TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Polregio (d. Przewozy Regionalne) zmuszone do udzielenia informacji! Nareszcie!
InfoRail.pl - Opublikowano: 08.09.2020 17:45:20
Polregio (d. Przewozy Regionalne) zmuszone do udzielenia informacji! Nareszcie!

Koniec dezinformacji w Polregio (d. Przewozach Regionalnych). Spółka, która notorycznie odmawiała udzielenia odpowiedzi na zadawane pytania przegrywa w WSA.

A chodzi o sprzedane lokomotywy EU/P07. Sprawę do Sądu skierowała Sieć Obywatelska Watchdog, która pytała o cenę, za jaką te elektrowozy zostały sprzedane. Odpowiedź była oczywiście odmowna. Ale WSA nakazał informację przekazać, wyrokiem z dnia 19 czerwca 2020 roku, sygn. akt  II SA/Wa 179/20. Jak wskazuje Watchdog w ocenie Sądu spółka nie wyjaśniła jednak jakie działania zostały faktycznie podjęte w celu zachowania w poufności żądanych informacji, a tym samym, że został spełniony wymóg formalny tajemnicy przedsiębiorcy określony w art. 11 ust. 4 u.z.n.k. Nie można też uznać, aby w zaskarżonej decyzji została należycie rozważona tajemnica przedsiębiorcy w sensie materialnym. Ogólnikowe twierdzenia w tym względzie nie mogą zastąpić merytorycznego uzasadnienia decyzji. (…) Brak wyczerpującego uzasadnienia zaskarżonej decyzji nie pozwala ocenić prawidłowości samego rozstrzygnięcia, a przedstawiony w nim powód odmowy udostępnienia informacji publicznej z uwagi na ochronę tajemnicy przedsiębiorcy, czyni nieweryfikowalnym.

I pojawiła się odpowiedź, w której napisano: mając na względzie treść sentencji wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 19 czerwca 2020 r. (sygn. akt II SA/Wa 179/20), informuję, co następuje. Łączna kwota, za którą Spółka POLREGIO (dawniej “Przewozy Regionalne") sprzedała lokomotywy EU07-154, EU07-155, EU07-160 i EU07-2017 w postępowaniu PBU4-631-007.1/2019 wyniosła 2 635 000,77 zł netto.

W 2011 roku, kiedy Przewozy Regionalne odkupiły od PKP Intercity lokomotywy o numerach 154, 155, 160 oraz 207 każda z nich kosztowała 960 tys. zł. A to oznacza sprzedaż, z dużą stratą. Spółka podała tylko, że działając w interesie Spółki, decyzją Zarządu Przewozów Regionalnych, w latach 2018 – 2019 dokonano sprzedaży 6 lokomotyw EP07 jako wraków po cenie złomu z łącznie ponad milionowym zyskiem dla Spółki – podano w komunikacie. Decyzję tę poprzedzono analizą różnych możliwości wykorzystania tychże lokomotyw elektrycznych, która wykazała, że są one nieprzydatne do bieżącej działalności Spółki. Działania te zamknęły nierozwiązaną do 2016 roku kwestię nieużytkowanych przez Spółkę lokomotyw elektrycznych zakupionych w latach 2011 – 2012. W wyniku przeprowadzonej jeszcze w 2014 roku w Spółce kontroli wewnętrznej oceniono, że lokomotywy elektryczne są niezdatne do dalszej pracy z przeznaczeniem na zezłomowanie, dokonując wówczas odpisu księgowego. Wykazano jednocześnie, że kwota zakupu lokomotyw kilkukrotnie przewyższała ich faktyczną wartość – dodano.

Ze swej strony z olbrzymim zadowoleniem przyjmujemy wyrok WSA w Warszawie. Być może zmieni on nieco podejście Polregio d. Przewozów Regionalnych do prowadzonej polityki informacyjnej.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....