Powstaje drugi tor między Otwockiem a Pilawą

inforail
07.11.2019 12:45
0 Komentarzy

Między Pilawą aOtwockiem widać już pierwsze kilometry drugiego toru, który likwiduje „wąskiegardło“ linii lubelskiej – podały PKP PLK.

Na 3 stacjach i 7 przystankach budowane są perony, a wCelestynowie także przejście podziemne. Inwestycja PKP Polskich LiniiKolejowych S.A. zapewni lepsze podróże na trasie z Warszawy do Lublina. Zefektów projektu skorzystamy w 2020 roku. Projekt realizowany jest w ramachPOIiŚ za ponad 3,5 mld zł

Nowe przystanki

Między Otwockiem a Pilawą, na 25-kilometrowym odcinku liniikolejowej Warszawa – Lublin budowane są perony na stacji Celestynów orazprzystankach Śródborów, Pogorzel Warszawska, Stara Wieś, Kołbiel, Chrosna,Zabieżki i Augustówka. Wykonawca ustawia ścianki tzw. elki oraz płyty peronowe.Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwościporuszania się. Pasażerom większy komfort obsługi zapewnią nowe wiaty i  ławki. Zaplanowano jasne oświetlenie,czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie. Nowe przejście podziemnew Celestynowie  zapewni wygodne dojściedo pociągów i lepszą komunikację w mieście.

Drugi tor międzyPilawą i Otwockiem

Na linii Otwock – Pilawa, podczas zamknięcia ruchu, powstajądwa nowe tory. Blisko 10 km nowej trasy widać na odcinku od Otwocka doPogorzeli Warszawskiej. Między Otwockiem a Pilawą będzie łącznie ponad 50 kmnowych torów – to 2 tory podstawowe i tory do obsługi pociągów na stacjach.Wykonawca prowadzi też roboty ziemne i wzmacnianie podłoża.

Równolegle postępuje budowa sieci trakcyjnej. Ustawiono już625 nowych słupów trakcyjnych. Powstanie nowa podstacja trakcyjna w sąsiedztwieprzystanku Kołbiel. Wspólnie z dwoma rozbudowanymi podstacjami w Pilawie i Otwocku zapewni właściwe zasilaniedla większej liczby pociągów na dwutorowej trasie.

W ramach inwestycji przebudowywane są obiekty inżynieryjne,w tym: 3 mosty, 5 wiaduktów, 6 przepustów. Największa konstrukcja o długości 15m powstaje nad linią kolejową Skierniewice – Łuków (nr 12).Wyższy poziombezpieczeństwa w ruchu kolejowym zapewnią nowe urządzenia sterowania, a takżemodernizacja 11 przejazdów kolejowo-drogowych. Skrzyżowania zostaną wyposażonew automatyczne urządzenia sterowania rogatkami oraz sygnalizacjęświetlno-dźwiękową.

Będzie szybciej

Efektem prac na linii lubelskiej będzie skrócenie czasówpodróży. Zwiększy się prędkości pociągów z 100 km/h do 160 km/h oraz wzrośnieprzepustowości linii kolejowej. Pozwoli to przewoźnikom na uruchomieniewiększej liczby pociągów regionalnych i dalekobieżnych.

Zmiany w komunikacji

Na czas prac na odcinku Otwock – Pilawa obowiązujekomunikacja zastępcza. Wznowienie ruchu pociągów po dwóch torach zaplanowano wdrugiej połowie 2020 roku. Wszystkie prace na tym odcinku zakończą się wgrudniu 2020 roku.

Odcinek Otwock –Pilawa w liczbach

·         21 nowychperonów;

·         50 km nowychtorów;

·         Zmodernizowane3 mosty i 5 wiaduktów;

·         11przejazdów kolejowo-drogowych z nowymi urządzeniami;

·         1 noweprzejście podziemne na stacji Celestynów

W Otwocku podróżni korzystają już z efektów przebudowystacji. Dla pasażerów dostępne są dwa odnowione perony, wyposażone w wiaty,tablice informacyjne, ławki i nagłośnienie. Dojście zapewnia nowe przejściepodziemne. Kontynuowane są prace przy przebudowie drugiej strony stacji iwydłużeniu tunelu.

Modernizacja linii nr7

Modernizacja linii nr 7 Lublin – Warszawa jest jednym znajwiększych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Po zakończeniuinwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza iLubelszczyzny skróci się do około 1h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160km/h. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych,które poprawią komfort obsługi. Wartość projektu „Prace na linii kolejowej nr 7Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin –Lublin, etap I” wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnegoPOIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.

Pierwotny termin zakończenia inwestycji przewidziany był napoczątku 2020 roku . Ze względu na zejście z budowy głównego wykonawcy prac w2018 roku ostateczny termin został zmieniony. Na czas realizacji wpływ marównież likwidacja niezidentyfikowanych kolizji oraz dołączenie do projektubudowy łącznicy między liniami 7 i 68.

 


Komentarze