warszawa to największy projekt w Krajowym Programie Kolejowym, maznaczenie nie tylko regionalne” – powiedział Merchel.

Prace na linii kolejowej od Lublina do Dęblina będzieprowadzić konsorcjum, którego liderem jest hiszpańska firma Astaldi, ichwartość wynosi 930,5 mln zł. Odcinek Dęblin-Pilawa – kosztem 735 mln zł -zmodernizuje konsorcjum, którego liderem jest Mostostal Kraków.

Umowa na modernizację kolejnego fragmentu trasy, długości 23km, od Pilawy do Otwocka, ma być podpisana w najbliższych dniach. Wartość tychprac wyniesie 479 mln zł. Modernizacja linii od Otwocka do Warszawy jestjeszcze w fazie projektowej.

Od połowy czerwca tego roku do grudnia 2018 r. linia międzyLublinem a Pilawą będzie wyłączona z ruchu. Pociągi z Lublina do Warszawypojadą przez Łuków, Siedlce i Mińsk Mazowiecki. Czas podróży najszybszympociągiem wyniesie 2 godziny 48 minut. Z Lublina do Dęblina i na lokalnychtrasach będzie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. W 2019 r. praceprzeniosą się na odcinek między Pilawą a Otwockiem.

Między Pilawą a Otwockiem będzie dobudowany drugi tor,natomiast między Otwockiem a Warszawą – trzeci.

Na 150-kilomometrowej trasie Lublin-Otwock będąwyremontowane tory wraz z siecią trakcyjną, rozjazdami, przejazdamikolejowo-drogowymi i urządzeniami sterowania ruchem. Wybudowany zostanie nowyprzystanek Lublin-Zachód, zmodernizowanych będzie 17 stacji. Powstanie 77nowych peronów, dwa nowe wiadukty oraz 11 przejść dla pieszych pod torami.

Po zakończeniu modernizacji trasy pociągi osobowe, będątamtędy jeździć z prędkością 160 km na godzinę, a towarowe – 120 km na godzinę.Między Lublinem a Warszawą kursuje obecnie 80 pociągów na dobę.


Komentarze