Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pojedziemy szybciej w Bieszczady

inforail
17.04.2018 11:01
0 Komentarzy

Bezpośrednią jazdępociągów i krótszy czas podróżowania z Rzeszowa do Krosna i dalej w Bieszczadyzapewni budowa łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie na Podkarpaciu. PKPPolskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg szacowany na 2 mln zł na opracowaniedokumentacji projektowej.

Wykonawca wyłoniony w drodze przetargu przygotujedokumentację projektową dla wybudowania nowego odcinka linii o długości ponad3,5 km. Planowane tory połączą linie kolejowe Rzeszów – Jasło (l. nr 106) iStróże – Krościenko (l. nr 108).

Efektem budowy łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie będąszybsze i łatwiejsze podróże do Krosna i dalej w Bieszczady. Czas przejazdumiędzy Krosnem a stolicą województwa w ruchu regionalnym skróci się ponad półgodziny. Na planowanej łącznicy pociągi pasażerskie pojada 100 km/h.

Projektowana łącznica o długości ponad 3,5 km rozpocznie się na linii Rzeszów – Jasłomiędzy przystankami Szebnie i Wojaszówka a zakończy na linii Stróże –Krościenko przed przystankiem Jedlicze Męcinka. W 2017 r., w oparciu o analizyprzeprowadzone w ramach studium wykonalności, wybrany został wariant budowy łącznicy kolejowej Jedlicze – Szebnie.Wpływ na wybór miały m.in. opinie, wnioski i sugestie przedstawicielispołeczności lokalnych. Wariant uwzględnia położenie torów z dala od zabudowań.

Realizacja projektu pn.”Budowa łącznicy kolejowej Jedlicze –Szebnie” planowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WojewództwaPodkarpackiego. Szacowana wartość zamówienia wynosi 2 109 836,70 PLN.


Komentarze